تهمینه میلانی که امروز سالروز ۵۵ سالگیاش است این روزها دو فیلمنامه جدید نوشته و بیشتر وقتاش را در کار معماری میگذراند. او دربارهی آخرین وضعیت ساخت فیلم «تنهایی پرهیاهو» گفت: دستهایی در کار بود تا من فیلم جنگی نسازم.
این کارگردان با بیان اینکه گران شدن ساخت فیلم باعث شده با احتیاط حرکت کند، تصریح کرد: در حال نوشتن یک فیلمنامه طنز و یک فیلمنامه دراماتیک هستم که هر دو کاری اجتماعی هستند و آنها را به شدت دوست دارم و احتمالا طی روزهای آینده برای فیلمنامه طنزم تقاضای پروانه ساخت کنم.
میلانی که پیش از این ساخت دو فیلم «فری کثیف» و «تنهایی پرهیاهو» توسط او اعلام شده بود درباره عدم ساخت آنها اظهار کرد: به «فری کثیف» که پروانه ساخت ندادند. اما برای «تنهایی پرهیاهو» در حالی که برآورد هزینه هم کرده بودیم و بخش فرهنگی منطقه آزاد هم به عنوان سرمایهگذار اعلام آمادگی کرده بود و حتی با محمود کلاری و مجید میرفخرایی لوکیشنها را هم دیده بودیم و انرژی زیادی برای انتخاب بازیگران محلی گذاشته بودم اما دستهایی در کار بود تا من فیلم جنگی نسازم.
وی افزود: ظاهرا ساخت این نوع فیلمها در کنار بسیاری دیگر از موضوعات در انحصار گروهی خاص است و آدمهای مستقل نمیتوانند وارد این حوزه بشوند.
سازنده فیلمهای چون «نیمه پنهان»، «دو زن»،«آتش بس» با بیان اینکه شرایط فیلمسازی بسیار سخت شده است گفت: متأسفانه سنگاندازی زیاده شده و فیلمهایی که دوست دارم بسازم را نمیگذارند و چون با سرمایه شخصی خودم و همسرم کار میکنم، بسیار باید دست به عصا حرکت کنم.
میلانی در سالروز ۵۵ سالگیاش با بیان اینکه به سنی رسیدهام که باید تجاربم را منتقل کنم، اظهار کرد: امیدوارم این شرایط برایم فراهم شود. من احساس میکنم هر روز روز تولدم است و ذهنم هر روز آماده یادگیری است. هر موقع کتاب جدیدی میخوانم، فیلم جدیدی میبینم و ارتباطات اجتماعی جدیدی برقرار میکنم انگار تولد جدیدی برایم بوده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





