بعد از جنجال شرکت ندادن محصولات کمپانی نتفلیکس در بخش رسمی جشنواره کن ۲۰۱۸، و دلخوری مدیر جشنواره از این شرکت، مسئولان نتفلیکس تصمیم گرفتند برخی آثارشان را اکران عمومی کنند.
به گزارش سینماسینما، شرکت نتفلیکس با تصمیم اکران نکردن آثارش واکنشهایی را در فضای سینما به وجود آورده بود که نمونه آن در جنجالهای ایجاد شده در جشنواره کن قابل مشاهده بود. حالا بعد از آن وضعیت به تازگی مسئولان کمپانی نتفلیکس اعلام کردهاند مایلاند تعدادی از آثارشان را به نمایش عمومی درآورند که از جمله آن میتوان به فیلم «روما» ساخته الف نسوکووارن که به تازگی شیر طلای جشنواره ونیز را به دست آورد وهمچنین آخرین کار برادران کوئن «نغمه بوستراستروج» که این فیلم نیز جایزه جشنواره ونیز را هم به دست آورد اشاره کرد.
به نظر میرسد آنچه در تغییر موضع مسئولان کمپانی نتفلیکس تاثیر قابل توجهی داشته محروم شدن فیلمهای این کمپانی از حضور در رقابت اسکار بوده است. پیش از این برخی از هنرمندان از جمله استیون اسپیلبرگ از آکادمی اسکار خواسته بود همچنان روی قانون خود برای داوری فیلمهای اکران شده باقی بمانند و به این ترتیب فیلمهایی که محصول نتفلیکس بودند از آنجا که فقط در فضای اینترنتی عرضه میشدند، از چرخه رقابت بازمیماندند. این در حالی بود که بسیاری از منتقدان و کارشناسان شانس بالایی برای محصولات نتفلیکس در اسکار قائل بودند.
در نتیجه این شرایط چرخشی در موضع و تصمیمگیری مسئولان کمپانی نتفلیکس صورت گرفته و آنان تصمیم به اکران برخی فیلمها گرفتهاند.
همچنین مدیر جشنواره کن نیز خبر از رایزنی با مسئولان این کمپانی برای اکران محدود برخی از فیلمهای آنان در این رویداد سینمایی داده است.
در حال حاضر این کمپانی ۱۴۰ میلیون آبونمان در ۱۹۰ کشور جهان دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





