سینماسینما، علی پاکزاد – محمود رضوی تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» معتقد است، ساخت فیلم درباره تاریخ معاصر بسیار سخت است، اما تجربه ساخت فیلم های «ایستاده در غبار» و «سیانور» باعث شد تا کارها نسبت به گذشته آسان تر پیش رود.
به گزارش سینماسینما، رضوی در جشنواره سی و پنجم با فیلم «ماجرای نیمروز» حضور داشت. فیلمی که در بخش سودای سیمرغ، جایزه بهترین فیلم را به کارگردانی محمدحسین مهدویان کسب کرد. این فیلم به جز جایزه اصلی در دو بخش طراحی صحنه و طراحی لباس هم سیمرغ کسب کرد.
«ماجرای نیمروز» سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را هم از آن خود کرد. این فیلم در ۹ بخش شانس دریافت جایزه را در جشنواره فجر امسال داشت.
تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» درباره شرایط ساخت این فیلم گفت: «زحمات زیادی برای ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» کشیدیم. مهمترین موضوع این بود که همه کسانی که در این گروه حضور داشتند، سینما را می فهمیدند و با عشق کار می کردند. فراهم کردن شرایط برای ساخت این فیلم کار ساده ای نبود. موضوعی که بیش از حد کار را برای ما مشکل کرد، بحث و موضوع تاریخی فیلم بود. به هر حال کار تاریخی ساختن مشکلات خود را دارد، تمام تلاش ما این بود که «ماجرای نیمروز» فیلمی باورپذیر باشد.»
او ادامه داد: «سوژه فیلم ما کاملا امنیتی بود، همین موضوع باعث شد تا فشار زیادی روی ما باشد. بسیاری از نهادها به راحتی مجوزهای لازم را نمی دادند، البته همکاری خوبی با ما داشتند و توانستیم با رضایت آنها «ماجرای نیمروز» را به تصویر بکشیم، اما خوشبختانه تمام این مسائل را پشت سر گذاشتیم. اتفاقاتی که بعد از نمایش فیلم صورت گرفت به حدی شیرین بود؛ که تمام مشکلات را فراموش کردیم.»
تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» درباره فشارهایی که در زمان ساخت این اثر وجود داشته گفت: «در زمان تولید فیلم هیچ فشاری به فیلم وارد نشد. هر مشکلی که پیش آمد در زمان قبل از گرفتن پروانه ساخت بود، بعد از گرفتن این پروانه مشکل خاصی دیگری وجود نداشت. به هر حال تجربه همراهی با فیلم هایی نظیر «ایستاده در غبار» و «سیانور» باعث شد که کارها کمی سهل تر شود. اثبات کردیم که قرار نیست مسیری را طی کنیم که خلاف واقعیت باشد.»
رضوی درباره جوایزی که فیلم «ماجرای نیمروز» کسب کرد گفت: «به هر حال این فیلم به خوبی دیده شد. مهمترین موضوع این بود که مردم آن را به عنوان بهترین اثر ملی شناختند. خدا را شاکریم که تلاشهایی ما بی ثمر نماند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «ماجرای نیمروز» با صدای سجاد افشاریان
- واقعیت اسنپبایک شدن تهیهکننده سرشناس!
- زمان اکران «ماجرای نیمروز: رد خون» اعلام شد
- تابناک :مرد پشت صحنه «ماجرای نیمروز» و «شبی که ماه کامل شد» کیست؟
- گفتوگوی توییتری داروغهزاده با سازندگان «ماجرای نیمروز: رد خون» و ماجرای ممیزیها
- رویای محمود رضوی برای سهگانه «ماجرای نیمروز» بر باد رفت
- رونمایی از پوستر «ماجرای نیمروز ۲» با چهره جواد عزتی و بهنوش طباطبایی + عکس
- خاطره سیدمحمود رضوی از روز رحلت امام خمینی
- مهدویان به سراغ ژانر محبوبش میرود/ «ماجرای نیمروز۲» ساخته میشود
- واکنش سیدمحمود رضوی به تغییر مدیر شبکه سه سیما
- واکنش توییتری محمود رضوی به پاسخ وزارت امورخارجه به هادی حجازیفر
- حاتمیکیا و مهدویان با «بادیگارد» و «ماجرای نیمروز» آخر هفته در تلویزیون
- «ماجرای نیمروز» را پنجشنبه از شبکه چهار ببینید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





