انیمیشن لایو اکشن «تام و جری» در اولین روزهای اکران با بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش، شروعی طوفانی داشت و امید را به صنعت کرونازده سینماداری در آمریکا برگرداند.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن لایواکشن تام و جری از استودیو فیلمسازی برادران وارنر در سه روز اول اکران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فروشی فراتر از انتظار که یکی از رکوردهای سینمایی روزگار کرونا به شمار میرود و از بهبود اوضاع سینماها حکایت دارد.
تام و جری به کارگردانی تیم استوری و بازی کلویی مورتز، مایکل پنیا و کالین جُست در ۲ هزار و ۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. این فیلم همچنین در سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس نیز پخش شده و به مدت ۳۱ روز در دسترس مشترکان این سرویس قرار دارد. استودیو فیلمسازی برادران وارنر به دلیل شیوع کرونا ترتیبی اتخاذ کرده که ۱۸ فیلم این کمپانی همزمان با سینماها، در سرویس اچ بی او مکس نیز اکران شوند.
این فیلم ماجراجویانه درباره موش و گربه معروف کارتنهای دوران کودکی، در گیشه جهانی نیز عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون در ۳۳ کشور، ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است. با توجه به شرایط کنونی این را میتوان شروعی خوب برای فیلم تام و جری دانست که با صرف یک بودجه ۷۹ میلیون دلاری ساخته شده است.
تحلیلگران گیشه درباره این اعداد و ارقام خوشبین هستند. دیوید اِی. گراس مدیر شرکت مشاوره Franchise Entertainment Research میگوید: با توجه به آن که هنوز نیمی از سینماها تعطیل هستند، تهدید کرونا همچنان ادامه دارد و تام و جری را میتوان از خانه نیز تماشا کرد، این میزان فروش برای شروع خیلی خوب است، نشانه مثبتی برای کسب و کار سینما تلقی میشود و از برتری سینما به شبکه نمایش خانگی حکایت دارد.
اگرچه هنوز تا برگشت میزان فروش فیلمها به دوران پیش از شیوع کرونا به زمان نیاز داریم، اما پس از زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ که اواخر سال ۲۰۲۰ اکران شد و در همان روزهای اول ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فیلم تام و جری را میتوان دومین پدیده سینماهای آمریکا دانست که از اواسط سال گذشته میلادی فعالیت خود را از سر گرفتند.
تاکنون به جز این دو فیلم، فروش هیچکدام از فیلمهایی که در ۱۰ ماه گذشته روی پرده رفتند از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور نکرده بود؛ انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید با ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و انگاشته با ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروش تنها فیلمهایی بودند که توانستند به این مرز نزدیک شوند.
دیگر خبر خوش برای صنعت سینماداری آمریکا آن که اندرو کوئومو فرماندار نیویورک مجوز بازگشایی محدود سینماها از ۵ مارس (۱۵ اسفند) را در هر پنج بخش این شهر صادر کرده است. یک سالی می شود سینماهای نیویورک برای جلوگیری از شیوع کرونا درهای خود را به روی سینمادوستان بستهاند.
همین امر هم باعث شد استودیوهای فیلمسازی تاریخ اکران تقریبا تمام فیلمهای بزرگ را به تاخیر بیندازند. اگرچه این سینماها مجازند تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و به همین دلیل هم به سختی میتوان انتظار سوددهی از آنها را داشت اما به هر روی بازگشایی سینماها در نیویورک را میتوان گامی مثبت در جهت ترمیم صنعت آسیبدیده سینما در آمریکا تلقی کرد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





