سینماسینما، علی پاکزاد – محمود رضوی تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» معتقد است، ساخت فیلم درباره تاریخ معاصر بسیار سخت است، اما تجربه ساخت فیلم های «ایستاده در غبار» و «سیانور» باعث شد تا کارها نسبت به گذشته آسان تر پیش رود.
به گزارش سینماسینما، رضوی در جشنواره سی و پنجم با فیلم «ماجرای نیمروز» حضور داشت. فیلمی که در بخش سودای سیمرغ، جایزه بهترین فیلم را به کارگردانی محمدحسین مهدویان کسب کرد. این فیلم به جز جایزه اصلی در دو بخش طراحی صحنه و طراحی لباس هم سیمرغ کسب کرد.
«ماجرای نیمروز» سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را هم از آن خود کرد. این فیلم در ۹ بخش شانس دریافت جایزه را در جشنواره فجر امسال داشت.
تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» درباره شرایط ساخت این فیلم گفت: «زحمات زیادی برای ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» کشیدیم. مهمترین موضوع این بود که همه کسانی که در این گروه حضور داشتند، سینما را می فهمیدند و با عشق کار می کردند. فراهم کردن شرایط برای ساخت این فیلم کار ساده ای نبود. موضوعی که بیش از حد کار را برای ما مشکل کرد، بحث و موضوع تاریخی فیلم بود. به هر حال کار تاریخی ساختن مشکلات خود را دارد، تمام تلاش ما این بود که «ماجرای نیمروز» فیلمی باورپذیر باشد.»
او ادامه داد: «سوژه فیلم ما کاملا امنیتی بود، همین موضوع باعث شد تا فشار زیادی روی ما باشد. بسیاری از نهادها به راحتی مجوزهای لازم را نمی دادند، البته همکاری خوبی با ما داشتند و توانستیم با رضایت آنها «ماجرای نیمروز» را به تصویر بکشیم، اما خوشبختانه تمام این مسائل را پشت سر گذاشتیم. اتفاقاتی که بعد از نمایش فیلم صورت گرفت به حدی شیرین بود؛ که تمام مشکلات را فراموش کردیم.»
تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» درباره فشارهایی که در زمان ساخت این اثر وجود داشته گفت: «در زمان تولید فیلم هیچ فشاری به فیلم وارد نشد. هر مشکلی که پیش آمد در زمان قبل از گرفتن پروانه ساخت بود، بعد از گرفتن این پروانه مشکل خاصی دیگری وجود نداشت. به هر حال تجربه همراهی با فیلم هایی نظیر «ایستاده در غبار» و «سیانور» باعث شد که کارها کمی سهل تر شود. اثبات کردیم که قرار نیست مسیری را طی کنیم که خلاف واقعیت باشد.»
رضوی درباره جوایزی که فیلم «ماجرای نیمروز» کسب کرد گفت: «به هر حال این فیلم به خوبی دیده شد. مهمترین موضوع این بود که مردم آن را به عنوان بهترین اثر ملی شناختند. خدا را شاکریم که تلاشهایی ما بی ثمر نماند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «ماجرای نیمروز» با صدای سجاد افشاریان
- واقعیت اسنپبایک شدن تهیهکننده سرشناس!
- زمان اکران «ماجرای نیمروز: رد خون» اعلام شد
- تابناک :مرد پشت صحنه «ماجرای نیمروز» و «شبی که ماه کامل شد» کیست؟
- گفتوگوی توییتری داروغهزاده با سازندگان «ماجرای نیمروز: رد خون» و ماجرای ممیزیها
- رویای محمود رضوی برای سهگانه «ماجرای نیمروز» بر باد رفت
- رونمایی از پوستر «ماجرای نیمروز ۲» با چهره جواد عزتی و بهنوش طباطبایی + عکس
- خاطره سیدمحمود رضوی از روز رحلت امام خمینی
- مهدویان به سراغ ژانر محبوبش میرود/ «ماجرای نیمروز۲» ساخته میشود
- واکنش سیدمحمود رضوی به تغییر مدیر شبکه سه سیما
- واکنش توییتری محمود رضوی به پاسخ وزارت امورخارجه به هادی حجازیفر
- حاتمیکیا و مهدویان با «بادیگارد» و «ماجرای نیمروز» آخر هفته در تلویزیون
- «ماجرای نیمروز» را پنجشنبه از شبکه چهار ببینید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





