بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به زودی نمایشی را برای گروه کودک و نوجوان به صحنه میبرد.
به گزارش سینماسینما، رضا بابک که هنوز خاطره بازی زیبای او را در سریال “آرایشگاه زیبا” به خاطر داریم مدتی است که از عرصه تصویر دور است.
بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره این دوری از عرصه تصویر عنوان کرد: یکی دو سالی است که کاری در حوزه تصویر انجام نمیدهم، چرا که پیشنهادهایی که در این حوزه دارم خیلی رضایتبخش نیستند و یا اینکه توافقی میان من و تولیدکنندگان پیش نمیآید. اما در تدارک یک تئاتر هستم و با فراهم شدن شرایط آن را به روی صحنه خواهم برد.
در توضیح این اثر نمایشی گفت: این نمایش برای گروه کودک و نوجوان است، صحبتهایی با مدیریت مجموعه تئاتر شهر، ایرانشهر و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در این حوزه داشتم، اما فعلاً با مدیر تالار هنر به نتیجه رسیدهایم و امیدوارم که بتوانم در سال ۹۶ این نمایش را به روی صحنه ببرم.
بازیگر سریال” گل پامچال” ادامه داد: “الدوز و کلاغها” تلفیقی است از سه قصه زندهیاد صمد بهرنگی که متناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال است. بعد از انقلاب یک بار این متن را به روی صحنه بردم و در آن زمان بسیار مورد توجه واقع شد و حالا پس از گذشت سالها بار دیگر تصمیم گرفتم با تغییراتی در متن، این نمایش را به روی صحنه ببرم. دوست دارم کاری باشد تا همه سنین با آن ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که تجربه قبلی موفق بود امیدوارم این تجربه نیز به سرانجام خوبی برسد.
بابک درباره نادیده گرفته شدن گروه سنی کودک و نوجوان از سوی تولیدکنندگان اظهار کرد: متأسفانه کارهایی که برای بچهها به روی صحنه برده میشوند اصلاً خوب و شایسته این گروه سنی نیست. اغلب بچهها را موجوداتی در نظر میگیرند که قدرت درک و تشخیص ندارند و این اصلاً خوب نیست. متأسفانه در سالهای اخیر آثاری به روی صحنه برده شده است که اصلاً خوب و شایسته نیست و به همین جهت هم بچهها را کمتر در سالنهای نمایش میبینیم و کودکانی هم که دیده میشوند بیشتر بچههای زیر سن دبستان هستند که به زور خانواده به سالنهای نمایشی آورده میشوند. به نظرم زمان آن رسیده است که متحول شویم و فکر میکنم با توجه به تجربیات قبلی که داشتم این توان و قدرت را دارم که کاری درخور و شأن کودک به روی صحنه ببرم. من نمایش “هملت” را برای کودکان به روی صحنه بردم که در زمان خود بسیار از آن استقبال شد. برای این کار نیز چشماندازی اینگونه دارم و فکر میکنم کارم را بلدم و معتقدم کار هنری باید ارتباط تنگاتنگ با مخاطب برقرار کند.
این کارگردان و بازیگر پیشکسوت درباره گروهی که قرار است برای این نمایش او را همراهی کنند نیز بیان کرد: تمرینات اولیه شروع شده است، در این نمایش صحبتهایی با لیلی رشیدی، بهناز جعفری، محمود بصیری، مجید قناد، ناصر آویژه، حسن دادشکر شده است ولی هنوز گروه اصلی مشخص نشده و در سال جدید تمرینات اصلی شروع خواهد شد.
بابک در ادامه گفت: امیدوارم مردم کشورم آرامش، سلامتی و شادی داشته باشند. زمانی ما با آثارمان تلاش میکردیم جو افسرده جامعه را تغییر دهیم و همین باعث شد که آثارمان تاریخی شوند، چرا که داستانها به گونهای طراحی میشد که همه اقشار جامعه را در برمیگرفت. اما امروز اینگونه نیست و داستانهایی بیان میشود که از دل جامعه بیرون نیامده است و به همین دلیل هم مخاطب ارتباط خوبی با آثار برقرار نمیکند. امیدوارم در سینما، تلویزیون و تئاتر تغییرات خوبی شکل بگیرد و بتوان آثار خوبی را در این حوزه از تولیدکنندگان دید.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آقای بابک»؛ روایتی انسانی از زندگی هنرمند
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- نمایش «تَرَک عمیق» در جشنواره فیلم آسیایی بارسلون
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- تقدیر از رضا بابک به بهانه آخرین نقشآفرینی در فیلم کوتاه «الکترون»/ سینما خیلی مریض است!
- بازگشت رضا بابک به دنیای تئاتر
- افتتاحیه نمایش “در گوش سالمم زمزمه کن” / گزارش تصویری
- رضا بابک در سالروز تولدش از پروژههای آیندهاش میگوید/ یک نمایشگاه نقاشی همراه با شعر، نمایش و موسیقی
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- «مهمانی از کارائیب» مقابل دوربین پورصمدی رفت
- رضا بابک اولین بازیگر «مهمانی از کارائیب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





