سینماسینما، علی پاکزاد – مصطفی زمانی بازیگر فیلم «سارا و آیدا» معتقد است کسب سیمرغ در سال های اول برای هر بازیگری مهم است، اما بعد از گذشت زمان دیگر چنین نگاهی وجود ندارد.
به گزارش سینماسینما، زمانی در جشنواره سی و پنجم فجر با دو فیلم حضور داشت. او در فیلم «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری و« یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان نقش آفرینی کرد، اما نتیجه حضور او در این فیلم ها موفقیتی برایش به همراه نداشت.
بازیگر فیلم «سارا و آیدا» درباره بازی در نقش منفی گفت: «اکنون بازی در نقش های منفی مانند سال های گذشته نیست، زیرا نگاه مخاطبان نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است. اینکه شما یک نقش منفی داشته باشید و در عین حال جامعه نیز نگاهی مثبت به شما داشته باشد بسیار سخت است. اگر با دقت به این موضوع نگاه کنیم می بینیم بیشتر نقش های منفی ما نیز در انتها راهی به زندگی و سعادت پیدا می کنند.»
زمانی درباره ورود بازیگران جوان به سینما گفت: «چند سال قبل درباره این موضوع صحبت کردم البته آن زمان نگاه من با امروز متفاوت بود. اما اکنون شرایط سینمای ایران به گونه ای است که بازیگران جوان به غربالگری رسیده اند. به نظرم بچه هایی که اساس بازیگری را می شناسند و در این حوزه حرفه ای هستند باز هم جایگاه خودشان را به دست آورده اند و موفق هستند. روزهای سخت به پایان رسیده است. بازیگرانی که زحمت می کشند اکنون جایگاه خوبی را برای خود دارند. کسانی هم که از حاشیه به متن آمده اند باز هم به همان حاشیه باز می گردند.»
بازیگر فیلم «یک روز به خصوص » درباره تاثیر چهره بازیگران نسبت به عملکرد آنها در سینما گفت: «وقتی به صورت حرفه ای نتوانید وارد عرصه ای شوید، بهتر است به صورت حرفه ای خودتان را نقد کنید، تا بتوانید به اندازه کافی پیشرفت کنید. همواره سعی کرده ام خودم را نقد کنم و درباره شخص مصطفی زمانی قضاوت داشته باشم. ترجیح دادم که هیچ وقت به چهره ام فکر نکنم. مگر اینکه لازمه نقش مورد نظر چهره زیبایی باشد. به هیچ عنوان برای کارگردانی یا گریموری تعیین تکلیف نمی کنم و سعی می کنم کار خودم را انجام دهم، حتی اگر بدانم که درباره من اشتباه می کنند.»
زمانی درباره سیمرغ بازیگری و اهمیت آن گفت: «هر بازیگری در سالهای اول کارش به صورت طبیعی درگیر چنین مسائلی می شود . اما بعد از گذر زمان اگر سیمرغ کسب کنید که قطعا شاد می شوید اما اگر این اتفاق هم رخ ندهد غمگین نمی شوید.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- حضور مصطفی زمانی در یک سریال عربزبان
- «بدون قرار قبلی» برای کادر درمان اکران میشود
- مهران احمدی: کلک سینما در دو سال آینده کنده است
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- برگهایی از خاطرات و هویت گم شده ایرانی/ نگاهی به فیلم «بدون قرار قبلی»
- «بدون قرار قبلی»؛ روایتی از یک سفر معنوی
- در نشست رسانهای «بدون قرار قبلی» عنوان شد؛ همیشه جلوی فیلمهای خوب گرفته میشود
- ویدئویی از نشست رسانهای فیلم «بدون قرار قبلی»
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- الهام کردا بازیگر جدید «بدون قرار قبلی» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





