انیمیشن لایو اکشن «تام و جری» در اولین روزهای اکران با بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش، شروعی طوفانی داشت و امید را به صنعت کرونازده سینماداری در آمریکا برگرداند.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن لایواکشن تام و جری از استودیو فیلمسازی برادران وارنر در سه روز اول اکران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فروشی فراتر از انتظار که یکی از رکوردهای سینمایی روزگار کرونا به شمار میرود و از بهبود اوضاع سینماها حکایت دارد.
تام و جری به کارگردانی تیم استوری و بازی کلویی مورتز، مایکل پنیا و کالین جُست در ۲ هزار و ۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. این فیلم همچنین در سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس نیز پخش شده و به مدت ۳۱ روز در دسترس مشترکان این سرویس قرار دارد. استودیو فیلمسازی برادران وارنر به دلیل شیوع کرونا ترتیبی اتخاذ کرده که ۱۸ فیلم این کمپانی همزمان با سینماها، در سرویس اچ بی او مکس نیز اکران شوند.
این فیلم ماجراجویانه درباره موش و گربه معروف کارتنهای دوران کودکی، در گیشه جهانی نیز عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون در ۳۳ کشور، ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است. با توجه به شرایط کنونی این را میتوان شروعی خوب برای فیلم تام و جری دانست که با صرف یک بودجه ۷۹ میلیون دلاری ساخته شده است.
تحلیلگران گیشه درباره این اعداد و ارقام خوشبین هستند. دیوید اِی. گراس مدیر شرکت مشاوره Franchise Entertainment Research میگوید: با توجه به آن که هنوز نیمی از سینماها تعطیل هستند، تهدید کرونا همچنان ادامه دارد و تام و جری را میتوان از خانه نیز تماشا کرد، این میزان فروش برای شروع خیلی خوب است، نشانه مثبتی برای کسب و کار سینما تلقی میشود و از برتری سینما به شبکه نمایش خانگی حکایت دارد.
اگرچه هنوز تا برگشت میزان فروش فیلمها به دوران پیش از شیوع کرونا به زمان نیاز داریم، اما پس از زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ که اواخر سال ۲۰۲۰ اکران شد و در همان روزهای اول ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فیلم تام و جری را میتوان دومین پدیده سینماهای آمریکا دانست که از اواسط سال گذشته میلادی فعالیت خود را از سر گرفتند.
تاکنون به جز این دو فیلم، فروش هیچکدام از فیلمهایی که در ۱۰ ماه گذشته روی پرده رفتند از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور نکرده بود؛ انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید با ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و انگاشته با ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروش تنها فیلمهایی بودند که توانستند به این مرز نزدیک شوند.
دیگر خبر خوش برای صنعت سینماداری آمریکا آن که اندرو کوئومو فرماندار نیویورک مجوز بازگشایی محدود سینماها از ۵ مارس (۱۵ اسفند) را در هر پنج بخش این شهر صادر کرده است. یک سالی می شود سینماهای نیویورک برای جلوگیری از شیوع کرونا درهای خود را به روی سینمادوستان بستهاند.
همین امر هم باعث شد استودیوهای فیلمسازی تاریخ اکران تقریبا تمام فیلمهای بزرگ را به تاخیر بیندازند. اگرچه این سینماها مجازند تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و به همین دلیل هم به سختی میتوان انتظار سوددهی از آنها را داشت اما به هر روی بازگشایی سینماها در نیویورک را میتوان گامی مثبت در جهت ترمیم صنعت آسیبدیده سینما در آمریکا تلقی کرد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





