فیلم «مکتوب، عشق من: آواز خواندن» یکی از فلیم های بخش مسابقه جشنواره کن است. روایت نمایش این فیلم در کاخ جشنواره به قلم محمد حقیقت را میخوانید:
عبداللطیف کشیش امسال با فیلم سه ساعته «مکتوب، عشق من» نشان داد یک سینماگر عقده ای تمام عیار است. در چهل دقیقه اول تعدادی دختر زیبا و جوان در کنار دریا در تابستان تفریح می کنند، دو پسر به آنها نزدیک می شوند و همبنطور وراجی می کنند. از دقیقه چهلم، دوربین وارد یک کلوب شبانه رقص می شود که جوانان بسیاری ساعت ها و ساعت ها مشروبات الکلی مصرف می کنند و می رقصند. انواع موزیک تکنو پخش می شود و نورهای رنگارنگ کلوب شبانه، به تصویر رنگ می دهد و همچنان به صورت متوالی موزیک تکنو در جریان است و دوربین کشیش همچون یک مرد عقده ای به دور بدن های دختران نیمه برهنه در گردش است و فیلمی نیمه پورن را پیش روی تماشاگر می گذارد. این صحنه کلوب شبانه و موزیک هایش تمامی ندارد…
برخی از تماشاگران رفته رفته خسته و ذله می شوند و سالن سینما را ترک می کنند. هرکسی یک دوربین آماتوری به دست بگیرد و به یک کلوپ شبانه برود (بدون کوچکترین ذوق وخلاقیت) همین صحنه ها را می سازد. واقعا حیرت آورست که کمیته انتخاب، چنین فیلم پیش پاافتاده ای را برای بخش مسابقه انتخاب کرده است. البته که دیدن بدن های دختران زیبا، تنها می تواند برای آدم های عقده ای جالب باشد.
صحنه های کشداری که تمامی ندارند گاه با گفتوگوی دو سه دختر درباره مردها مخلوط می شود اما دوربین حاضر نیست کلوب شبانه و موزیک آن را ترک کند!
ساعت از دوازده شب گذشته است واین فیلم حالا حالا ها ادامه دارد. کارگردان خود از مسوولان جشنواره کن درخواست کرده بود که سانس برای مطبوعات و همچنین برای نمایش عمومی اولیه، از ساعت ده شب به بعد باشد. چه حیف که قبلا کشیش فیلمهای خوبی ساخته بود وحالا تبدیل به یک کارگردان عقده ای کم استعداد شده است. چه حیف…
فیلم از دقیقه ۱۲۲ تبدیل به یک فیلم پورن تمام عیار می شود با صحنه های بسیار طولانی که تمامی ندارد؛ هنوز یک ساعت از فیلم مانده است. بدون شک یکی از چهار فیلم بی ارزش بخش مسابقه جشنواره کن امسال همین فیلم کشیش است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- کدام پلان تاریخ سینما با بیشترین برداشت به ثبت رسیده است
- پوسترهای ۲ بخش جنبی جشنواره کن منتشر شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
آخرین ها
- فراخوان چهاردهمین دورهی جوایز ایسفا منتشر شد
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- حضور «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانههای ایران مشخص شدند
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید