از آنجا که سری بلیتهای مردمی جشنواره ملی فیلم فجر ۱۱ تایی است پس خریدار بلیت ها از سری «سودای سیمرغ ۱» دو اثر و از سری «سودای سیمرغ ۲» یک اثر را از دست میدهد.
به گزارش سینماسینما، مخاطبانی که از دیروز برای خرید بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اقدام کرده اند در سایت جشنواره با این پیام مواجه شدهاند که «مخاطبان گرامی فیلم های جشنواره در دو گروه سودای سیمرغ (۱) با ۱۳ فیلم و سودای سیمرغ (۲) با ۱۲ اثر تنظیم شده است. شما با خریداری سری بلیت های هر کدام از این دو ستون، می توانید ۱۱ فیلم را تماشا بفرمایید. بدیهی است از سودای سیمرغ (۱) دو فیلم و از سودای سیمرغ (۲) یک فیلم به صورت چرخشی از چرخه نمایش خارج شده، در سانس های مختلف تکرار می شود که امکان دارد در فهرست انتخابی شما نباشد.»
این موضوع باعث جلب توجه روزنامه سینما شد و این رسانه در شماره امروز خود در گزارشی به مساله پرداخت. همانطور که در این گزارش هم بدان اشاره شده بود مخاطب با خرید بلیت های سری سودای سیمرغ یک از دیدن ۲ فیلم و از سری سودای سیمرغ دو از دیدن یک فیلم محروم میشود. این که از بین فیلم های حاضر در هر سری چه اثر یا آثاری برای فرد مربوطه حذف می شود کاملا به شانس او برمی گردد یعنی ممکن است دقیقا فیلم مورد علاقه او در بلیت هایش نباشد و یا شاید هم خوش شانس باشد و فیلمی که دنبال دیدن آن نبوده است در بلیت هایش نباشد.
گرچه در اطلاعیه ای در سایت جشنواره ملی فیلم فجر این اطلاعات در اختیار مخاطب گذاشته شده که وی از سری ۱۲ و ۱۳ تایی فیلم ها تنها امکان دیدن ۱۱ فیلم را دارد ولی مساله اینجاست که مخاطب نمی داند ۱۱ بلیتی که خریده شامل چه آثاری است و تنها می داند ۱۱ اثر از هر سری است.
برای روشنتر شدن دلیل این تصمیم گیری با عزتالله علیزاده معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر صحبت کردیم که وی به خبرنگار مهر گفت: ما در سایت توضیح کاملی درباره این موضوع داده ایم و وقتی اطلاع رسانی دقیق و کامل بوده پس مخاطب می دانسته که چه اتفاقی می افتد. مردم می دانستند که در سری سودای سیمرغ ۱، سیزده اثر وجود دارد ولی آنها فقط ۱۱ بلیت می خرند پس بلیت دو اثر را نخریده اند.

وی با اشاره به اینکه به صورت چرخشی ۱۱ فیلم از ۱۳ فیلم در سری سودای سیمرغ ۱ به فرد خریدار می رسد، بیان کرد: ما فیلم های سری سودای سیمرغ ۱ و ۲ را به گونه ای چیده ایم که عملا یک تعادلی به لحاظ جنس آثار و کیفیت وجود داشته باشد و هر کسی که یک سری بلیت می خرد احساس مغبونی نکند. ما برای صاحبان آثار هم این دقت را کرده ایم که تعداد نمایش آثارشان یکسان باشد تا آرای مردمی هم برایشان یکسان باشد.
معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید کرد: اگر ترکیب باکس های سودای سیمرغ یک و دو را نگاه کنید متوجه می شوید یک تعادلی در آنها وجود دارد مثلا شاید یک فیلم خاص نباشد ولی هم تراز آن فیلم دیگری در این باکس هست. البته اگر کسی هم بخواهد همه فیلم ها را ببیند هر دو سری را می خرد.
علیزاده با اشاره به اینکه کسانی برنامه های فجر را تدوین میکنند که سال ها تجربه دارند در پایان گفت: مخاطب کاملا در جریان نحوه بلیت فروشی بوده و انتخابش نیز آگاهانه بوده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





