تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۶:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 128236

سینماسینما، محمد حقیقت-پاریس: سال ۲۰۱۹ به پایان رسید و از سوی مرکز ملی سینما اعلام شد که ۲۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تماشاگر درطول سال به سینما رفته اند.

این موضوع حکایت از سلامتی کامل سینما در این کشور می‌کند. این رقم خوب بعد از سال ۱۹۶۶، بالا ترین رقم تماشاگران است که در این کشور به سینما رفته‌اند، با وجودی که تلویزیون‌های گوناگون دولتی و خصوصی و شبکه‌هایی جهانی مثل اورانژ، نتفلیکس، یوتیوب و غیره نیز دائم در حال پخش فیلم‌های گوناگون است.

در این میان، ۳۵ درصد سهم بازار از فروش فیلم‌ها متعلق به آثار فرانسوی است که ۱۶ فیلم فرانسوی بیش از یک میلیون تماشاگر در سالن‌های سینما داشته است. البته بیشترین سهم بازار فروش، همچون اکثر کشورهای جهان در دست آثار آمریکایی ها هستند. در فرانسه فروش آثار آمریکایی امسال ۳۲ درصد نسبت به سال‌های قبل ترقی کرده است و فیلم “شیرشاه” با فروش بیش از ده میلیون تماشاگر در صدر آثار آمریکایی در فرانسه بوده است. دراین میان “جوکر” برنده شیر طلای ونیز نزدیک شش میلیون بیننده داشته بود که به نمایش خود ادامه می‌دهد. پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی امسال “خدایا ما چه خطایی کردیم؟” که کمدی است، توانسته بود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تماشاگر را به خود جذب کند و فیلم‌های رده بعدی را نیز کمدی تشکیل می‌دادند.

از نظر به دست آوردن جایزه‌ها در جشنواره نیز سینمای فرانسه در جشنواره کن با فیلم “بینوایان” اثر لاج لی موفق بود و در گیشه نیز تاکنون نزدیک به دو میلیون تماشاگر داشته و سپس به لیست کوتاه بهترین فیلم سال در آکادمی اسکار راه یافت. همچنین اثر رومن پولانسکی “متهم می‌کنم” (یک افسر، یک جاسوس) با به دست آوردن جایزه ویژه داوران در جشنواره ونیز، توانسته یک میلیون و چهارصد هزار بیننده در فرانسه داشته باشد. در مورد تولید فیلم، در این کشور حدود فیلم‌های تهیه شده درسال ۲۰۱۹ به رقم ۲۷۰ بالغ می‌شود که برخی از آنها با دیگر کشورهای اروپایی بطور مشترک ساخته شده اند. مرکز ملی سینمای فرانسه همچنین از ایجاد ۱۸۸ سالن جدید سینما در فرانسه خبر می‌دهد که ۲۶۰ میلیون یورو به این سالن‌ها کمک کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها