تهیهکننده و کارگردان فیلم سینمایی «مشکل گیتی» با بیان اینکه مسئولان وزارت ارشاد برای حل مشکل این فیلم با قوهی قضائیه رایزنی میکنند، گفت: «جم» فقط این فیلم را تبلیغ نمیکند بلکه بسیای فیلمها و کالاهای دیگر هم در این شبکه تبلیغ میشوند بنابراین «برخوردهای دوگانه در فرهنگ» برای سرمایهگذاران دلسردکننده است.
به گزارش سینماسینما، بهرام کاظمی با اشاره به آخرین تصمیم شورای صنفی نمایش برای جایگزینی فیلمی دیگر به جای «مشکل گیتی»؛ درخصوص آخرین وضعیت این فیلم توقیف شده گفت: در جلسهی اخیر شورای صنفی نمایش به همراه آقای اسماعیلی (پخشکنندهی فیلم) حضور داشتیم و قرار شد «مشکل گیتی» سینمای سرگروه (سینما زندگی) را حفظ کند؛ یعنی به محض اینکه مشکل فیلم حل شود، دوباره در همان سرگروه و با همان تعداد سینما به نمایش درخواهد آمد.
او دربارهی نتیجهی پیگیریهای برای رفع توقیف فیلمش نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیرعامل خانهی سینما، شورای عالی تهیهکنندگان و جامعهی صنفی پیگیر این ماجرا هستند و مسئولان وزارت ارشاد هم با قوهی قضائیه رایزنی میکنند. البته نه تنها برای حل مشکل این فیلم بلکه برای پیدا کردن راه حلی اساسی برای موضوع تبلیغات ماهوارهای؛ به هر حال این مشکل فقط یک فیلم نیست چون «جم» فقط این فیلم را تبلیغ نمیکند و بسیای فیلمهای دیگر هم تاکنون در این شبکه تبلیغ شدهاند و ممکن است چنین حکمی برای فیلمهای دیگری هم صادر شود.
او با بیان اینکه سایر کالاها و حتی بانکهای کشور هم در شبکهی «جم» تبلیغ میشوند و اما مشخص نیست چرا «سیاست یک بام و دو هوا» در این باره وجود دارد، اظهار کرد: وقتی بابت فروش ۱۲۰ میلیاردی فیلمهای سینمایی فخر میفروشیم باید واقعبین باشیم و ببینیم این فروش چطور حاصل شده است؛ بالاخره همین تبلیغات ماهوارهای هم در این اتفاق اثرگذار بوده است.
این تهیهکننده و کارگردان سینما «برخوردهای دوگانه در فرهنگ» را دلسردکننده دانست و گفت: در سینمای ما که بخش خصوصی بسیار لاغر و نحیفی دارد، من برای این فیلم یک سرمایهگذار از بخش خصوصی پیدا کردم و فیلم را ساختم اما وقتی چنین برخوردی میکنند سرمایهگذار چطور باید اعتماد کند و وارد این حوزه شود؟
کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر «مشکل گیتی» از تمام سینماها کنار گذاشته شده است،افزود: تا زمانی که حکم توقیف فیلم اصلاح نشود، طبیعتاً فیلم اکران نمیشود. اگر به زودی مشکل حل نشود فیلم ما سوخته است و عملاً نابود میشود؛ این اتفاق پیش از این هم برای فیلم «آآآآدت نمیکنیم» افتاد و چند روز جلوی نمایش آن را به دلیل پخش تیزرهایش از ماهواره گرفتند و آن فیلم هم لطمه دید.
وی در پایان ضمن قدردانی از مدیرعامل خانهی سینما، شورای عالی تهیهکنندگان و جامعهی صنفی بابت پیگیری مشکل فیلمش، درخصوص منتفی شدن تجمعی که قرار بود عوامل فیلم و اهالی سینما روز شنبه (چهارم دیماه) مقابل ارشاد برگزار کنند نیز توضیح داد: در این مورد مدیرعامل خانه سینما، پادرمیانی کردند و گفتند که مسئولان ارشاد قول دادهاند مسئله را به زودی حل کنند و به همین دلیل ما از این تجمع منصرف شدیم و منتظر نتیجهی رایزنیها هستیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





