پروژه درناز حاجیها کارگردان جوان ایرانی برای تولید مشترک جشنواره روتردام پذیرفته شد.
به گزارش سینماسینما، پروژه حاجیها با نام “فالوئرز” توانست نظر دستاندکاران بخش سینه مارت جشنواره روتردام را جلب کند. این پروژه و ۱۷ اثر دیگر از بین ۴۰۰ اثر انتخاب شدهاند. این آثار از تمام کشورهای دنیا ارائه شدهاند و کشورهایی چون آفریقای جنوبی، فیلیپین، هند، آرژانتین، هنگکنگ، افغانستان، رومانی و برزیل در این بخش که در آن پروژههای پذیرفته شده در قالب تولید مشترک ساخته میشوند، شرکت داشتهاند. این جشنواره که سی و هفتمین دور خود را از ۲۶ ژانویه شروع میکند جزو جشنواره های مهم اوایل سال اروپایی است.
حاجیها تحصیلات سینمایی خود را در لندن انجام داده اما قبلا از شاگردان بهرام بیضایی بوده است و در کلاس های اصغر فرهادی نیز شرکت کرده بود. خانم نگار اسکندرفر نیز به وی در کار سینما کمک کرده بود. این کارگردان قبلا چند فیلم کوتاه نیز کارگردانی کرده است. پروژه پذیرفته شده حاجیها محصول مشترک ایران، افغانستان و هنگ گنگ خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- تبریک کانون کارگردانان سینما برای موفقیت «پیرپسر» در جشنواره روتردام
- ۱۱ ایرانی در بخش استعدادهای برلین
- جایزه اول جشنواره ترانسیلوانیا به یک فیلم ایرانی رسید
- دو پروژه ایرانی در مارکت آسیایی جشنواره بوسان
- نگاهی به سه فیلم جشنواره روتردام سال ۲۰۲۲/ وقتی بخت در خانه را میزند
- موفقیت «نام من فرانچسکو توتی است» در جشنواره روتردام
- کارگردان ایرانی با فیلمنامه «شفاف» برنده جایزه چهل هزار یورو از رویدادی ایتالیایی شد
- به شیوه مارلون/ نگاهی به فیلم کوتاه مارلون
- در حق فیلم کوتاه، کوتاهی نشود!/ میزگردی با حضور کارگردانان فیلم های کوتاه
- «مارلونی» که نمیخواست «براندو» باشد/ درباره دو فیلم کوتاه «مارلون» و «هشتگ ساعت چهار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»