افزوده شدن نام «لیل میکوئلا» اینفلوئنسر مجازی اینستاگرام به فهرست بازیگران یک آژانس استعدادیابی مطرح در هالیوود، این فرضیه را مطرح کرده است که بازیگران کامپیوتری روزی ستارههای سینما را خانهنشین خواهند کرد.
به گزارش سینماسینما، استیو رُز منتقد سینما و روزنامهنگار گاردین در یادداشتی مینویسد: آژانس هنرمندان خلاق (CAA) با داشتن نام چهرههای سینمایی مطرحی چون اسکارلت جوهانسون، ویل اسمیت و استیون اسپیلبرگ در فهرست اعضای خود، به عنوان یک عضو باسابقه و دائم صنعت هالیوود شناخته میشود اما جدیدترین نامی که به این آژانس اضافه شده با سایر اعضا تفاوتی جزئی دارد.
ورایتی در تاریخ ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) در گزارشی از ثبت نام لیل میکوئلا (Lil Miquela) مدل، خواننده و اینفلوئنسر برزیلی-آمریکایی در آژانس هنرمندان خلاق پرده برداشت.
نکته اینجاست که میکوئلای ۱۹ ساله یک انسان واقعی نبوده و یک سلبریتی مجازی است که در سال ۲۰۱۶ توسط یک استارتاپ آمریکایی به نام براد (Brud) ساخته شد. با این حال فعالیتهای این چهره دیجیتال کاملا واقعی به نظر میرسد.
به گزارش ورایتی، آژانس هنرمندان خلاق با میکوئلا در حوزههایی چون تلویزیون، فیلمسازی، راهبردهای برند و تبلیغات همکاری خواهد کرد که احتمال استفاده از این شخصیت را در ساخت فیلم یا برنامههای تلویزیونی، قوت بخشیده است.
از زاویه دید صنعت سینما، بازیگران مجازی چشمانداز فربیندهای هستند؛ این نوع از هنرپیشهها انعطافپذیرند، از هیچ چیز شکایت نمیکنند و همیشه در بهترین حالت ممکن آماده فیلمبرداری هستند. آنها حتی میتوانند در زمانی که همهگیری یک ویروس صنعت سینما را فلج کرده بدون هیچ شکایتی به کار ادامه دهند و انتظار دستمزدهای بالا هم ندارند. همچنین برخی از این بازیگران کامپیوتری از امتیاز برخورداری از طرفداران بسیار نیز بهره میبرند.
به عنوان مثال میکوئلا در اینستاگرام ۲.۲ میلیون دنبالکننده دارد و با خوانندههای واقعی همخوانی کرده است. این چهره مجازی هم جوان و بهروز است و هم به زبان و فضای شبکههای اجتماعی مسلط. جاهطلب نیست و فقط برای همین کار برنامهریزی شده است.
آیا میکوئلا پیشقراول لشکری از بازیگران کامپیوتری است که قرار است بازیگران سینما را خانهنشین کنند؟ اگر این آینده سینماست پس باید فیلمهایی چون او (Her)، فراماشین (Ex Machina) و به ویژه فیلم فراموش نشدنی سیمون (Simon) با نقشآفرینی آلپاچینو را مقصر هموار شدن این راه بدانیم.
البته هنوز به آن مرحله نرسیدهایم. یک مسالهای که وجود دارد این است که میکوئلا هوش مصنوعی خالص نیست و با برنامهریزی و صدای انسان کار میکند بنابراین در واقع یک شخصیت زندهنماست. بازیگر چندان قابلی هم نیست چون وقتی پای نمایش جزئیات و احساسات درمیان باشد، چهرهاش به یک طیف مشخص محدود است.
با این وجود آژانس هنرمندان خلاق به طور حتم حس میکند که باد در کدام جهت میوزد و میداند که یک هنرپیشه موفق بودن فقط به بازی خوب بستگی ندارد. مثلا دلیل این که وین دیزل یا دواین جانسون برای بازی در یک فیلم دستمزدهای نجومی میگیرند الزاما این نیست که در ایفای نقشهای خود خیلی تبحر دارند. سلبریتی یک فاکتور جدانشدنی از معادله است که دیگر تنها به انسانها محدود نیست. ممکن است استدلال کنید که بازیگران کامپیوتری هیچگاه نخواهند توانست در زمینه هنری پیشرفت کنند یا حقایق اساسی درباره انسانیت را درک کنند اما لازم نیست این اتفاق بیفتد. تنها کاری که باید بکنند این است که تقلید کنند و آیا بازیگری همان تقلید کردن نیست؟
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «عطر لیموهای سیسیل»؛ از یاد بُردنِ عطر لیموهای سیسیل!
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- از «ناییجان» تا «هامون»؛ کاراکترهای ماندگار جشنواره فیلم فجر
- آیا حذف «پیرپسر» و «رکسانا» اشتباه دبیر جشنواره فیلم فجر بود؟
- چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ معرفی آثار نهایی صحنهای بخش ویژه و دو بخش دیگر
- انتشار اولین تصاویر و لوگوموشن «لولی»
- راهیابی «کسری آنلاین» به بخش سینمای جهان در جشنواره داکا
- «میکی۱۷» اکران میشود/ رونمایی فیلم کارگردان برنده نخل طلا در جشنواره برلین
- درباره آخرین ساخته پدرو آلمودوار/ رنگ در سایهسار مرگ
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- یونیورسال پیکچرز اعلام کرد؛ «شرک» و «مینیونها» ۲۰۲۶ اکران میشوند
- همزمان با اعلام حضور درجشنواره فیلم فجر؛ نخستین تصویر «اشک هور» منتشر شد
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- حضور اثری ساخته کارگردان ایرانی در بخش مسابقه جشنواره رتردام
- فریدون شهبازیان درگذشت
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود