
شهروندنوشت : حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا گزارشگران اعزامی صداوسیما به روسیه نمیتوانند از ورزشگاههای جامجهانی گزارشهای اختصاصی مناسبی تهیه کنند و حتی گزارش مسابقه ایران از تهران انجام شد.
چرا پیمان یوسفی به روسیه نرفت؟
نزدیک به ۲ماه تا آغاز جامجهانی پورمحمدی، مدیر شبکه سوم سیما از احتمال بالای اعزامنشدن گزارشگر تلویزیون به روسیه خبر داده بود. او دلیل این تصمیم را ناموفقبودن چنین اقدامی در دورههای گذشته عنوان کرد. با این حال، چند روز مانده به شروع جام بیستویکم تصمیم جدیدی گرفته شد. قرار بود پیمان یوسفی بهعنوان گزارشگر اعزامی به روسیه برود تا ۳ بازی ایران را مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال زنده گزارش کند اما جمعه همه ایران بازی را با صدای عادل فردوسیپور شنیدند. جالب اینکه عوامل برنامه ۲۰۱۸ ازجمله فردوسیپور هیچ اشارهای به دلیل فراهمنشدن شرایط برای گزارش پیمان یوسفی از روسیه نکردند تا اینکه دیروز شاهد گزارش یوسفی روی بازی استرالیا و فرانسه بودیم! درنهایت مشخص شد این گزارشگر اصلا به روسیه نرفته و به خاطر مشکلات به وجود آمده درتهران مانده است. جالب اینکه حداقل در تهران هم گزارش بازی ایران را به پیمان یوسفی نسپردند! در دوره قبلی هم تجربه مشابهی وجود داشت و مزدک میرزایی که به برزیل رفته بود، در دقایقی از بازیها با کیفیت نامناسب صدایش به مردم رسید و درنهایت فردوسیپور مجبور شد خودش وظیفه گزارش را برعهده بگیرد.
گزارش شهری، اوج کار گزارشگران!
در چند روز اخیر هم اخباری به گوشمان رسید که گزارشگران اعزامی صداوسیما به روسیه با کارتهای هواداری در این کشور تردد میکنند و حتی آیدی کارت خبرنگاری هم ندارند. این اتفاق با پخش گزارش محمدحسین میثاقی از روی سکوی تماشاگران ورزشگاه سنپترزبورگ بعد از بازی ایران و مراکش اثبات شد. در واقع هیچکدام از گزارشگران ایرانی نتوانستند کنار زمین حضور داشته باشند و در کنار تماشاگران بازی را تماشا کردند. درچند روز اخیر، اوج کار گزارشگران اعزامی به روسیه، تهیه گزارشهای شهری از هواداران تیمملی بوده است و آنها به دلیل نداشتن آیدی کارت حق ورود به منطقه رسانهای را ندارند.
چقدر هزینه برای صداوسیما
آب خورد؟
محمدحسین میثاقی از شبکه سوم، داوود عابدی و علیرضا اکبری خرم از شبکه خبر، مجتبی پوربخش و بهنام مهدیزاده از شبکه ورزش گزارشگران اعزامی صداوسیما به روسیه هستند که هرکدام از آنها را یک تصویربردار و مسئول هماهنگی هم همراهی میکند. البته شبکه خبر ترجیح داده همراه با گزارشگران خود تصویربردار اعزام نکند و گزارشهای این شبکه با گوشی موبایل ضبط میشود. در هرصورت هیچکدام از این گزارشگران نتوانستند در روزهای اخیر پوشش رسانهای مناسبی به خاطر نداشتن آیدی کارت داشته باشند؛ درحالی که برای اعزامشان صداوسیما هزینه زیادی را متحمل شده است.
مشکل کجاست؛ حق پخش
یا باکس گزارشگر؟
درباره حق پخش با توجه به اینکه صداوسیما رسما اعلام کرده آن را برای جامجهانی خریداری کرده، باید خیالمان راحت باشد؛ اگرچه اخبار ضدونقیضی در اینباره به گوش میرسد. با این حال، آنطور که به نظر میرسد مجوز نداشتن گزارشگران ایرانی در روسیه به نخریدن باکس گزارشگر مربوط میشود. هر کشوری که میخواهد به صورت تصویری جامجهانی را پوشش دهد، باید علاوه بر حق پخش، باکس گزارشگر را خریداری کند که این باکس میتواند مجوزی برای فعالیت گزارشگران باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- معرفی داوران یک بخش جشنواره فیلمهای ورزشی/ گزارشگر ورزشی داور جشنواره فیلم شد
- شکست پروژه عبور ازفردوسیپور
- اجرای محمدحسین میثاقی در برنامهای با داوری خداداد عزیزی
- لایو میثاقی برای صداوسیما دردسر خرید/حمله کاربران به پیمان یوسفی در فضای مجازی
- پیمان یوسفی؛ کما فی السابق خسته کننده!
- گفتوگو با «محمدحسین میثاقی» که گزارشهایش از حواشی جام جهانی روسیه پر انرژی و هیجان انگیز است
- گزارشگران فوتبال در روسیه مشخص شدند
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینمایی با طعم ورزش/ میثاقی بهترین مجری ورزشی
- گزارشگر مطرح فوتبال ممنوعالتصویر شد؟
- چه کسی در تلویزیون به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفت؟ / واکنش مجری بعد از تبریک به سازندگان فروشنده در رسانه ملی
- کپی برداری پیمان یوسفی از جملات جواد خیابانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





