سینماسینما، علی پاکزاد– علیرضا داودنژاد درباره آخرین وضعیت فیلم جدیدش «فراری» اعلام کرد شرایط فیلم مشخص نیست، اما تا چند روز آینده روشن خواهد شد که فیلم در جشنواره حضور پیدا میکند یا خیر.
به گزارش سینماسینما، وضعیت پایان تولید و حضور در جشنواره فجر فیلم سینمایی «فراری» ساخته جدید علیرضا داود نژاد، این روزها با حرف و حدیثهایی همراه است.
این کارگردان باسابقه سینما فرم مربوط، به درخواست حضور فیلم در جشنواره سی و پنجم را پر نکرده است.
داستان این فیلم درباردختری است که از شهرستان به تهران میآید و تلاش میکند تا با یک ماشین فراری عکسی به یادگار بگیرد. در حال حاضر به دلیل شرایط تولید هیچ تضمینی وجود ندارد که این فیلم در جشنواره حضور پیدا کند.
داودنژاد در گفتوگو با سینماسینما، در پاسخ به این سئوال که چرا فیلم را برای جشنواره ارسال نکرده است، گفت: «مشکلات زیادی وجود دارد. فیلم در حال حاضر تکمیل نیست و از لحاظ فنی و امکانات دچار مشکلاتی هستیم. اما فقط مشکلات ما در خصوص کمبود امکانات یا مسائل پیرامونی فیلم نیست. بلکه موضوعاتی از بیرون هم وجود دارد که کار ما را دچار مشکل کرده است.»
او ادامه داد: «اکنون نمیتوانم به صورت کامل درباره موضوعاتی که فیلم را دچار مشکل کرده است، صحبت کنم زیرا تا چند روز آینده شرایط تغییر خواهد کرد. منتظر میمانم تا مفصل درباره این موضوع صحبت کنم. خوشبین هستم و فکر میکنم که مشکلات به زودی مرتفع میشود و فیلم در جشنواره حضور پیدا میکند، البته این گفتهها هیچ قطعیتی ندارد. به شخصه به چنین اتفاقاتی عادت دارم و همواره با این مسائل دست و پنجه نرم کردهام. اما اگر مشکلات حل نشد تمام مسائل را بیان خواهم کرد.»
«فراری» یک فیلم اجتماعی است که نود درصد آن در تهران و بقیه آن در شمال جلوی دوربین می رود. این فیلم با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف وعوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می زند. گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که ۱۸ سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری ۸ میلیاردی عکس یادگاری بگیرد. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تناینده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می کند.
عوامل «فراری» عبارتند از: کارگردان: علیرضا داودنژاد، نویسنده: کامبوزیا پرتوی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، صدابرداری و صداگذار: پرویز آبنار، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، آهنگساز: یحیی سپهری شکیب، عکاس: سجاد سپهری، فیلمبرداری پشت صحنه: علی داودنژاد، مدیر تولید: حمید رضا وفایی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان:رضا سخایی، بازیگران: محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، سیما تیرانداز، رضا داودنژاد و رضا کیانیان، تهیه کننده: جهانگیر کوثری و مجید مدرسی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت علیرضا داودنژاد خطاب به اصغر فرهادی: بیهوده گوییهای حاشیهای را به دل مگیر
- بازار دیجیتال و مدیرانی که در سازوکارهای مدیریتی دهه شصت طلسم شدهاند/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- علیرضا داود نژاد : از قهرمان تیغ نسازید/موسسه رسانه های تصویری را احیا کنید
- روایت داودنژاد از حسین ملکی/ انصافا خوب از پس فیلمبرداری فیلم «نیاز» برآمد
- گفتوگوی سینماسینما با داودنژاد: ترامپ صحنه و تماشاچی را میشناسد
- معرکه گیر می آید/تحلیل متفاوت علیرضا داود نژاد درباره ترامپ
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- در باب بیکاری کارگردانها/طعنه و کنایه داودنژاد به ماجرای جدال در کانون کارگردانان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





