آناهید آباد میگوید دوران کرونا و پساکرونا فرصتی برای هنروتجربه است و نمایش آنلاین فیلمها میتواند راهگشای جدیدی در این دوران باشد.
به گزارش سینماسینما، آناهید آباد کارگردان فیلم «یه وا» درباره وضعیت سینمای هنری و تجربی در دوران کرونا و پساکرونا عنوان کرد: سینمای هنری و تجربی بیشتر از هر بخش دیگری در این زمان نیاز به حمایت دارد. در شرایط بحرانی ضعیفترین ارگانها بیشترین آسیب را میبینند که دیگر جبرانپذیر نیست. از آنجاکه در شرایط نرمال بخش آسیبدیده و آسیبپذیر سینمای ما هنروتجربه است پس نیاز به یک حمایت صد درصدی دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت سینمای هنروتجربه باید راهکارهایی بر اساس شرایط موجود برای نمایش فیلمها مهیا کند، بیان کرد: به نظر من هنروتجربه باید شانس نمایشهای آنلاین را چه برای فیلمهایی که هنوز اکران نشدهاند و چه برای فیلمهای اکران شده مهیا کند. از آنجا که خانوادهها با در نظر گرفتن هزینههای جانبی سینما برای دیدن فیلمهای هنروتجربه هزینه نمیکردند شاید با حمایت درست دولت نمایش آنلاین فیلمها راهگشای جدیدی در دوران کرونا و پساکرونا برای فیلمهای هنروتجربه باشد.
کارگردان «یهوا» با بیان اینکه دوران کرونا و پساکرونا میتواند فرصتی برای هنروتجربه باشد، عنوان کرد: همچنین فکر میکنم مدیریت هنروتجربه اگر ستادی با حضور فیلمسازانی که در گذشته فیلمهایشان در هنروتجربه اکران شده است تشکیل بدهد تا مسایل را کالبدشکافی کنند، می تواند با برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت راهکارهایی را برای عبور از این بحران در نظر بگیرد.
آباد ادامه داد: همچنین باید اکرانهای مناسب تری برای هنروتجربه در نظر گرفته بشود زیرا در حال حاضر تعداد کم سالن ها در کشور عملا باعث شده آنچه برای سینمای هنری و تجربی اتفاق می افتد اکران به معنای عام نباشد. تعداد سانسهای نمایش فیلم، سالنهای محدود و امکانات محدود حتی در مجتمعهای سینمایی معنی کلاسیک اکران را نیز نمیدهد.
وی با بیان اینکه هنروتجربه از امکان حداقلی اکران نیز برخوردار نیست، اظهار کرد: فکر میکنم مهمترین بخش این است که ما باید به یک ضابطه منطقی و درست در سبد اکران و نمایش هنروتجربه برسیم. همچنین از نظر من باید سینماهایی در هر منطقه و علاوه بر آن در سطح شهر نیز یک مجتمع سینمایی به هنروتجربه اختصاص داده شود تا فیلمها مخاطب خود را پیدا کنند.
کارگردان «یهوا» ادامه داد: در شرایط امروز جامعه، وظیفه دولت این نیست که از سینمای تجاری حمایت کند بلکه باید در این شرایط بحرانی پول بیت المال را برای حفظ بخشی از زیرساختهای سینما که به نظر من در سالهای اخیر در سینمای هنروتجربه تعریف میشود، خرج کند.
آباد تاکید کرد: همچنین سازمان سینمایی نیز باید این موضوع را در اولویت خود قرار بدهد که چگونه در این شرایط بحرانی هنروتجربه آسیب نبیند چه برسد به آنکه کمتر آسیب ببیند. در حال حاضر در کشور ما فیلمسازانی که به فکر ساختن سینما به شکل هنری هستند، در سینمای هنروتجربه نمود پیدا میکنند و تعداد فیلمسازان این سینما نیز به شدت محدود ماندهاند و فکر میکنم باید از حمایت حداکثری برخوردار باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه سینمای تجاری نیز موظف به حمایت از سینمای هنروتجربه است، گفت: از نظر من، بخشی از فروش سینما و امکانات آن باید به هنروتجربه اختصاص یابد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «اینان» آغاز شد
- اولین کارگاه انتقال تجربه بسته انیمیشن «رویاهای رنگی» برگزار شد؛ امیدواریم اکران انیمیشن کوتاه ادامه پیدا کند
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- مراسم دیدار با عوامل مستند «آیدین» با حضور اعضای تیم ملی بسکتبال برگزار شد
- کارگردان «رنج زیر پوست»: این فیلم را در حمایت از زنان، دختران و حقوق انسانها ساختهام/ نقد دیکتاتوری مردسالارانه
- پوستر مجموعه فیلمهاى کوتاه «هفت» منتشر شد/ تقدیم اکران اول به علی انصاریان
- «مراسم تدفین کلاغها» در هنروتجربه به نمایش درمیآید/ زنی که هزاربار میمیرد
- «یه وا» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره ایتالیایی شد
- گفتوگو با کارگردان «منگی»/ یک شیوه تمرینی و یک شیوه تولیدی دارم که مخصوص خودم است
- تلاشی برای درگیر کردن مستقیم هنر با تربیت انسانی!/ نگاهی به «خط باریک قرمز»
- تاخیر در اکران «جایی برای فرشتهها نیست» ساخته سام کلانتری
- اکران «هنر و تجربه» از اول تیر آغاز میشود/ اسامی فیلمها
- کارگردان «اسرار دریاچه» مطرح کرد/ نجات سینمای هنری در گرو یک کارگروه در «هنر و تجربه»
- واکنش مدیرعامل هنروتجربه به آییننامه نمایش آنلاین فیلمها/ سازمان سینمایی مخالفتی با ارائه خدمات به همه فیلمها ندارد
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
آخرین ها
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی