تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۹:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 70467

دو فیلم از «دونده» ساخته امیر نادری و «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی در فرانسه به نمایش عمومی در می‌آید.

فیلم دونده ساخته امیرنادری (برنده جایزه بزرگ جشنواره سه قاره نانت درسال ۱۹۸۵ ) قرار است با کپی تازه مرمت شده دیجیتالی ازسوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، از ۱۵ ماه نوامبر به پرده سینماهای فرانسه بیاد. این فیلم برای نخستین بار درسال ۱۹۸۶، یعنی ۳۶ سال پیش توسط کمپانی اتوپیا خریداری شده بود و در فرانسه به نمایش عمومی در آمده بود.

بلافاصله بعد از پخش دونده، همچنین فیلم لیلا ساخته داریوش مهرجویی نیز از ۶ دسامیر همین سال ۲۰۱۷ به نمایش عمومی درمی آید. این فیلم داریوش مهرجویی برای نخستین بار درفرانسه پخش عمومی می‌شود و جدیدا زیرنویس فرانسوی برای آن آماده شد.

برای جلسات بحث وگفت‌وگو پیرامون این دو فیلم در پاریس و شهرهای مختلف فرانسه، محمد حقیقت، منتقد سینمایی، آن‌ها را همراهی می‌کند.

این دو فیلم را کمپانی اسپلاندورفیلم، که تخصصش در بازپخش فیلم‌های قدیمی و مرمت شده است، و بسیاری از فیلم‌های قدیمی آمریکایی و اروپایی را پخش کرده، خریداری کرده و با چاپ پوسترهای جدید، این دو فیلم را در فرانسه بنمایش عمومی در می آورد.

همین کمپانی قبلا ازسینمای ایران دوشاهکار گاو (داریوش مهرجوئی) و کلوزاپ ( عباس کیارستمی) را درسالهای گذشته  با کپی های مرمت شده، که درایران انجام شده بود را خریداری وپخش عمومی کرده بود

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها