سینماسینما، کیوان کثیریان
آقای انتظامی رییس محترم سازمان سینمایی
میخواهم نظر شما را به چند نکته جلب کنم:
اول: جواد شمقدری در سریال روزهای ابدی که از تلویزیون -که طبعا محدودیتهای بسیار سختتری به لحاظ پوشش نسبت به سینما دارد- پخش میشود، برخی زنان پیش از انقلاب را به کرات با کلاهگیس نشان داده و با این تمهید از دام حجاب غیرواقعی برای برخی زنان و همچنین زنان خارجی گریخته است.
دوم: پسر آقای شمقدری که معمولا به ساخت مستندهایی با موضوع جنسی علاقهمند است یک توئیت زده و به این تمهید پدرش نازیده است. او این اقدام را به نقل قولی که از امام میگویند، نسبت داده و نوشته: «بعد از انقلاب، کارگردانان باید زنان را با روسری نشون میدادند، حتی در خانه. همون موقع مساله رو با امام مطرح میکنند، شنیده شده پیشنهادی میاد که از کلاهگیس استفاده کنین. حالا جواد شمقدری (پدرم) در سریال «روزهای ابدی» از این راهکار استفاده میکنن. نظرتون راجع به این کار چیه؟»
سوم: آقای کیانوش عیاری سه سال پیش فیلم کاناپه را ساختهاند که فیلم خوبی هم هست و احتمالا شما بخشهایی از آن را دیده باشید. در این فیلم برای واقعی شدن صحنههای داخل خانه برای فرزندان و همسر مرد خانواده از کلاهگیس استفاده شده؛ آن هم به شکلی که بشود کلاهگیس بودنش را فهمید، چون طبیعی نیست که زن و دختران یک مرد جلوی پدر یا شوهرشان در خلوت خانه، حجاب کنند. آن فیلم توقیف شده و توقیف مانده است.
چهارم: به گفتهای از خودتان توجه کنید: «حسین انتظامی شفافیت را پیشبینیپذیری دانست و اظهار کرد: کسی که هر کدام از شیوهنامههای نظارتی یا حمایتی را میخواند باید بتواند بدون مراجعه، واکنش ما را با احتمال بالا حدس بزند: اینکه با درخواست او موافقت میکنیم؟ و اگر مخالفت میکنیم اولا به استناد کدام مقرره بالادستی است؟ و ثانیا آیا با فرد دیگر در شرایط مشابه، عین همین رفتار را میکنیم یا تبعیض قائل میشویم؟» به «ثانیا»تان توجه مضاعف کنید. این مفهوم را در توئیتهایتان هم میشود دید.
پنجم: شما دکترای مدیریت دارید. گفتن این حرفها به شما زیره به کرمان بردن است. اما یک مدیر گاهی نیاز دارد لااقل یک نقطه مثبت برجسته در کارنامهاش داشته باشد که دوران او را با همان به یاد بیاورند. یک حرکت شجاعانه که در یادها بماند. اسلاف شما گاهی از این کارها کردهاند.
ششم: در دوره شما که شاخهای اینستاگرامی اجازه فیلمسازی دارند، لااقل کاری کنید که کیانوش عیاریها در محاق توقیف نمانند. بگذارید در دوره شما امثال کیانوش عیاری هم چیزی گیرشان بیاید.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ باید راوی این دوران باشیم تا گرفتار جعل نشود
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟