روزنامه کیهان در مطلبی نوشت: یکی از اهالی سینمای شبه روشنفکری به عنوان داور جشنواره سلیمانیه کردستان عراق، در این جشنواره شرکت دارد. این درحالی است که هنوز چند روزی بیش از تجزیهطلبی اقلیم کردستان عراق نمیگذرد که براساس اسناد و مدارک و شواهد معتبر با طراحی اسرائیل و حمایت مستقیم عوامل و عناصر صهیونیستی، علیرغم مخالفت همه نیروهای ملی و دینی و آزادیخواه انجام شد
حضور در مقام داوری جشنوارهای وابسته به حاکمان آلت دست صهیونیستها در کردستان عراق، جز تایید صریح این طرح صهیونیستی معنای دیگری نمیتواند داشته باشد. سابقه حمایت و تایید تجزیهطلبی صهیونیستی توسط شبه روشنفکران به اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و تجزیهطلبی برخی نیروهای ضدانقلاب مناطق کردنشین ایران مانند «حزب دمکرات» و «کومله» به سرکردگی یک روحانینمای ساواکی به نام شیخ عزالدین حسینی برمیگردد که با طرحهای چندین ساله عوامل اطلاعاتی اسرائیل در کردستان تحت عناوین «کریستال» یا «بلور» و همچنین طرح «نیزه سه سر» شکل گرفت. در آن ایام نیز شبهروشنفکران در تشکلهای مختلف (که در آن روزها بیشتر ظاهر سیاسی داشتند) به طور تمام قد از این تجزیهطلبی دفاع کرده و تحت عناوینی مانند آزادیخواهی با صدور اعلامیههای گوناگون و حضور مستقیم از آن حمایت مینمودند. امروز که دیری است ماجرای همه آن گروهکهای به اصطلاح سیاسی به پایان رسیده، شبه روشنفکری بیشتر در قالب و اشکال ظاهرا فرهنگی و هنری نمود پیدا کرده و خصوصا در حیطه سینمای ایران با شارژ و تحریک برخی عناصر خام و سطحی و سوءاستفاده از سادهاندیشی آنها، همان نوای سابق خود را در حمایت از تحرکات صهیونی در عرصه تجزیهطلبی دنبال مینمایند. حتما چندی دیگر نیز در ارائه کارنامه حضور به اصطلاح جهانی این سینما، داوری جشنواره سلیمانیه کردستان عراق (که قطعا با هماهنگی و زمینه چینی باندهای جشنوارهای داخلی صورت پذیرفته) را از جمله نقاط قوت خود محسوب میکنند!پس از افتضاحاتی که در جشنواره فیلمهای به اصطلاح ایرانی در کلن و برلین اتفاق افتاد و پس از نمایش فیلمهای ضدایرانی در فستیوالهای انسی فرانسه و ونیز و بعد از ادامه روند سرمایهگذاری محافل معلومالحال بیگانه روی برخی آثار این سینما (که از حالا برای اسکار سال آینده کاندیدا شدهاند!)، اینک حضور یک داور ایرانی در جشنواره فیلم اقلیمی ساخته و پرداخته صهیونیستها، یکی دیگر از نقاط سیاه کارنامه حضور خارجی این سینما در سال جاری به شمار میآید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- «مجبوریم» بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول شد
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





