
آرمان زرینکوب کارگردان فیلم سینمایی «میرجاوه» به تهیهکنندگی محسن چگینی عنوان کرد که «میرجاوه» فیلمی روانشناسانه و بهتعبیری یک سایکودرام است.
به گزارش سینماسینما،آرمان زرینکوب کارگردان فیلم سینمایی «میرجاوه» به تهیهکنندگی محسن چگینی که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، درباره این اثر سینمایی گفت: «میرجاوه» فیلمی اجتماعی است و یک موضوع روانشناسانه دارد، یعنی تقریباً میتواند سایکودرام باشد. فضایی دارد که ناخواسته با ورود آدمی تبدیل به فضایی عجیب و غریب و در نهایت منجر به بازگشایی اتفاقی میشود که سالها پیش دفن شده بود.
تهیهکننده سریال تلویزیونی «ستایش» درباره شرایط تولید اولین تجربه کارگردانی خود در سینما هم توضیح داد: با توجه به شرایط کرونایی و مسایل دیگر مانند پیدا کردن بازیگران هنوز به این نتیجه نرسیدهایم چه زمانی ساخت این فیلم شدنی است. در چنین شرایطی برخی معتقدند که باید دست از تولید کشید و برخی بر این عقیده هستند که باید کار را ادامه داد به نظرم هم حرف گروه اول درست است و هم اینکه معیشت بچههای سینما به این تولیدات بستگی دارد. به هر حال در گروههای فیلمسازی عواملی حضور دارند که دستمزد کمی دریافت میکنند. این گروه با همین دستمزد کم یک خانواده را اداره میکنند، اگر تولیدات جریان نداشته باشند، نمیتوانند وارد حرفه دیگری شوند و به سرعت نمیتوانند تغییر حرفه بدهند.
او افزود: اصلاً در چنین شرایطی خیلی از شغلهای دیگر هم دچار مشکل شدهاند یعنی یا راکد هستند یا بازاری ندارند بنابراین این افراد در گروههای فیلمسازی واقعاً آسیب پذیر هستند ضمن اینکه دولت هم حمایتی نمیکند پس باید تولیدات جریان داشته باشند تا زندگی این گروه از افراد دچار مشکل نشود. به همین دلیل هرچند هر دو دسته درست میگویند، جان افراد عزیز و مهم است و باید پیشکسوتان خودمان را حفظ کنیم چون تعداد آنها کم است ولی به هر حال آن گروه کم درآمد هم بخش دیگری از سینما هستند.
زرینکوب بیان کرد: هرچند امکان کنترل صددرصدی پروتکلهای بهداشتی در طول ساخت یک فیلم نیست ولی به نظرم تا حدی میتوان شرایط را بالانس کرد تا از میزان صدمه زدن به افراد کم کرد گاهی میبینیم که برخی ماسک نمیزنند یا به درستی از ماسک استفاده نمیکنند طبیعی است که در چنین شرایطی بیماری افزایش پیدا میکند. هرچند من میدانم رعایت این پروتکلها در محیطهای بسته سخت است ولی باید تلاش کنیم میزان آسیب کمتر شود.
او در پایان با اشاره به همکاری با محسن چگینی گفت: آقای چگینی همکار من در تلویزیون و تهیه کننده بسیار باسابقهای هستند، این همکاری از اینجا شکل گرفت که من و ایشان علاوه بر اینکه با یکدیگر همکار هستیم، دوست هم هستیم از همین رو من از ایشان خواهش کردن که تهیهکنندگی کار من را بپذیرد، ایشان هم بعد از خواندن فیلمنامه پذیرفتند تهیه کننده فیلم سینمایی «میرجاوه» باشند این در حالی است که «میرجاوه» یک فیلم بسیار جدی است در حالی که تخصص آقای چگینی در حوزه طنز است. با این حال در آثار جدی هم متخصص هستند از همین رو این همکاری برای من بسیار مناسب بود.
منبع :مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترک عمیق؛ بازخوانی آسیبهای جنسی و ضرورت آگاهی اجتماعی
- اکران و نقدِ «ترک عمیق» در سینما اندیشه
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- نمایش «تَرَک عمیق» در جشنواره فیلم آسیایی بارسلون
- مجوز ساخت شش فیلم صادر شد
- توضیح مدیر پخش شبکه سه و تهیهکننده سریال «ماه و پلنگ» درباره ممیزیها
- انصراف نویسنده و کارگردان «ماه و پلنگ» از ادامه ساخت مجموعه به دلیل ممیزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





