
محمد تاجیک: سعید سهیلی در گفت وگوی اختصاصی با سینماسینما، به شدت به انتشار نسخه قاچاق و غیر قانونی فیلم گشت ۲ اعتراض کرد.
به گزارش سینماسینما، سهیلی گفت: الان حدود ده روز است که برای پی گبری ماجرای انتشار نسخه قاچاق و غیر قانونی فیلم گشت ۲، از پلیس فتا به پلیس امنیت و از پلیس امنیت به کمیته صیانت از آثار سینمای ایران می رویم، مرتب و بدون هیچ جمایت و پشتیبانی در حال رفتن به این اتاق و آن اتاق هستیم. بعد از ده روز به این نتیجه رسیدیم که مسیر را اشتباه رفتهایم و کسی نیست که حرف ما را بشنود. ما باید حرفمان را از همان اول با مردم می زدیم. مردمی که همیشه حامی گشت ارشاد ۱و ۲ بودهاند. مردمی که از این ذو فیلم استقبال کردند و از توقیف گشت ۱ ناراحت شدند ،برای گشت ۱و ۲ هورا کشیدند، خندیدند و کف زدند و اشک ریختند و برای این دو فیلم صف کشیدند.
او ادامه داد: مردم با نخریدن نسخه غیر قانونی و دانلود نکردن گشت ۲، باید پشت دست محکم به دهان قاچاقیان فیلمها بزنند. قاچاق فیلمهای سینمای ایران در دست قاچاقچیان معمولی نیست و اگر نقاب از چهره قاچاقچیان برداشته شود قیافههای آشنایی را خواهیم دید.
سهیلی افزود: من فکر میکنم توطئهای در پشت پرده انتشار نسخه قاچاق فیلم گشت ۲ است. این توطئه درادامه توطئه کسانی است که گشت۱ را از پرده سینماها پایین کشیدند. قبلا خیلی تلاش کرده بودند این فیلم پروانه ساخت نگیرد و یا سانسور شود و یا حتی اکران عید به این فیلم داده نشود و وقتی همه تلاشهایشان به شکست انجامید وقتی دیدند فیلم به خط پایان نزدیک شده است خواستند به این فیلم پشت پا بزنند. انتشار نسخه قاچاق فیلم یک جور انتقام گیری از استقبال مردم از گشت ارشاد است و اگر پلیس پیگیری کند حتما چهرههای آشنایی خواهیم دید.
او تاکید کرد: از همان زمان که برخی به مجلس رفتند میدانستم توطئههایی در کار است. به نظرم گشت۱ را اگر گردن زدند گشت۲ را آمپول هوا زدند. گشت۱ را ذبح کردند و گشت ۲ را خفه کردند. با این اتفاقی که برای گشت۲ افتاده باید هر روز منتظر قاچاق یک فیلم باشیم.
سهیلی افزود: متاسفانه وقتی چنین اتفاقی میافتد فیلمساز تنها میماند و نه خانه سینما حمایت میکند و نه شوراهای مختلف متعلق به تهیه کنندگان. من تصمیم دارم کارت عضویت در خانه سینما، کانون کارگردان و انجمنها و شوراهای دیگر … را در جلوی خانه سینما آتش بزنم وقتی این کارتها جز سنگینتر کردن جیب آدم کاری نمیکند. وقتی میبینم که هیچ حمایتی نمیکنند و من پیش خود فکر می کنم چرا عضو این تشکیلات هستم .
کارگردان گشت ارشاد ۲ هشدار داد: من از همین جا زنگ خطر را به صدا در میآورم و به همه فیلمهای اکران سینما اعلام خطر میکنم. قاچاقچیان حامیان زیادی دارند و ما هیج حامی نداریم. مردم این فیلمها که به عنوان حق الناس و مال به سرقت رفته نگاه کنند و به هیچ وجه این فیلمهای قاچاق را نبینند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- انتقاد نویسنده خبرگزاری قرآنی : چرا سعید سهیلی از «مردی شبیه باران» به «گشت ارشاد» رسید؟
- انتقاد شدید جام جم از فیلم گشت ارشاد ۳ :یک اثر مبتذل و فراموششدنی
- آخرین آمار فروش دو فیلم تازه اکران شده در سینماها
- تصمیم درست آقای وزیر
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- معرفی بازیگر جدید فیلم «گشت ارشاد ۳» + عکس
- «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی با حضور مسعود کیمیایی کلید خورد
- روایت سینا مهراد از مشکلاتی که با نام پدرش داشت
- «گشت ارشاد ۳» به زودی کلید می خورد/ توافق با حمید فرخ نژاد
- اکران قطعی «ژن خوک» در نوروز ۹۸ / رونمایی از لوگو
- پایان فیلمبرداری «ژن خوک» با نقشآفرینی سه بازیگر اصلی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






خوب است