«باب ایگر» رئیس کمپانی دیزنی ضمن زشت و ناعادلانه خواندن صحبتهای اسکورسیزی درباره فیلمهای مارول، گفت: مشغول هماهنگی برای دیدار با این کارگردان ۷۷ ساله است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، «باب ایگر» رئیس کمپانی دیزنی که اخیرا از سوی مجله تایم به عنوان “شخصیت تجاری سال” معرفی شده بود صحبتهای «مارتین اسکورسیزی» درباره فیلمهای ابرقهرمانی استویو مارول دیزنی را زشت و زننده دانست و آنها را در قبال کسانی که در حال ساخت چنین فیلمهایی هستند ناعادلانه خواند.
رئیس کمپانی دیزنی همچنین گفت: اگر «مارتین سکورسیزی» میخواهد در کارش ریسک هنری داشته باشد، امیدوارم این کار را با تمام قدرت انجام دهد اما این بدان معنی نیست که آنچه ما در حال انجامش هستیم هنر نیست.
او همچنین ادامه داد: نمایندگان من و «اسکورسیزی» مشغول هماهنگی برای ملاقات ما و صحبت در این باره هستند.
«مارتین اسکورسیزی» اولین بار در گفتگویی با مجله امپایر با انتقاد از دنیای سینمایی مارول و فیلمهای ابرقهرمانی اظهار کرده بود: سینماها را فیلمهای ابرقهرمانی تسخیر کردهاند و سالنهای سینما به پارکهای موضوعی (شهربازی) تبدیل شدهاند. این فیلمها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است که فکر میکند سینما این است. من این فیلمها را تماشا نمیکنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلمها هرچقدر هم خوب ساخته شوند و بازیگران در آنها بهترین عملکرد خود را نیز داشته باشند، از نظر من شبیه به پارکهای موضوعی هستند. این سینمای انسانها نیست که در آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف و تجربههای روانشناختی با دیگر انسانها تلاش میشود.
سینماگران مهمی چون «فرانسیس فورد کاپولا» و «کن لوچ» نیز پس از آن، از اظهارات «اسکورسیزی» دفاع کردند.
از سوی دیگر این صحبتها با واکنش چهرههایی چون «کوین فایگی» رئیس کمپانی مارول و همچنین «جیمز گان» و «جان ودون» رو به رو شد و آنها از ساختههای استودیو مارول دفاع کردند.
با این وجود «مرد ایرلندی» ساخته جدید «اسکورسیزی» مورد حمله و انتقاد طرفداران دنیای سینمایی مارول و سینمای ابرقهرمانی قرار نگرفته است و نتفلیکس اعلام کرد این فیلم در هفته نخست نمایش از سوی ۲۶ میلیون کاربر تماشا شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





