از آنجا که سری بلیتهای مردمی جشنواره ملی فیلم فجر ۱۱ تایی است پس خریدار بلیت ها از سری «سودای سیمرغ ۱» دو اثر و از سری «سودای سیمرغ ۲» یک اثر را از دست میدهد.
به گزارش سینماسینما، مخاطبانی که از دیروز برای خرید بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اقدام کرده اند در سایت جشنواره با این پیام مواجه شدهاند که «مخاطبان گرامی فیلم های جشنواره در دو گروه سودای سیمرغ (۱) با ۱۳ فیلم و سودای سیمرغ (۲) با ۱۲ اثر تنظیم شده است. شما با خریداری سری بلیت های هر کدام از این دو ستون، می توانید ۱۱ فیلم را تماشا بفرمایید. بدیهی است از سودای سیمرغ (۱) دو فیلم و از سودای سیمرغ (۲) یک فیلم به صورت چرخشی از چرخه نمایش خارج شده، در سانس های مختلف تکرار می شود که امکان دارد در فهرست انتخابی شما نباشد.»
این موضوع باعث جلب توجه روزنامه سینما شد و این رسانه در شماره امروز خود در گزارشی به مساله پرداخت. همانطور که در این گزارش هم بدان اشاره شده بود مخاطب با خرید بلیت های سری سودای سیمرغ یک از دیدن ۲ فیلم و از سری سودای سیمرغ دو از دیدن یک فیلم محروم میشود. این که از بین فیلم های حاضر در هر سری چه اثر یا آثاری برای فرد مربوطه حذف می شود کاملا به شانس او برمی گردد یعنی ممکن است دقیقا فیلم مورد علاقه او در بلیت هایش نباشد و یا شاید هم خوش شانس باشد و فیلمی که دنبال دیدن آن نبوده است در بلیت هایش نباشد.
گرچه در اطلاعیه ای در سایت جشنواره ملی فیلم فجر این اطلاعات در اختیار مخاطب گذاشته شده که وی از سری ۱۲ و ۱۳ تایی فیلم ها تنها امکان دیدن ۱۱ فیلم را دارد ولی مساله اینجاست که مخاطب نمی داند ۱۱ بلیتی که خریده شامل چه آثاری است و تنها می داند ۱۱ اثر از هر سری است.
برای روشنتر شدن دلیل این تصمیم گیری با عزتالله علیزاده معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر صحبت کردیم که وی به خبرنگار مهر گفت: ما در سایت توضیح کاملی درباره این موضوع داده ایم و وقتی اطلاع رسانی دقیق و کامل بوده پس مخاطب می دانسته که چه اتفاقی می افتد. مردم می دانستند که در سری سودای سیمرغ ۱، سیزده اثر وجود دارد ولی آنها فقط ۱۱ بلیت می خرند پس بلیت دو اثر را نخریده اند.
وی با اشاره به اینکه به صورت چرخشی ۱۱ فیلم از ۱۳ فیلم در سری سودای سیمرغ ۱ به فرد خریدار می رسد، بیان کرد: ما فیلم های سری سودای سیمرغ ۱ و ۲ را به گونه ای چیده ایم که عملا یک تعادلی به لحاظ جنس آثار و کیفیت وجود داشته باشد و هر کسی که یک سری بلیت می خرد احساس مغبونی نکند. ما برای صاحبان آثار هم این دقت را کرده ایم که تعداد نمایش آثارشان یکسان باشد تا آرای مردمی هم برایشان یکسان باشد.
معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید کرد: اگر ترکیب باکس های سودای سیمرغ یک و دو را نگاه کنید متوجه می شوید یک تعادلی در آنها وجود دارد مثلا شاید یک فیلم خاص نباشد ولی هم تراز آن فیلم دیگری در این باکس هست. البته اگر کسی هم بخواهد همه فیلم ها را ببیند هر دو سری را می خرد.
علیزاده با اشاره به اینکه کسانی برنامه های فجر را تدوین میکنند که سال ها تجربه دارند در پایان گفت: مخاطب کاملا در جریان نحوه بلیت فروشی بوده و انتخابش نیز آگاهانه بوده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
- لالهزار با ساخت ساختمان جدید خانه سینما دوباره جان میگیرد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- نگاهی به فیلم پرویز ساخته مجید برزگر / پرویز، مستند یک سقوط پس از هبوط
آخرین ها
- یک فیلم از کارگردان ایرانی در ساندنس/ آغاز جشنواره آمریکایی بعد از آتشسوزی لسآنجلس
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی در جمع نامزدهای نهایی اسکار
- معرفی نامزدهای تمشک طلایی؛ «جوکر ۲» با ۷ نامزدی پیشتاز بدترینهای سال شد
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر