سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد که تا پایان فروردینماه سیستم فروش تمام سینماها مکانیزه میشود.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا فرجی درباره مکانیزه شدن فروش سینماها گفت: بالای ۹۷ درصد سالنهای سینما توسط موسسه سینما شهر به سیستم مکانیزه فروش بلیت مجهز شدهاند و در آخرین صحبتی که سال گذشته داشتیم، قرار شد تمام سینماهایی که دیجیتال شدهاند، به سیستم فروش مکانیزه مجهز شوند و به دفاتر سینمایی اعلام شده اگر سالنی حاضر نشود این کار را انجام دهد، به آن سالن فیلم ندهند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش فروش بلیتهای اینترنتی سینما در نوروز امسال خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد تاکید دارد که تا پایان فروردینماه سیستم فروش همه سینماها مکانیزه شود.
فرجی همچنین درباره موثق بودن انتشار آمار فروش فیلمها که همچنان از سوی پخش کنندگان اعلام میشود، توضیح داد: جدول فروش مکانیزه در سایت سینما تیکت درج شده است و منبع خود من هم به عنوان سخنگوی شورای صنفی نمایش، همین سایت است.
او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است طبق برنامهریزیهای قبلی، بنیاد سینمایی فارابی میزان فروش فیلمها را اعلام کند؟ توضیح داد: فارابی پیشتر آمار فروش دفاتر را میگرفت اما در حال حاضر این فروش در سیستم مکانیزه سینما «تیکت» کاملا مشخص است.
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره شروع اکران دوم نوروزی نیز گفت: طبق آییننامه سقف نمایش فیلمها با هر میزان فروش، هفت هفته است و با این حساب یک هفته مانده به پایان اردیبهشت، برنامه دوم نوروز آغاز میشود. ضمن اینکه هنوز قراردادی برای اکران دوم نوروز ارائه نشده است.
غلامرضا فرجی در پاسخ به این سخن که بعضی معتقدند انتخاب شش فیلم برای اکران نوروزی نامناسب بوده و باعث شده بعضی فیلمها کمتر دیده شوند، تصریح کرد: در تهران بیش از ۱۲۰ سالن داریم و هر گروه میتواند ۲۰ سالن در اختیار داشته باشد. همه فیلمهای نوروزی هم طبق خواسته تهیهکننده یا پخشکننده خود اکران شدهاند و شورا اکران نوروزی را به هیچ فیلمی تحمیل نکرده است. اما در هر حال در ماراتن اکران نوروزی بعضی عوامل مانند تبلیغات، نوع فیلم و … بر میزان استقبال مخاطبان تأثیرگذار است. ضمن اینکه تعداد گروههای اکران نوروزی با هماهنگی اصناف سینمایی مشخص شده است و شورا به تنهایی در این زمینه تصمیمگیری نکرده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران «ابد و یک روز» با «متری شش و نیم» در راه جشنواره فجر
- واکنش پیمان معادی به انتشار تصویر «ابدویک روز» در کتاب درسی
- تصویری عجیب از نوید محمدزاده پشت صحنه «ابد و یک روز» + عکس
- انتقاد تند باشگاه خبرنگاران از فیلمهای تگزاس ،سلام بمبئی و…/با رقص مایکل جکسون می خواهند پول در بیاورند
- پخش «ساعت ۵ عصر» و «من سالوادور نیستم» از تلویزیون
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت دانش اقباشاوی درباره اظهارنظر جنجالی سعید روستایی/ نگاه پیدا کردی ؟؟؟؟
- شایسته: مافیای پخش در سینمای ایران وجود ندارد
- عکسی از نویدمحمدزاده در پشت صحنه «ابد و یک روز»
- گفتگویی با رضا عطاران درباره همه چیز/ به نظرم دنیا ارزش خیلی گیر دادن ندارد
- نوشته سعید روستایی به مناسبت تولد نوید محمدزاده
- «ابد و یک روز» به یک جشنواره در آمریکا دعوت شد
- در سینماسینما بشنوید/ لحظاتی از صدای فیلم «ابد و یک روز»
- بابک حمیدیان: روستایی فیلمنامه ابدو یک روز را به ۲۵دفتر داده بود و هیچکدام قبول نکردند
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- سلطان خانوادههای ازدسترفته/ مروری بر فیلم های کوتاه سعید روستایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





