بخش عمدهای از فیلم مرتضی آتشزمزم با بازی محمدرضا هدایتى و لاله اسکندرى در کنار زایندهرود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری میشود.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «سیمین» به تهیهکنندگی و کارگردانی مرتضی آتشزمزم بهتازگی در اصفهان کلید خورده است. گروه تولید فیلمبرداری بخشهای مربوط به گاوخونی و خانههای تاریخی را به اتمام رساندهاند و طی روزهای آینده کار در بستر رودخانه خشک زایندهرود ادامه مییابد.
«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زایندهرود و تأثیرات آن بر زندگی مردم بهویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت میشود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. سازندگان امیدوار هستند با این فیلم توجه مسئولان و مردم را به این فاجعه بزرگ جلب کنند که حاصل بیتدبیری و عدم مدیریت صحیح است.
بخش عمدهای از فیلم در کنار زایندهرود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری میشود.
بازیگران «سیمین» عبارتند از محمدرضا هدایتى، لاله اسکندرى، محمد فیلى، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایى و مریم عرب جعفرى.
آتش زمزم تهیهکنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زایندهرود و روند خشک شدن آن میپرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران بهعنوان بهترین فیلم برگزیده شد.
سازندگان با تدوین همزمان پروژه توسط کاووس آقایى در تلاش هستند فیلم را براى حضور در جشنواره بینالمللی کودک و نوجوان اصفهان آماده میکنند.
عوامل اصلی فیلم «سیمین» عبارتند از: تهیهکننده و کارگردان: مرتضی آتش زمزم، نویسندگان: کریم رناسیان و خزر مهرانفر، مشاور پروژه: مهدى طاهرى، مدیر فیلمبرداری: محمد فضیله، طراح صحنه و لباس: وحید لارى، دستیاران صحنه: حسام حیدریان و مهدى پرچمی، دوخت لباس و جامهدار: فاطمه جهانى، طراح گریم: علی بهادرى، مجرى گریم بانوان: صفا درویش زرگر، صدابردار: مسعود اردلانى، دستیار صدا: علی کاظمی، عکس: رضا سلطانى، برنامهریز: کریم رناسیان، دستیار دوم کارگردان: حسین توکلى، منشی صحنه: مریم نقیب الذاکرین، مدیر تولید: مجتبى آتش زمزم، مدیر تدارکات: محمود کریمی، دستیار تدارکات: مهدى حمید، على توکلى، حمید چلمغانى و مهدى چلمغانى، هماهنگی تولید: امیر ناصر سلطانی، مجریان طرح: رضا شاکری، بهرام زندهدل، دستیار تهیهکننده: ابوالفضل آتش زمزم، دستیاران تصویر: علی کرمى، همت منتظرى، محمد قربانى، حامد قطبى و آرمین ذوالفقاری و مشاور رسانهای: هادی اعتمادی مجد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- تورج اصلانى جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره بالیوود ۲۰۲۱ را گرفت
- در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره «سلفی۲۰» مطرح شد/ تاکید بر لزوم توجه به سینماشعر و سینمای شاعرانه
- تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» در شهرک نور ادامه مییابد
- محسن هاشمی به اکران خصوصی کدام فیلم رفت؟
- پخش تبلیغات ماهوارهای بدون اجازه ما است
- «مالیخولیا» در مرحله پردازش رنگ و صداگذاری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





