روزنامه کیهان در مطلبی نوشت: یکی از اهالی سینمای شبه روشنفکری به عنوان داور جشنواره سلیمانیه کردستان عراق، در این جشنواره شرکت دارد. این درحالی است که هنوز چند روزی بیش از تجزیهطلبی اقلیم کردستان عراق نمیگذرد که براساس اسناد و مدارک و شواهد معتبر با طراحی اسرائیل و حمایت مستقیم عوامل و عناصر صهیونیستی، علیرغم مخالفت همه نیروهای ملی و دینی و آزادیخواه انجام شد
حضور در مقام داوری جشنوارهای وابسته به حاکمان آلت دست صهیونیستها در کردستان عراق، جز تایید صریح این طرح صهیونیستی معنای دیگری نمیتواند داشته باشد. سابقه حمایت و تایید تجزیهطلبی صهیونیستی توسط شبه روشنفکران به اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و تجزیهطلبی برخی نیروهای ضدانقلاب مناطق کردنشین ایران مانند «حزب دمکرات» و «کومله» به سرکردگی یک روحانینمای ساواکی به نام شیخ عزالدین حسینی برمیگردد که با طرحهای چندین ساله عوامل اطلاعاتی اسرائیل در کردستان تحت عناوین «کریستال» یا «بلور» و همچنین طرح «نیزه سه سر» شکل گرفت. در آن ایام نیز شبهروشنفکران در تشکلهای مختلف (که در آن روزها بیشتر ظاهر سیاسی داشتند) به طور تمام قد از این تجزیهطلبی دفاع کرده و تحت عناوینی مانند آزادیخواهی با صدور اعلامیههای گوناگون و حضور مستقیم از آن حمایت مینمودند. امروز که دیری است ماجرای همه آن گروهکهای به اصطلاح سیاسی به پایان رسیده، شبه روشنفکری بیشتر در قالب و اشکال ظاهرا فرهنگی و هنری نمود پیدا کرده و خصوصا در حیطه سینمای ایران با شارژ و تحریک برخی عناصر خام و سطحی و سوءاستفاده از سادهاندیشی آنها، همان نوای سابق خود را در حمایت از تحرکات صهیونی در عرصه تجزیهطلبی دنبال مینمایند. حتما چندی دیگر نیز در ارائه کارنامه حضور به اصطلاح جهانی این سینما، داوری جشنواره سلیمانیه کردستان عراق (که قطعا با هماهنگی و زمینه چینی باندهای جشنوارهای داخلی صورت پذیرفته) را از جمله نقاط قوت خود محسوب میکنند!پس از افتضاحاتی که در جشنواره فیلمهای به اصطلاح ایرانی در کلن و برلین اتفاق افتاد و پس از نمایش فیلمهای ضدایرانی در فستیوالهای انسی فرانسه و ونیز و بعد از ادامه روند سرمایهگذاری محافل معلومالحال بیگانه روی برخی آثار این سینما (که از حالا برای اسکار سال آینده کاندیدا شدهاند!)، اینک حضور یک داور ایرانی در جشنواره فیلم اقلیمی ساخته و پرداخته صهیونیستها، یکی دیگر از نقاط سیاه کارنامه حضور خارجی این سینما در سال جاری به شمار میآید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- «مجبوریم» بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول شد
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ویدئویی از داریوش مهرجویی در سالروز تولدش
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه