در پی حاشیههای پیش آمده برای جدایی عروسک «جناب خان» از برنامه «خندوانه» و اولین همکاری این عروسک با یک محصول تجاری، بحثهایی در محافل رسانهای دربارهی عملکرد مالک این عروسک درگرفت.
به گزارش سینماسینما، «جناب خان» با صداپیشگی محمد بحرانی، یک شخصیت عروسکی است که در این دو سال در برنامه «خندوانه» جای خود را بین مردم باز کرد؛ عروسکی که اگرچه در شبکه نسیم دیده شد، ولی پیش از آن در مجموعهای در شبکه نمایش خانگی با نام «کوچه مروارید» شکل گرفته بود. حضور جناب خان از شروع فصل اول «خندوانه» به تدریج در برنامه پررنگ و پررنگتر میشد تا جایی که یک روز نبودش باعث ایجاد حاشیه میشد.
چندی پیش اما بیشترین حاشیه برای این شخصیت عروسکی رقم خورد؛ زمانی که سعید سالارزهی به عنوان کارگردان مجموعه نمایشخانگی «کوچه مروارید» که جناب خان اولین بار در آنجا متولد شد، از اعتراضها و گلایههای خود نسبت به حضور این شخصیت عروسکی در فصل چهارم خندوانه گفت و اینکه مالکان اولیه این عروسک، تاکنون مورد توجه قرار نگرفتهاند. این حاشیهها چند ماهی ادامه پیدا کرد و در نهایت به جدایی جناب خان از خندوانه انجامید.
اما مخاطب «خندوانه» که از دور شاهد این اختلافات بوده، همچنان به بازگشت «جناب خان» امید دارد. این در حالی است که اختلاف بین صاحب عروسک و سازندگان برنامه تا به حال کمرنگتر نشده است و حتی پادرمیانی برخی هنرمندان هم تا امروز جوابگو نبوده است.
عروسک محبوب تلویزیونی که بر اثر اختلاف میان صاحب اثر و تهیهکننده از برنامه «خندوانه» کنار گذاشته شد، حال سر از تبلیغات اتوبوسهای شهری درآورده است و به عقیده بسیاری «جناب خان» که به دلیل اختلاف مالک آن با تولیدکنندگان برنامه «خندوانه» دیگر در شبکه نسیم و این برنامه حضور ندارد، سرانجام تلخی پیدا کرده است.
سعید سالارزهی در این زمینه توضیح میدهد: آنچه که دوستداران واقعی جناب خان باید بدانند، این است که اتفاقا تصمیم ما برای تفاهم تبلیغاتی به منظور ارتقای هر چه بهتر ساخت فیلم سینمایی و مجموعه سریال «جناب خان» بوده و خیلی زود اخبار بسیار خوبی را در این مورد به اطلاع مردم میرسانیم.

او معتقد است که برای بازگشت جناب خان در برنامه «خندوانه» دو نگرانی وجود دارد که باید رفع شود ولی هنوز هیچ پیشنهادی در این خصوص به او ارائه نشده است.
مالک جناب خان درباره رفتن این عروسک از خندوانه میگوید: من با برگشت جناب خان به «خندوانه» مشکل خاصی ندارم، ولی انگار طرف مقابل فقط یک راه برای این برگشت میشناسد و آن هم واگذاری مالکیت جناب خان و خداحافظی با آن هست. من با برگشت جناب خان به تلویزیون مشکلی ندارم. چرا هیچکس از طرف مقابل سوال نمیکند که چرا تنها راه اینکه جناب خان به تلویزیون برگردد، واگذاری مالکیت بوده؟ چرا تنها شرط اینکه مردم بتوانند از دیدن جناب خان در تلویزیون محروم نشوند این است که من و همکارانم با کاراکتری که خلقش کردیم خداحافظی کنیم. آیا این عادلانه است …؛ حتی این درخواست با یک روش صحیح و محترمانه هم پیشنهاد داده نمیشود و جز تهدید، ممانعت از فعالیتهای آتی من و از طرفی دیگر صرفا با دادن اطلاعات ناقص و غلط با احساسات مردم بازی میکنند تا من تحت فشار، این مالکیت را به چه کسی یا کسانی واگذار کنم؟
صاحب عروسک «جناب خان» در ادامه مطرح کرد: خواهش میکنم این سوال از طرف مقابل پرسیده شود که آیا به غیر از درخواست مالکیت جناب خان هیچ پیشنهادی دیگری به بنده داده شده؟ حتی یک بار؟ هیچ توجهی ندارند و فقط من را مانع میدانند. نمیدانم چرا این طور شد؟
او در پاسخ به اینکه اگر پیشنهادی از سوی تلویزیون برای بازگشت جناب خان مطرح شود، میپذیرد؟ اظهار کرد: حتما جواب من مثبت خواهد بود، وقتی دو مساله حل بشود. اول نگرانی من از یکنواخت شدن جناب خان و همچنین از سری چهارم و دوم برنامه خندوانه به ما هم سهمی از درآمدهای اسپانسرهای برنامه تعلق بگیرد. منظور من از سهم اسپانسرها در واقع یعنی داشتن درآمد … منظورم دقیقا سهمی از اسپانسرها نیست. اما در سازمان صداوسیما به آورنده اسپانسر درصدی از کل مبلغ اسپانسر به عنوان سهم بازاریابی تعلق میگیرد.

او دربارهی اقدام اخیرش در قبال جناب خان مبنی بر استفادهی تبلیغاتی از این عروسک، اظهار کرد: فکر میکنم به اشتباه این جو و فضا ایجاد شده که این تفاهم تبلیغاتی به معنای ایجاد درآمد و به منظور جدا کردن جناب خان از مردم است، در حالی که اصلا اینگونه نیست؛ ما بزودی اخبار بسیار خوبی درباره فعالیتهای فرهنگی و نمایشی جناب خان را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
سالارزهی در قبال اقدامات اخیرش اظهار کرد: اگر من به جای اسپانسرهای «خندوانه» تفاهم میکردم مشکل حل بود؟ چطور در دو سال گذشته در برنامه «خندوانه» برای این برندها تبلیغ صورت گرفته و اشکالی نبوده است؛ میدانید چرا؟ چون دوستان با ذهن و احساسات مردم بازی میکنند تا به خواستههای ناحق خودشان برسند. زیرکانه به جای اینکه تبلیغات یک شرکت شوینده را با یک شرکت تولیدکننده وسایل برقی خانگی مقایسه کنند، آن را با حضور در «خندوانه» مقایسه میکنند و آنها را مقابل هم قرار میدهند. در حالی که باید این تصمیم من را درخصوص اینکه به جای حضور در «خندوانه» ترجیح دادهام مجموعه سریال جناب خان و همچنین فیلم سینمایی جناب خان را مد نظر قرار دهند و نکات مثبت و منفی و همچنین دلایل این تصمیم را بررسی کنند. اتفاقا تصمیم ما برای تفاهم تبلغاتی به منظور ارتقای هر چه بهتر ساخت فیلم سینمایی و مجموعه سریال «جناب خان» بوده و خیلی زود اخبار بسیار خوبی را در این مورد به مردم عزیز اطلاع میرسانیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- برشهای کوتاه/ شوخی جناب خان با شبنم مقدمی در برنامه خندوانه/ بازیگری که فوتبالیست میشود
- زمان پخش خندوانه مشخص شد/ دورهمی برنامه سال تحویل ۱۴۰۰
- گفتوگو با محمد بحرانی/ از فامیل دور تا جنابخان؛ خبری از “کلاه قرمزی” نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد





