سینماسینما، علی پاکزاد – مجید صالحی تاکید کرد کلیشه عنوان شده درباره نادیده گرفته شدن حاصل کار بازیگران در فیلم های کمدی صحت ندارد و مثال نقض آن جوایز اکبر عبدی و رضا عطاران است.
به گزارش سینماسینما ، مجید صالحی بیشتر به دلیل بازی در نقش های طنز شناخته شده است، اما بعد از بازی در فیلم «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی فضای ورود به نقش های غیرطنز برای این بازیگر باز شد. بازی قابل قبول او در فیلم کاهانی زمینه آن را فراهم کرد که صالحی تجربیات تازه ای را در سینمای ایران پیشت سربگذارد که حاصل یکی از آن ها در قالب فیلم «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی به نمایش درآمد. صالحی در این فیلم نقشی کاملا جدی ایفا کرد. «چراغ های ناتمام » در بخش چشم انداز جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد.
صالحی درباره حضور در این فیلم گفت: «این فیلم را به دلیل نقش متفاوتی که بازی کردم دوست داشتم. بسیاری از فیلمها بودند که فروش خیلی خوبی داشتند، اما به شخصه یک بار هم آنها را نگاه نکردم. برای مثال می توانم به فیلم «شاخه گلی برای عروس» اشاره کنم. فیلم مفرحی بود و مردم استقبال خوبی از آن داشتند. اما با سلیقه من سازگار نبود. البته فیلم های کمدی دیگری هم بودند مثل «مجردها» که نوشته فرهاد توحیدی بود و آقای اصغر هاشمی کارگردانی آن را انجام دادند، «مجردها» کمدی آبرومندی بود. اگر زمانی کاری را انجام دهم قطعا از آن راضی هستم. امیدوار بودم که فیلم «چراغ های ناتمام» در جشنواره موفق باشد.
او ادامه داد :«هیچ وقت به جایزه فکر نمی کنم. تصوری نداشتم که این فیلم به جشنواره راه پیدا می کند یا نه. عموما تصمیم گیری ها در جشنواره سلیقه ای است. برای مثال بسیاری از همکاران، بازی من در فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی را قابل قبول می دانند. همکاری قابل توجهی با بابک حمیدیان داشتم. خیلی ها معتقد بودند بازی در فیلم «چراغ های ناتمام» مورد پسند جشنواره نخواهد بود. یعنی این بازی نمی توانست جایزه به همراه داشته باشد.»
صالحی درباره دیده شدن حاصل کار بازیگران طنز در جشنواره ها گفت: «خوشحال هستم که می توانم نقش های متفاوتی بازی کنم. خیلی ها می گویند در جشنواره به بازیگران طنز توجه نمی شود، اما من چنین عقیده ای ندارم. چون در سالهای گذشته رضا عطاران، سعید آقاخانی و اکبر عبدی برای بازی در فیلم های کمدی سیمرغ گرفتند. هیچ وقت برای کسب جایزه کار نکرده ام. ارتباط با مخاطب برای من بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. جنس بازی در سینما و تلویزیون را از آقای طهماسب و جبلی یاد گرفته ام؛ و این موضوع برایم اهمیت دارد.»
بازیگر فیلم « چراغ های ناتمام» درباره انتخاب نقش های متفاوت گفت: «یک بازیگر باید بتواند در همه ژانرها نقش آفرینی کند. به شخصه مایلم، هم نقش ملودرام داشته باشم و هم بتوانم به خوبی کمدی بازی کنم. برای مثال استاد انتظامی، پرویز پرستویی یا اکبر عبدی جزو کسانی هستند که در همه ژانرها بی نظیر بوده اند. حالا بازیگری سخت تر از سالهای گذشته شده است. چون بزرگان ما در همه نقشها بازیهای خوبی از خود نشان داده اند و ما امروز برای اینکه متفاوت باشیم کار سختی را در پیش داریم.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
- «شماره ۱۰» در راه فجر ۴۱/ انتشار سکانسی با بازی مجید صالحی
- گرگها زمستان ندارند/ کوتاه درباره فیلم «برف آخر»
- پیچیده، ساکت، عاشق/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- مردد و کمرنگ/ نگاهی به موسیقی فیلم «برف آخر»
- دلدادگی در بستر برف/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- امین حیایی و مجید صالحی بازیگران اصلی «ساخت ایران۳» / آغاز فیلمبرداری با واکسیناسیون عوامل
- فیلمبرداری «برف آخر» در شمال کشور به پایان رسید
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- رونمایی از تصویر امین حیایی در «برف آخر» + عکس
- مجید صالحی در «برف آخر» بازی میکند + عکس
- ادامه فیلمبرداری «صحنهزنی» در تهران + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
- نگاه زیرپوستی به نابسامانیهای اجتماعی/ یادداشتی بر فیلم «زیر نظر»
- مراسم تشییع مرحوم مجید اوجی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم