تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۴:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112657

سینماسینما، محمد حقیقت/ جشنواره کن: آیا منتقدین فرانسوی همگی دست به یکی کرده اند؟  امروز شنبه ۱۸ می، در جدول ارزشگذاری فیلم ها اتفاقی شگفت انگیز رخ داد.

در جدول ارزش گذاری مجله «فیلم فرانسه» که هر روز ۱۵ منتقد از نشریات گوناگون نظرات خود را با دادن ستاره ها مشخص می کنند، بطور خیلی استثنایی همگی نشان نخل طلا، بالاترین امتیاز خود، را به فیلم اسپانیایی «درد و شکوه» ساخته پدرو آلمادوار داده اند.

این فیلم که گفته می شود از زندگی کارگردان آن الهام گرفته شده است، به گذشته نگاهی نوستالژیک دارد. در صحنه های بسیاری از این فیلم رنگ های گوناگون خیره کننده در کنار هم قرار داده شده اند.

این تعداد نشان نخل طلا تا کنون در سالهای گذشته سابقه نداشته است. به این صورت که از ۱۵ منتقد ۱۱ نفر بالا ترین رای خود را به یک فیلم داده باشند.  آیا این دست به یکی کردن منتقدان برنامه ریزی شده است تا سرانجام آلمادوار درپایان جشنواره نخل طلا را به دست آورد؟ این از احتمالات است. البته حضور ایناریتو به عنوان رییس داوران که اسپانیایی زبان است نیز می تواند کمکی به ماجرا بکند.

فیلم آلمادوار از دیروز درسینماهای پاریس و سایر شهرها به نمایش عمومی در آمده و در روز اول از فروش خوبی هم برخوردار شده است .

حال باید منتظر بقیه فیلمهای جالب جشنواره کن امسال بود.  جشنواره ای که فعلا ار کیفیت بالاتری نسبت به سال قبل برخوردار است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها