علیرام نورایی گفت: بیصبرانه در انتظار دیدن فیلم سینمایی «یتیمخانه ایران» هستم که نقش اصلی آن را بازی کردم اما امیدوارم دوستانی که سینما را ملک پدری خودشان میدانند با دیدن این فیلم حالشان دوباره بد نشود.
نورایی به واقع بازیگر بیحاشیه و توانمندی است که شرایطهای مختلف باعث شده تا آنچنان که باید جایگاه ویژه خود را در سینما پیدا نکند. یکی از ویژگی های این بازیگر همین بیحاشیه بودنش است اما بسیاری از سینماگرها و مخصوصاً بازیگران از آن برای تبلیغ خود استفاده میکنند تا بیشتر سر زبان ها بیفتند. البته در نبود فرش قرمز که یک شو برای بازیگران محسوب میشود این روزها حاشیه چنین کاری را برای آنها انجام میدهد که گاهی پا به زمینه بیاخلاقی هم میگذارند. دو دلیل ذکر شده باعث شد گپ کوتاهی با علیرام نورایی داشته باشیم که در پی میخوانید.

علیرام نورایی بازیگر سینما در مورد این پرسش که با چه آثاری در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهد داشت، گفت: فکر میکنم اگر همه چیز طبق روال پیش برود با فیلم سینمایی «یتیمخانه ایران» در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور داشته باشم البته خبرهای متفاوتی در ارتباط با این فیلم سینمایی به گوشم رسیده است که فکر میکنم با پر کردن فرم جشنواره توسط تهیهکننده برای حضور آن در این رخداد سینمایی بسیاری از شایعهها پایان یافت.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به فعالیت مستمرتان در عرصه سینما آن طور که به نظر میرسد اتفاق لازم که برای یک بازیگر بتواند یک نقطه عطف محسوب شود برای شما رخ نداده است این در شرایطی است که در آثاری همچون «استرداد» حضور داشته اید و پیش از آن نیز در آثار سینمایی دیگری که به خوبی دیده شدهاند گفت: حقیقت امر این است که واقعا شخصا یکی از دغدغههایم پاسخ دادن به همین سؤالی است که مطرح کردید اما خدا را شکر میکنم و همچنان به تلاش خودم در مسیری که قدم نهادم ادامه میدهم.
*نمیخواهم یک شبه رهِ صد ساله روم
او گفت:چیزهای بسیار زیادی در این مسیر یاد میگیرم و شاید شرایط موجود به صلاحم بوده البته که خودم دوست ندارم یک شبه رهِ صد ساله را بروم چون در آن زمان همه چیز در یک شب هم به پایان میرسد. به عنوان یک بازیگر تلاش میکنم تجربههای متفاوتی داشته باشم و در نقشهای مختلف بازی کنم تا توانایی خود را نشان دهم البته که واقعاً از پیشکسوتان عرصه بازیگری همچنان یاد میگیرم. امیدوارم با جمع این موارد و توکل به خدا آن اتفاقی که شایسته و بایسته است و شخصاً در امر بازیگری آن را دنبال میکنم برایم رخ دهد.

نورایی اظهار داشت: وظیفه من بازیگری و تلاش در ایفای درست نقش است که باید آن را به بهترین شکل انجام دهم اما واقعا حضورم در آثار فرهنگی و نتیجه مثبتی که میتواند برای مردم داشته باشد بسیار لذتبخش است.
*علاقهای به حاشیه ندارم/ مراقب زندگی خصوصیآم هستم
بازیگر فیلم سینمایی «گرگ و میش» در ارتباط با این موضوع که برخی از بازیگران و اهالی سینما با ایجاد حاشیه برای خود و یا ورود به عرصههای مختلف غیر از بازیگری شرایط دیده شدن خود را فراهم میکنند، گفت: شخصاً تلاش زیادی کردم تا در طی سالهای فعالیتم از حاشیه دور باشم همواره مراقب زندگی خصوص و خارج از کارم هستم. واقعاً دقت دارم که اخلاق را رعایت کنم و با گروههای مختلفی که کار میکنم مشکلی نداشته باشم.
*نمیخواهم با حاشیه سرزبانها بیفتم
وی گفت: این در شرایطی است که متأسفانه در چند سال گذشته به دلیل بازی در فیلم سینمایی «قلادههای طلا» برایم حاشیههایی به وجود آمد که اصلاً علاقهای نداشتم تا وارد آن شوم. هیچ علاقهای ندارم تا با ایجاد حاشیه سر زبانها بیفتم بلکه حرفه من بازیگری است و باید به دلیل کاری که در حرفهام انجام میدهم مردم من را بشناسند.
*برای برخی که وارد حاشیه میشوند یک گروه تبلغیاتی کار میکنند
نورایی درباره اینکه چرا در تئاتر برخلاف بسیاری از بازیگران که جدیداً به این عرصه روی آوردهاند بازی نمیکند گفت: ابتدا باید بگویم که همواره غیر از بازیگری پیشنهادهایی در شاخههای مختلف هنری داشتهام که میتوانم به نزدیکترین آن یعنی مجریگری اشاره کنم که واقعاً جرأت هم نکردم آن را بپذیرم اما باید به این مورد آگاه باشیم که وقتی یک بازیگر برایش حاشیه ایجاد میشود تا سر زبان بیفتد خودش به تنهایی کار را انجام نمیدهد بلکه یک گروه تبلیغاتی وی را در این مسیر هدایت میکند تا او را مطرح کند اما در حال حاضر تمام انرژی خود را صرف بازیگری میکند آن هم بدون حاشیه.

*پیشنهاد عجیب و غریب اجازه نداد وارد تتاتر شوم
او در ادامه افزود: اما در مورد تئاتر که به آن اشاره کردید باید بگویم واقعاً علاقه دارم که به روی صحنه نمایش بروم اما خیلی سال است که به دلیل حضورم در سینما و تلویزیون از فضای تئاتر دور شدهام همواره پیشنهادهایی وجود داشته است اما پیشنهادات عجیب و غریب به من به عنوان یک بازیگر باعث شده که در برخی از آثار حضور پیدا نکنم چرا که شرایط بسیار نامطلوب بوده است و کارهای را که میتوانستم در آنها بازی کنم تداخل کاری اجازه آن را نداده است.
*«یتیمخانه ایران» روایت یک ناگفته تاریخی است
علیرام نورایی در پایان درباره فیلم سینمایی «یتیمخانه ایران» گفت: این فیلم سینمایی روایتی از ناگفتههای تاریخی است و در آن درباره ظلم و ستمی که به مردم عزیزم شده است سخن میگوید. ظلمی که در هیچ کتاب درسی به آن اشاره نشده است. واقعاً به این اتفاق بیتوجهی شده است.
*امیدوارم دوستانی که سینما را ملک پدری خودشان میدانند با دیدن این کارم حالشان دوباره بد نشود.
او گفت: بیصبرانه انتظار دارم تا فیلم را بر روی پرده سینما ببینم چرا که نقش اصلی این فیلم را بازی کردهام و شاهد زحمات همه عوامل بودهام اما امیدوارم دوستانی که سینما را ملک پدری خودشان میدانند با دیدن این کارم حالشان دوباره بد نشود. این جمله آخری که گفتهام جمله عجیبی است امیدوارم دوستانی که باید متوجه منظورم بشوند برایشان حرفم روشن باشد. این صحبت آخر در راستای سؤالی بود که شما در ابتدا مطرح کردید.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- در اهمیت راهاندازیِ خانه سالمندانِ مخصوص هنرمندان
- حلیمه سعیدی بازیگر سریالهای رضا عطاران درگذشت
- چرا دراماتیک نیستیم؟/ سینمای جزئیات، سینمای کلیات
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- صِفر، نوزده/ سوءتفاهم دربارهی مفهوم قضاوت
- عاطفه تیموری: در بازیگری باید ایدهها و افکار خودم را پیاده کنم
- علی تیموری: هوش، خلاقیت و سختکوشی لازمه بازیگری است
- بازیگری، پیوندهای بیکرانگی آفرینش
- عاشقانی که چراغ صحنه را روشن نگاه داشتهاند
- مواضع تند و تیز وزیر پیشنهادی ارشاد/ خانه سینما وجاهت قانونی ندارد، فیلمها ضدارزش و غیراخلاقیاند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





