انیمیشن لایو اکشن «تام و جری» در اولین روزهای اکران با بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش، شروعی طوفانی داشت و امید را به صنعت کرونازده سینماداری در آمریکا برگرداند.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن لایواکشن تام و جری از استودیو فیلمسازی برادران وارنر در سه روز اول اکران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فروشی فراتر از انتظار که یکی از رکوردهای سینمایی روزگار کرونا به شمار میرود و از بهبود اوضاع سینماها حکایت دارد.
تام و جری به کارگردانی تیم استوری و بازی کلویی مورتز، مایکل پنیا و کالین جُست در ۲ هزار و ۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. این فیلم همچنین در سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس نیز پخش شده و به مدت ۳۱ روز در دسترس مشترکان این سرویس قرار دارد. استودیو فیلمسازی برادران وارنر به دلیل شیوع کرونا ترتیبی اتخاذ کرده که ۱۸ فیلم این کمپانی همزمان با سینماها، در سرویس اچ بی او مکس نیز اکران شوند.
این فیلم ماجراجویانه درباره موش و گربه معروف کارتنهای دوران کودکی، در گیشه جهانی نیز عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون در ۳۳ کشور، ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است. با توجه به شرایط کنونی این را میتوان شروعی خوب برای فیلم تام و جری دانست که با صرف یک بودجه ۷۹ میلیون دلاری ساخته شده است.
تحلیلگران گیشه درباره این اعداد و ارقام خوشبین هستند. دیوید اِی. گراس مدیر شرکت مشاوره Franchise Entertainment Research میگوید: با توجه به آن که هنوز نیمی از سینماها تعطیل هستند، تهدید کرونا همچنان ادامه دارد و تام و جری را میتوان از خانه نیز تماشا کرد، این میزان فروش برای شروع خیلی خوب است، نشانه مثبتی برای کسب و کار سینما تلقی میشود و از برتری سینما به شبکه نمایش خانگی حکایت دارد.
اگرچه هنوز تا برگشت میزان فروش فیلمها به دوران پیش از شیوع کرونا به زمان نیاز داریم، اما پس از زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ که اواخر سال ۲۰۲۰ اکران شد و در همان روزهای اول ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فیلم تام و جری را میتوان دومین پدیده سینماهای آمریکا دانست که از اواسط سال گذشته میلادی فعالیت خود را از سر گرفتند.
تاکنون به جز این دو فیلم، فروش هیچکدام از فیلمهایی که در ۱۰ ماه گذشته روی پرده رفتند از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور نکرده بود؛ انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید با ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و انگاشته با ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروش تنها فیلمهایی بودند که توانستند به این مرز نزدیک شوند.
دیگر خبر خوش برای صنعت سینماداری آمریکا آن که اندرو کوئومو فرماندار نیویورک مجوز بازگشایی محدود سینماها از ۵ مارس (۱۵ اسفند) را در هر پنج بخش این شهر صادر کرده است. یک سالی می شود سینماهای نیویورک برای جلوگیری از شیوع کرونا درهای خود را به روی سینمادوستان بستهاند.
همین امر هم باعث شد استودیوهای فیلمسازی تاریخ اکران تقریبا تمام فیلمهای بزرگ را به تاخیر بیندازند. اگرچه این سینماها مجازند تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و به همین دلیل هم به سختی میتوان انتظار سوددهی از آنها را داشت اما به هر روی بازگشایی سینماها در نیویورک را میتوان گامی مثبت در جهت ترمیم صنعت آسیبدیده سینما در آمریکا تلقی کرد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





