فیلمبرداری فیلم کوتاه «رقص چاقو» به کارگردانی آرش انیسی که درباره قضاوت و فضای مجازی است در تهران آغاز شد.
به گزارش سینماسینما، آرش انیسی که پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «مامان» به تهیهکنندگی بهمن کامیار را کارگردانی کند، این روزها مشغول ساخت فیلم کوتاه «رقص چاقو» است.
او درباره دلایل ساخته نشدن فیلم «مامان» گفت: با توجه به بالا رفتن هزینهها متاسفانه امکان تولید این فیلم فراهم نشد و سرمایهگذار فیلم نیز نتوانست در این زمینه همکاری داشته باشد. بنابراین مجبور شدم فیلمنامه فیلم بلندم را کنار بگذارم و به سراغ ساخت فیلم کوتاه بروم.
انیسی ادامه داد: از چهارشنبه ۱۵ اسفند فیلمبرداری فیلم «رقص چاقو» در محله یوسف آباد آغاز میشود و تا پایان هفته به پایان میرسد. این فیلم درباره قضاوت و فضای مجازی است. داستان درباره زوجی به نام نیکی و محمدرضا است که برای جشن تولد فرزندشان به شیرینی فروشی میروند و در آنجا با اتفاقاتی مواجه میشوند.
این کارگردان جوان که تاکنون ساخت بیش از ۱۰ فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است، درباره فضای فیلم کوتاه بیان کرد: فضای فیلم کوتاه کاملا مستقل از سینمای بلند است، اما برای این فیلم کوتاه نمیسازم که تهیه کننده اعتماد کند یا مجوز کارگردانی به من بدهند. من مجوزهای لازم را دارم، در شرایط خاص فعلی این فیلم را میسازم تا به سرمایه گذار ثابت کنم که میتوان با هزینه کم فیلم خوب ساخت. اینطور فکر نمیکنم که اگر فیلم بلند ساختم دیگر وارد فضای فیلم کوتاه نشوم. فیلم کوتاه اگر خوب ساخته شود، قطعا دیده میشود و چون محل ارائه آن جشنوارههاست در نهایت میتواند علاوه بر حضور در جشنوارههای داخلی در جشنوارههای خارجی نیز حضور یافته و علاوه بر تامین بودجه صرف شده به سود نیز برسد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- پنج فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
- مهلت ارسال اثر به سیزدهمین جشنواره ملی دانشجویی «سایه» تمدید شد
- معرفی نامزدهای بخش فیلم کوتاه و مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی مستندها و فیلمهای کوتاه راه یافته به جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





