هیات مدیره جدید انجمن تهیهکننده – کارگردانان سینمای ایران با انتخاب ابوالحسن داوودی به عنوان رییس این انجمن آغاز به کار کرد.
اولین جلسه هیات مدیره جدید انجمن تهیهکننده – کارگردانان (مجمع فیلمسازان) تشکیل شد.
این جلسه که میبایست حداقل یک هفته بعد از برگزاری مجمع عمومی تشکیل میشد با حضور همه اعضای شورای منتخب، علیرضا داوودنژاد، ابوالحسن داوودی، مهدی فخیمزاده، علی ژکان، علیرضا رئیسیان، مجید برزگر و محمد احمدی و با حضور اسماعیل میهن دوست بازرس انجمن و مهرداد فرید رییس سابق هیات مدیره این انجمن در محل خانه سینما تشکیل و مطابق دستور جلسه انتخابات آن انجام شد.
مجید برزگر، سخنگوی جدید این انجمن با اشاره به تشکیل جلسه اول این هیات مدیره گفت: جلسه در روز چهارشنبه، پانزدهم بهمن ماه تشکیل شد. در این جلسه همه منتخبین حضور داشتند و در ابتدا محسن امیر یوسفی به عنوان رییس جلسه انتخابات در مجمع عمومی ۶ بهمن و مطابق قانون انتخابات در جلسه حضور پیدا کرد و توضیحاتی را ارائه و تشکیل قانونی جلسه را تایید کرد.
بعد از تبادل نظر و گفت و گوی شورای مرکزی جدید و بر اساس آنچه در اساسنامه آمده است باید انتخابات انجام و سمتهای جدید انجمن مشخص می شد. در این جلسه به اتفاق آرا آقای ابوالحسن داوودی به عنوان رییس هیات مدیره، محمد احمدی به عنوان نایب رییس، علی ژکان به عنوان خزانه دار و بنده به عنوان سخنگوی انجمن انتخاب شدیم. آقای اسماعیل میهن دوست به عنوان بازرس در جلسه حاضر و به طور طبیعی انتخابها را تایید کردند.
وی افزود: در این جلسه و بر اساس صراحت اساسنامه برای انتخاب دبیر که تصریح دارد دبیر انجمن می تواند از بین اعضای شورای مرکزی یا از بین اعضای صنف و با تشخیص هیات مدیره انتخاب شود آقای مهرداد فرید به عنوان دبیر جدید انجمن انتخاب شد.
برزگر با اشاره به حضور حداکثری اعضای انجمن در روز ششم بهمن و انتخابات جدید و با توجه به اهمیت این دوران جدید در سینمای ایران ادامه داد: بدون شک سینمای ایران وارد دوران تازهای از حیات خود شده است.
تولید وساخت آثار سینمایی و شکل و ظرفیت های جدید نمایش این آثار تعاریف جدیدی را نیاز دارد و انجمن تهیه کننده- کارگردانان سینمای ایران به شکل جدی وظیفه خود میداند با تمام انرژی و توانِ خود جهت ارایه راهکارهای جدید و همچنین صیانت از حقوق تالیفی تهیهکنندگان و کارگردانان سینمای ایران در تولید و نمایش آثار، موضوعات را بررسی و نسبت به تصحیح و اجرای آن اقدامات لازم را انجام دهد.
انجمن تهیهکننده – کارگردانان (مجمع فیلمسازان) یکی از چهار تشکل تهیهکنندگی در اتحادیه صنف تهیهکنندگان (شورایعالی تهیهکنندگان) است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ فیلمی که تماشاگر را میخکوب میکند
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- درباره «علت مرگ: نامعلوم»/ کاش نبود پنجرهای، یا چشمهایی که ما را بپاید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- تکذیب خبر انتخاب ۱۰ فیلم ایرانی برای اسکار ۲۰۲۶/ داوودی: لیست منتشرشده برای اسکار شایعه است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





