فیلم سینمایی «خاله قورباغه» با پشت سر گذاشتن ۸۰ درصد از مرحله فیلمبرداری و ۳۰ درصد از مرحله تدوین، وارد مرحله جلوههای بصری شد.
به گزارش سینماسینما، پیش تولید سنگین این پروژه که تماما در دکورهای مستقر در یک پلاتوی آماده شده برای جلوههای بصری ساخته میشود، در تابستان ۹۴ آغاز شد و فیلم در روز ۷ اسفند ۹۵ کلید خورد و تا امروز بدون وقفه تولید آن ادامه داشته است.
فرشته طائرپور، نویسنده و تهیه کننده این فیلم که تاکنون ترجیح داده درمورد این فیلم و پشت صحنه آن خیلی خبررسانی نکند، با اعلام این مطلب توضیح داد: پیش بینی اولیه برای مدت فیلمبرداری این پروژه بین پنج تا شش ماه بود که با همدلی ستودنی و کار فشرده عوامل، به احتمال زیاد قبل از ورود به ماه پنجم پایان خواهد یافت.
طائرپور ابراز امیدواری کرد که «خاله قورباغه» بتواند مانند «گلنار» با استفاده از ادبیات، مناسبات و فضاهای ایرانی، موج تازهای را درعرصه تولید فیلمهای مفرح و جذاب برای کودکان و خانوادهها ایجاد کند.
«خاله قورباغه» یک کار به معنای واقعی گروهی است
طائرپور درمورد اسامی عوامل گفت:«خاله قورباغه» یک کار به معنای واقعی گروهی است که همه عوامل هنری و تکنیکی آن به نوعی مشارکت در امور تولید هم دارند. شاید اصلا فیلم در نهایت یک تیتراژ الفبایی داشته باشد؛ هنوز تصمیم قطعی درمورد تیتراژ آن نگرفتهام. شما هم اجازه بدهید فهرست عوامل را در پایان کار و بعد از دوبله و ضبط ترانههای فیلم که حتما حاوی اسامی جدیدی خواهد بود، خدمتتان اعلام کنم.
«خاله قورباغه» به جشنوارهی کودک اصفهان میرسد؟
تهیهکننده فیلمهای سینمایی «گلنار»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها»، «پسر مریم»، «یکی بود-یکی نبود» و… درمورد شرکت فیلمش در جشنواره اصفهان پاسخ داد:فیلم برای تیرماه آماده نمیشود؛ البته اگر آماده هم میشد یقینا برای شرکت دادن آن در جشنواره و رقابت با سایر فیلمهایی که امسال با حمایت فارابی و شورای سیاستگزاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان ساخته شده و در جشنواره شرکت میکنند، تردید میکردم.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه من در بهمن ماه ۹۵ از دبیری شورای مربوطه استعفا دادم، اما همچنان ترجیح میدهم برای دور ماندن از شائبهها و شایعهها از حق فیلم خود گذشته و احتیاط کنم. ضمن آنکه اصلا دلم نمیخواهد بخاطر رساندن فیلم به جشنواره، شتابی در کار همکارانم ایجاد کنم که به کیفیت فیلم لطمه بزند. به یاری خدا وقتی فیلم در اواخر تابستان و اوایل پاییز اکران شد، به من حق میدهید که آن را با ترجیح کیفیت بر هر مطلب دیگری ساخته باشم.
طائرپور در بیان توضیح کوتاهی درباره فیلم گفت: فیلم در واقع دعوتنامه عاطفی و شیرین مادر بزرگها به نوههای دور و نزدیکشان است. مثل یک نامه عاشقانه است از زبان مادربزرگی شاد و مهربان که کودک درونش همچنان فعال است، به نوههایی که اگر به دیدارش بروند و در کنارش قرار بگیرند، دنیا برای همه شان شیرین و پر نشاط میشود و گره مشکلات، در یک همدستی پر ماجرا، گشوده میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران ویژه «خاله قورباغه» برای کودکان نابینا
- جمعآوری کمکهای مردم و هنرمندان برای سیلزدگان / گزارش تصویری
- فروش «هزارپا» از ۳۵ میلیارد تومان گذشت/ آمار فروش فیلمهای در حال اکران
- «داش آکل» به پرده سینماها آمد/ «هزارپا» همچنان پیشتاز است
- «ابتکار یک سینما» در تبلیغات میدانی «خاله قورباغه»
- «هزارپا» از «تگزاس» جلو زد/ نگاهی به جدول فروش در هفتهای که گذشت
- صدرنشینی مجدد «هزارپا» در سینماها/ نگاهی به جدول فروش در هفتهای که گذشت
- اکران ویژه «خاله قورباغه» برای کودکان کار
- فیلمهای تازه از راه رسیده سینما چقدر میفروشند؟
- ماجرای حضور افشین هاشمی در «خاله قورباغه»/ این فیلم فقط محصول فکر من نیست
- نامهای که سازندگان «خاله قورباغه» برای پدر و مادرها نوشتند
- افتتاحیه اکران «خاله قورباغه» با حضور ترانه علیدوستی برگزار شد
- از «دلم میخواد» تا «دارکوب» و «شماره ۱۷ سهیلا» / فیلمهای اکران عید فطر را بشناسید
- ثبت قرارداد «خاله قورباغه» و «پشت دیوار سکوت»/ تازهترین مصوبات شورای صنفی
- پخش «شعلهور» و «خاله قورباغه» به حوزه هنری رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





