به گزارش سینماسینما، احسان کرمی، مجری تلویزیون درباره بهرهگیری تلویزیون از بازیگران برای اجرای برنامهها، بیان کرد: «من هیچ محدودیتی را باور ندارم. افراد میتوانند وارد عرصههای مختلف شوند و با توجه به تواناییشان یا آن کار را انجام میدهند یا نمیتوانند. مساله مهم این است که ما نباید خودمان را در حوزههای مختلف تکرار کنیم.»
بازیگر سریال «هیات مدیره» ادامه داد: «من مدتهاست اجرا را کمتر پیگیری میکنم. اما اگر فردی در تلویزیون مجری است و بیاید در تلویزیون نقشی را بازی کند، فایده ندارد. ما باید به قواعد بازی احترام بگذاریم به این معنی که اگر قرار است بازیگری کنیم، واقعا بازیگر باشیم نه مجری. بازیگر نباید کارهایی که به عنوان مجری جلوی دوربین انجام میداده را تکرار کند زیرا اشتباه است.»
او با اشاره به اینکه تعداد مجریان تلویزیون بسیار محدود هستند، اظهار کرد: «خلاء از جایی آغاز میشود که ما روند درستی برای تربیت مجریان تلویزیون نداریم تا بتوانیم مخاطب جذب کنیم. زمانی که میخواهیم برنامه پرمخاطب تولید کنیم، این روند باعث میشود تا با خلاء مجری روبهرو شویم. ما در حال حاضر مجریانی مانند محمدرضا شهیدیفرد، علی ضیاء، احسان علیخانی، فرزاد حسنی، آزاده نامداری و محمد سلوکی را داریم که هر کدام به دلایلی در تلویزیون حضور ندارند یا کمرنگ شدهاند. من به آقای جوان و مدیری به عنوان مجری اشارهای نمیکنم به دلیل اینکه حیطه آنها بازیگری بوده است و آقای جوان خودش هم میگوید «من فقط مجری خندوانهام و در واقع مجری نیستم.»»
کرمی اضافه کرد: «این مساله بسیار غمانگیز است که در این سالها تنها پنج یا شش مجری تربیت کردهایم اما اکنون هر کدام از آنها به دلایلی کمرنگ هستند. تلویزیون در این حوزه سهلانگارانه برخورد میکند.»
صداپیشه عروسک «عزیزم ببخشید» با اشاره به فعالیتهای اخیر خود گفت: «من مخالف این مساله نیستم که مجری، بازیگر شود یا بازیگر، کار اجرا انجام دهد. اما به شرطی که قواعد کار را رعایت کنند. من به دلیل اینکه تمرکز خود را روی بازیگری و خوانندگی گذاشته بودم، در سالهای اخیر کمتر به کار اجرا پرداختم. اخیرا به دلیل دوستی خود با آقای جوان فقط به برنامه خندوانه رفتم و از این مسئله هم راضی هستم.»
او به حرفه اجرا در تلویزیون اشاره و بیان کرد: «در تمام این سالها یک بار هم نشده که از ما دعوت بشود تا با مدیران همفکری کنیم و نظرمان را بدانند. اگر برخی از مدیران شبکههایی که با آنها همکاری داشتم را در جایی ببینم، نمیشناسم. حرفه اجرا در تلویزیون و رادیو باید جدی گرفته شود اما با اینکه پتانسیل وجود دارد، جدی نمیگیرند. برای بهبود وضعیت باید کار را به کاردان سپرد.»
احسان کرمی با اشاره به وضعیت تلویزیون گفت: «تلویزیون در دورهای به خاطر محدویت سوژهها، عدم به کارگیری کارگردانان صاحب کارنامه و محدودیتهای بسیار، دچار افت شدید مخاطب در سریال شد. همچنین در این وضعیت ماهوارهها هم هجوم آوردند و با خط قرمزهای نامتناهی به سریالسازی اقدام کردند اما در حال حاضر کارگردانانی مانند آقای میری، اسعدیان و عیاری از سینما به تلویزیون آمدهاند و این مساله نوید روزهای بهتری را در تلویزیون میدهد؛ البته هنوز کارهایشان به روی آنتن نرفته است و باید صبر کنیم تا نتیجه را ببینیم. امیدوارم که دوباره اتفاق مثبتی در تلویزیون بیفتد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- اجرای نمایش «پازل» در لسآنجلس پایان یافت/ ادامه اجرا، در دیگر شهرهای آمریکا و کانادا
- روایت و نقد «تنگسیر» در سیامین قسمت پادکست «سینما، خاطره»
- به بهانه ویدئوی رقص محمود شهریاری/ قِر به مثابه مقاومت و اعتراض
- نمایش «مریپاپینز» / گزارش تصویری
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- مجری بیستویکمین جشن سینمای ایران مشخص شد
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
- جواد یحیوی: امروز مجریهای صداوسیما استانداردهای لازم را ندارند
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- واکنش احساسی رضا رشیدپور به آتشسوزی بازار تبریز
- تغییر چشمگیر رضا رشیدپور پس از پایان «حالا خورشید» + عکس
- برنامههایی تکراری که حوصله مخاطب را سر بردند
- احسان کرمی ممنوع التصویر شد
- همراه با جشنواره فیلم فجر در چهارمین روز / گزارش تصویری ۲
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





