ماهچهره خلیلی بازی در دو فیلم «چهل مروارید» و «نیمکت» را به پایان رساند.
به گزارش سینماسینما، ماهچهره خلیلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها بازی در دو فیلم سینمایی «نیمکت» و «چهل مروارید» را به پایان رسانده است و خود را آماده میکند تا با شروع فصل آموزش، در دانشگاه مشغول تدریس شده و آموختههای خود را در اختیار نسل جوان قرار دهد.
خلیلی که با این دو فیلم در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر حضور دارد، گفت: دو فیلم تقریباً همزمان به پایان رسید. «نیمکت» به کارگردانی خانم فلورا سام اولین فیلم سینمایی اوست که در ژانر اجتماعی کار شده و قرار است در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید. فیلم سینمایی “چهل مروارید” را هم دارم که به کارگردانی مشترک آقایان هادی حاجتمند و علی سلیمانی ساخته شده و فیلمی در ژانر دفاع مقدس و روایتی از شهدای غواص است.
وی درباره ویژگی هر یک از این نقشها بیان کرد: در فیلم سینمایی «نیمکت» نقش زنی را بازی میکنم که در زندگی رازی دارد که کمکم فاش میشود. در فیلم «چهل مروارید» نیز در دو مقطع سنی به ایفای نقش میپردازم. در این فیلم نقش زنی منافق را بازی کردم که در زمان جنگ به کمپ اشرف پناه برد و حالا پس از سالها به ایران بازمیگردد. هر دو فیلم کار اول این کارگردانهاست و هر دو برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشوند.
بازیگر «نقاب» درباره کار با کارگردانهای فیلم اولی اظهار کرد: کار اولیها عمدتاً تازهنفس هستند و حرف برای گفتن بسیار دارند. بسیار خوشحالم که با این دو کارگردان کار کردم و کارشان را دوست داشتم، از این حضور پشیمان نیستم. هرچند هم خانم سام پیش از این در تلویزیون کار کرده و تجربه اولش در مقام کارگردانی نبود و هم آقای حاجتمند در حوزه مستند فعالیت کرده است. هر دو خیلی خوب به ژانر کاریشان اشراف داشتند و خیلی خوب هم کارگردانی کردند.
خلیلی در ادامه با اشاره به اینکه کار کردن در ژانر دفاع مقدس یکی از سختترین ژانرهای سینمایی است و از سوی دیگر دینی است که بر گردن هنرمندان است افزود: فکر میکنم ما دینی بر عهده داریم و این یک وظیفه است. به نظرم رشادتهای رزمندگان باید بیان شود تا نسل بعدی بداند که چه به این سرزمین گذشته است. آنچه در ژانر دفاع مقدس نمایش داده میشود، اغلب مستند است و روایتی است از واقعیت. این کار خیلی سخت بود. ضمن اینکه شهدای دفاع مقدس هنوز یادشان برای ما تازه است و به نوعی این موضوع هنوز داغ دل بسیاری از افراد جامعه است، داستانی است که دل آدم را میلرزاند و این داستان هنوز برای من به شخصه تازه است. وقتی این فیلمنامه برای کار پیشنهاد شد، دلم لرزید و احساس انجام وظیفه کردم، آن هم در مقابل شهدای غواص که سال گذشته همه درگیر این موضوع بودند و همه به انواع و اقسام روشهای مختلف همدردی خود را با مظلومیت این عزیزان ابراز کردند.
این هنرمند درباره سختی ایفای چنین نقشهایی گفت: نقش من در این فیلم بسیار سخت بود، بهخصوص که نقش یک منافق را بازی میکردم. زنی که بر اساس باورهایش در آن زمان کاری انجام داده و حالا درگیر آن ماجراست. در واقع هم نقش، نقش سختی بود و هم درد این غواصان که برخی از اقوام آنها نیز از دوستان و عوامل کار ما بودند، این کار را چند برابر سختتر میکرد. این مسئولیت شما را سختتر میکند، چرا که این افراد کسانی هستند که خودشان از نزدیک درگیر ماجرا بودند. امیدوارم آنچه باید، بشود و فیلم به خوبی دیده شود، چرا که همه با دل و جان مایه گذاشتیم. هرچند هیچگاه نمیشود گفت چه اتفاقی در سینما رخ میدهد، پیشبینی در این عرصه کار بسیار سختی است.
بازیگر«کلاه پهلوی» در ادامه درباره فیلم «یادم تو را فراموش» و سرانجام این فیلم اظهار کرد: فیلم «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی در نوبت اکران است. در این فیلم در کنار حسین یاری، میترا حجار و مازیار فلاحی ایفای نقش کردم. داستان این فیلم برداشتی است از قصه شهلا جاهد… از این داستان برداشتهای بسیاری شد، شاید در دادگاه و بخش قضایی این پرونده بسته شده باشد، اما در ذهن مخاطب همچنان باز است و هر کس روایت خودش را از این موضوع دارد. این فیلم نیز روایتی است دیگرگونه از این قصه.
خلیلی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود نیز عنوان کرد: در طی این سالها پیشنهادهای بسیاری در حوزه تدریس داشتم و الان ترجیحم این است که بیشتر روی این موضوع فکر کنم، تا آنچه آموختهام به نسل بعدی منتقل کنم. به هر حال مهرماه است و فصل یادگرفتن شروع میشود. با پایان این دو فیلم این روزها روی بخش تدریس متمرکز شدهام.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «نیمکت» برای اجرا آماده میشود/ روایت زنی که ۴۵ دقیقه دیگر خواهد مُرد
- یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت
- پست اینستاگرامی گوهر خیراندیش در یادبود ماهچهره خلیلی
- ۱۵ قاب از ماهچهره خلیلی/ گزارش تصویری
- ماهچهره خلیلی درگذشت
- تشییع پیکر سید ضیاءالدین دری در شیراز / گزارش تصویری
- ضیاءالدین دری کارگردان «کیف انگلیسی» درگذشت
- طعنه ماه چهره خلیلی به بازیگرانی که با چند حرکت درفضای مجازی برسر زبان ها می افتند
- بعد از کلاه پهلوی باز هم یک سریال تاریخی/ دری سنجرخان را می سازد
- نام شهرک سینمایی «غزالی» تغییر میکند/ تصاویر
- ما مجبوریم برای تبلیغات از صفحات مجازی استفاده کنیم / گفتوگو با ماهچهره خلیلی
- واکنش اینستاگرامی هنرمندان به دومین اسکار فرهادی/ از رضا میرکریمی تا لیلا حاتمی
- ضیاءالدین دری: دروغ محض است اگر میگویند بودجه ندارند، تلویزیون پول دارد
- چرا «نیمکت» به جشنواره فیلم فجر راه نیافت؟
- بعد از «دورهمی» ۸ کار به من پیشنهاد شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





