شب گذشته مخاطبان سینما با اتفاقی عجیبی مواجه شدند و اعلام شد از این پس پردیس سینمایی باغ کتاب در سانسهای شبانه فعالیتی نخواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، پردیس سینمایی باغ کتاب از سال گذشته اقدام به ارائه تسهیلات رایگان به خبرنگاران سینمایی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه کرده است که این طرح در سال جاری نیز تمدید شد. به همین دلیل، خبرنگار فارس برای تماشای فیلم «شبی که ماه کامل شد» در سانس ۲۳:۵۹ به این سینما مراجعه کرد اما پس از اتمام سانس مخاطبان قصد خروج از مجموعه را داشتند که با دربهای بسته و چراغهای خاموش مواجه شدند. درباره این اتفاق عنوان شد ساعت کار مجموعه به پایان رسیده و طبق دستور درب ورودی اصلی بسته شده است.
پس از مشاجرهای که بین تعدادی از مخاطبان و نیروهای حراست باغ کتاب شکل گرفت، در نهایت از سوی یکی از این نیروها عنوان شد پردیس سینمایی باغ کتاب کار غیرقانونی انجام داده است و نباید از ساعت ۲۲ به بعد بلیت فروشی کند و حتی اعلام شد قوه قضاییه در نامهای اعلام کرده فعالیت سینما از ۱۰ شب به بعد باید تعطیل شود!
این در حالی است که سینماها با مجوز وزارت ارشاد و اداره اماکن نسبت به برگزاری سانسهای شبانه اقدام میکنند، نه قوه قضائیه.
در فیلمی که خبرنگار سینمایی فارس از جنجال دیشب ضبط کرده است، نارضایتی مخاطبان از این اقدام به وضوح دیده میشود. باید پرسید چه سیاستی پشت تعطیلی سانسهای شبانه پردیس سینمایی باغ کتاب نهفته است؟ آیا این رویه در روزهای آتی ادامهدار خواهد بود؟ مدیران شهری چه پاسخی برای این موضوع خواهند داشت؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- با کارگردانی فلورا سام؛ «شبهای تهران» از فردا روی صحنه میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- مردم در کدام سینماها میتوانند فیلمهای جشنواره فجر را ببینند
- چرا امین حیایی در چند فیلم اخیرش موفق بود؟
- شورای صنفی نمایش وارد چالش باغ کتاب شد
- نمایش ۶ فیلم کوتاه تابستانه در باغ کتاب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





