چین اولین کشوری است که به طور کامل به فروش باکس آفیسش دست پیدا میکند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، با بررسیهای شرکت تحلیل بازار سینمای «گاور استریت» در بریتانیا، چین این هفته نخستین کشوری خواهد بود که به «بازیابی کامل گیشه» دست مییابد.
این شرکت پنج هدف تعیین کرد تا بتواند عملکرد مناطق مختلف را در مسیر بازیابی گیشه سینماها بسنجد و مقایسه کند. مرحله اول شاخصهای نقطهای است و اینکه یک منطقه بتواند اکثریت قابل توجه (۸۰ درصد) از سینماهای خود را دوباره افتتاح کند. در مرحله پنجم هم منطقه باید بتواند در یک هفته فروشی برابر بالاترین درآمد هفتگی دو سال پیش خود داشته باشد.
گاور استریت در گزارش خود گفت که بعد از رسیدن به این مرحله، یک بازار باید مانند حالت نرمال واکنش نشان بدهد و افت و خیزهایش بسته به تقویم اکرانها باشد.
برای رسیدن به این هدف، چین باید بتواند در یک هفته معادل ۱۸۴ میلیون دلار (۱.۲۷ میلیارد رنمینبی) فروش در گیشه داشته باشد.
با استناد به دادههای شرکت کامسکور موویز، چین با گذشت پنج روز از هفتهای که جمعه قبل آغاز شد به این هدف دست یافت و تا پایان سهشنبه ۱۸۹ میلیون دلار (۱.۳۱ میلیارد رنمینبی) کسب کرد.
باکس آفیس ملی چین برای یک هفته کامل نیز به ۲۵۲ میلیون دلار رسید که بیش از ۱۸ درصد بزرگتر از همین هفته در سال ۲۰۱۹ بود. آن موقع چین ۲۰۹ میلیون دلار در گیشه کسب کرده بود.
بیش از ۹۰ درصد از سینماهای چین حالا باز هستند، البته فعالیت آنها با محدودیتهای ظرفیتی ادامه دارد و این موجب میشود بتوانند فقط نیمی از بلیتهای موجود را بفروشند.
با این حال عملکرد چین بسیار بهتر از دیگر بازارهاست. در حال حاضر نزدیک به ۶۵ درصد از سینماهای جهانی بر حسب سهم بازار درهای خود را دوباره باز کردهاند. این رقم نسبت به آمار هفته قبل که ۵۵ درصد بود، افزایش داشته است.
باکس آفیس جهانی ۲۰۲۰ تا اینجا فقط ۶.۸۸ میلیارد دلار فروخته که بسیار کمتر از ۲۷.۲ میلیارد دلار میانگین فروش سه سال پیش در همین بازه زمانی است. با این حال فروش در حال افزایش است و فروش ۲۰۰ میلیون دلاری که این هفته در سطح جهان ثبت شد نمایانگر افزایشی ۵۴ درصدی نسبت به هفته قبل بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- با ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار مخاطب؛ سینمای ایران در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰۰ میلیاردی شد
- بررسی آمار فروش فیلمها در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ / گیشه هزار میلیاردی با صدرنشینی «تگزاس ۳»
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





