فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» تنها ۷ میلیون دلار تا رسیدن به رکورد «آواتار» به عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینما فاصله دارد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، «انتقام جویان: آخر بازی» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی ۲.۸ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد تا فروش جهانی این فیلم ابرقهرمانی به ۲.۷۸ میلیارد دلار برسد و تنها ۷.۸ میلیون دلار تا شکست رکورد ۲.۷۸۸ میلیارد دلاری «آواتار» پس از بیش از یک دهه و تبدیل شدن به پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای جهان فاصله دارد.
«انتقام جویان: آخر بازی» تاکنون ۸۵۱ میلیون دلار از فروش جهانی خود را از گیشه سینمای آمریکا و ۱.۹ میلیارد دلار آن را نیز از گیشه بینالملل به دست آورده است که در این میان چین با ۶۲۹ میلیون دلار بهترین بازار خارجی این فیلم بوده و پس از آن بریتانیا (۱۱۴ میلیون دلار)، کره جنوبی (۱۰۵ میلیون دلار)، برزیل (۸۵ میلیون دلار) و مکزیک (۷۷ میلیون دلار) قرار گرفتهاند.
«انتقام جویان: آخر بازی» دنباله «انتقامجویان: جنگ ابدیت» (۲۰۱۸) و همچنین «انتقامجویان» (۲۰۱۲) و «انتقامجویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵) است و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که برادران «روسو» آن را با فیلمنامهای مشترک از «کریستوفر مارکوس» و «استیون مکفیلی» کارگردانی کردهاند.
«رابرت داونی جونیور»، «کریس ایوانز»، «مارک رافلو»، «کریس همسورث»، «اسکارلت جوهانسون»، «جرمی رنر»، «دان چیدل»، «پل راد»، «بری لارسون»، «ردلی کوپر» و «جاش برولین» از بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند.
در طول تمام ادوار سینما تاکنون تنها ۵ فیلم موفق به فروش بالغ بر دو میلیارد دلار شدهاند که به ترتیب «آواتار» (۲.۷۸۸ میلیارد دلار)، «انتقام جویان: آخر بازی» (۲.۷۸ میلیون دلار)، «تایتانیک» (۲.۱۸۷ میلیون دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» (۲.۰۶۸ میلیارد دلار) و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۴۸ میلیارد دلار) هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- اعتراف عجیب جیمز کامرون درباره «آواتار ۲»
- بازیگر «آواتار» با دیدن قسمت جدید آن گریه کرد/ ۸ دقیقه حبس نفس!
- جیمز کامرون از جلوههای ویژه دنبالههای «آواتار» شگفتزده شد!
- تغییراتی که شیوع کرونا بر دیزنی تحمیل کرد/ «مولان» از برنامه اکران خارج شد
- جیمز کامرون وارد نیوزیلند شد/ شروع فیلمبرداری «آواتار» پس از پایان قرنطینه اجباری
- حقه سینمایی برای دور زدن محدودیتهای فیلمبرداری در فاصلهگذاری اجتماعی
- از سرگیری تولید فیلم و سریال در نیوزیلند/ راه برای «آواتار» و «ارباب حلقهها» هموار شد
- «انتقام جویان» رکورد «آواتار» را شکست/ نامی تازه در جایگاه پرفروشترین فیلم تاریخ سینما
- «انتقامجویان» رکورد «تایتانیک» را شکست
- فیلمی که رکورد فروش اثر خارجی را در سینمای چین جابهجا کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





