پروژه درناز حاجیها کارگردان جوان ایرانی برای تولید مشترک جشنواره روتردام پذیرفته شد.
به گزارش سینماسینما، پروژه حاجیها با نام “فالوئرز” توانست نظر دستاندکاران بخش سینه مارت جشنواره روتردام را جلب کند. این پروژه و ۱۷ اثر دیگر از بین ۴۰۰ اثر انتخاب شدهاند. این آثار از تمام کشورهای دنیا ارائه شدهاند و کشورهایی چون آفریقای جنوبی، فیلیپین، هند، آرژانتین، هنگکنگ، افغانستان، رومانی و برزیل در این بخش که در آن پروژههای پذیرفته شده در قالب تولید مشترک ساخته میشوند، شرکت داشتهاند. این جشنواره که سی و هفتمین دور خود را از ۲۶ ژانویه شروع میکند جزو جشنواره های مهم اوایل سال اروپایی است.
حاجیها تحصیلات سینمایی خود را در لندن انجام داده اما قبلا از شاگردان بهرام بیضایی بوده است و در کلاس های اصغر فرهادی نیز شرکت کرده بود. خانم نگار اسکندرفر نیز به وی در کار سینما کمک کرده بود. این کارگردان قبلا چند فیلم کوتاه نیز کارگردانی کرده است. پروژه پذیرفته شده حاجیها محصول مشترک ایران، افغانستان و هنگ گنگ خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- تبریک کانون کارگردانان سینما برای موفقیت «پیرپسر» در جشنواره روتردام
- ۱۱ ایرانی در بخش استعدادهای برلین
- جایزه اول جشنواره ترانسیلوانیا به یک فیلم ایرانی رسید
- دو پروژه ایرانی در مارکت آسیایی جشنواره بوسان
- نگاهی به سه فیلم جشنواره روتردام سال ۲۰۲۲/ وقتی بخت در خانه را میزند
- موفقیت «نام من فرانچسکو توتی است» در جشنواره روتردام
- کارگردان ایرانی با فیلمنامه «شفاف» برنده جایزه چهل هزار یورو از رویدادی ایتالیایی شد
- به شیوه مارلون/ نگاهی به فیلم کوتاه مارلون
- در حق فیلم کوتاه، کوتاهی نشود!/ میزگردی با حضور کارگردانان فیلم های کوتاه
- «مارلونی» که نمیخواست «براندو» باشد/ درباره دو فیلم کوتاه «مارلون» و «هشتگ ساعت چهار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران





