با پایان مهلت ارسال چکیده آثار، تعداد ۲۵۳ اثر در دبیرخانه چهارمین جایزه پژوهش سال سینما ثبت شد.
به گزارش سینماسینما، جایزه پژوهش سال سینما، چکیده آثار ارسال شده شامل ۱۰۴ مقاله، ۳۷ یادداشت تحلیلی، ۵۷ پایان نامه و رساله، ۱۲ پژوهش بصری، ۲۱ پروپزال ، ۲۲ گزارش پژوهشی است.
بنا بر این گزارش، ۱۸ پژوهشگر دانشگاهی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، لبنان و کانادا مقالات خود را ارسال کردهاند که با احتساب دو پژوهشگر ایرانی، مجموعا ۲۰ مقاله پژوهشی اصیل به زبان انگلیسی در شمار آثار دریافتی قرار دارند.
نکته قابل توجه این است که تعداد آثار ثبت شده در دبیرخانه این دوره در مقایسه با دوره گذشته ۲/۷ برابر رشد داشته است.
با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار، هیات انتخاب چهارمین جایزه پژوهش سال سینما برای گزینش نهایی آثار دریافتی و ارسال آن برای داوری از فردا چهارشنبه ۱۳ اسفندماه آغاز به کار می کند.
اختتامیه چهارمین جایزه پژوهش سال سینما به دبیری بهروز محمودی بختیاری فروردین ۱۴۰۰ برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وزیر ارشاد: شبکه نمایش خانگی جزو سینماست/ نمیتوانیم نسبت به خشونت و تزلزل ارزشهای خانوادگی در نمایش خانگی بیتفاوت باشیم
- بزرگداشت احمد الستی در اختتامیه جایزه پژوهش سینمایی
- سیدجمال ساداتیان: شاخصهای پیشرفت را باید در پژوهش دنبال کنیم
- محمدهادی کریمی: پژوهش هراسی از آفات و آسیبهای نادیده و ناگفتههای سینمای ایران است
- جواد نوروزبیگی: ساخت آثار بدون پژوهش آسیب جدی به سینما میزند
- مرتضی شایسته: اثر مثبت پژوهش در آثار سینمایی در بلندمدت به نفع سینماست
- ۱۰ اسفند، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه پژوهش سال سینمایی
- دعوت از پژوهشگران حوزه سینما، برای حضور در چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
- دبیر چهارمین دوره جایزه بینالمللی پژوهش سال سینمای ایران معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





