مراسم شروع رسمی سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با رونمایی از نسخه ترمیم شده فیلم سینمایی «آن سوی آتش» برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر، مراسم شروع رسمی سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با رونمایی از نسخه ترمیم شده فیلم سینمایی «آن سوی آتش» ساخته کیانوش عیاری برگزار خواهد شد.
این برنامه عصر امروز چهارشنبه ۵ خردادماه ساعت ۱۹ همزمان با رونمایی از نسخه ترمیمشده فیلم سینمایی «آن سوی آتش» در پردیس سینمایی چارسو برگزار میشود.
سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی آغاز به کار میکند، به گفته محمدمهدی عسگرپور دبیر این رویداد، جشنواره آیین افتتاحیه و اختتامیه بهشکل سنتی نخواهد داشت اما نمایش نسخه ترمیمشده فیلم سینمایی «آنسوی آتش» ساخته کیانوش عیاری در نخستین روز جشنواره، فرصتی برای افتتاح رسمی این رویداد با حضور سینماگران، اصحاب رسانه و سینمادوستان فراهم خواهد آورد.
در این مراسم علاوه بر محمدمهدی عسگرپور، کیانوش عیاری کارگردان «آنسوی آتش»، جمعی از اهالی سینما و مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور خواهند داشت.
این مراسم در سانس ساعت ۱۹ سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو برگزار میشود.
فیلم سینمایی «آن سوی آتش» محصول ۱۳۶۶ از فیلمهای کلاسیک مرمتشده ایرانی است که در جشنواره سی و هشتم نسخه باکیفیت آن روی پرده خواهد رفت.
فیلم «آن سوی آتش» داستان نوذر و عبدالحمید ۲ برادر جنوبی را روایت میکند که بر سر سهمی که قرار بوده شرکت نفت بابت تصاحب خانه آنان به ایشان پرداخت کند، رودرروی هم قرار میگیرند. در این میان ماجرای علاقه نوذر به آسیه، دختر لال شیرفروش، ابعاد تازهای به قصه میبخشد.
خسرو شجاعزاده، سیامک اطلسی، مهرداد وفادار، عاطفه رضوی، نعمتاله لاریان و پروین سلیمانی بازیگران این فیلم هستند.
«آن سوی آتش» دریافت لوح زرین بهترین صدابرداری و کارگردانی جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد و در جشنوارههای بینالمللی فیلم رتردام، بروکسل، سائوپائولو و تورنتو نیز حضور داشته و روی پرده رفته است.
سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





