ارژنگ امیرفضلی بازیگر میگوید یکی از مشکلات این است که بزرگترها در امر ساخت آثار کودکان دخالت میکنند در حالی که باید از دید یک کودک برای او نوشت.
به گزارش سینماسینما، ارژنگ امیرفضلی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فعالیتهای اخیر خود گفت: فیلم «۱۲ صندلی» به کارگردانی اسماعیل براری قرار است پس از چند سال اکران شود. فیلم «دو دزد و دو پری» و «قهرمانان کوچک» حسین قناعت را نیز آماده اکران دارم و به زودی فیلمبرداری فیلم سینمایی «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیهکنندگی ایرج محمدی میروم.
وی ادامه داد: یک کار تئاتر هم به زودی آغاز میکنم با یک کارگردان جوان، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست و از اواخر شهریورماه دو اجرا در شهرستان خواهیم داشت.
بازیگر فیلم سینمایی «محاکمه در خیابان» درباره چرایی کار در سینمای کودک و نوجوان و علاقهاش به این ژانر سینمایی اظهار کرد: کودک حس همذاتپنداری بسیاری خوبی دارد و سریعتر از بزرگسال است. بزرگسال کمی در مقابله با موضوعات جبهه میگیرد، به همین دلیل نیز کار برای او سخت است. اما وقتی بلد باشید با کودک چطور رفتار کنید و بدانید چه میخواهد، خیلی راحتتر میتوانید او را جذب کنید.
وی با اشاره به مهجور ماندن سینمای کودک ادامه داد: من کار کودک ساختم و درباره او نوشتم. یکی از مشکلات این است که بزرگترها در امر ساخت آثار کودکان دخالت میکنند در حالی که نباید از دید بزرگسال برای کودک کار کرد، بلکه باید از دید یک کودک برای او نوشت. باید خودت را جای کودک بگذاری و برای آنها کار کرده باشی تا بفهمی بچه از چه چیزی خوشش میآید و چه چیزی برای او مضر است. گاهی کارهایی تولید میشود که نه تنها برای کودک مفید نیستند، بلکه جنبه تخریبی و مضری برای او دارند.
امیرفضلی همچنین افزود: متأسفانه برخی بازیگران هم هستند که تا به آنها میگویی فیلم برای کودک است، راضی به حضور نمیشوند. در حالی که دنیای کودک بسیار بزرگتر از بزرگسال است و تکلیفش مشخص است. سینمای بزرگسال یکسری چارچوب مشخص دارد و بسیار کوچک است، اما سینمای کودک ابعاد بسیار وسیعی دارد و باید نسبت به آن آشنایی کامل داشت.
بازیگر فیلم سینمایی «الو الو من جوجوام» در پاسخ به این سؤال که چرا از سینمای کودک استقبال نمیشود، بیان کرد: اکران خوب به فیلمهای کودک داده نمیشود، سالن خوبی ندارد، تبلیغات خوبی برای این فیلمها نمیشود و عمدتاً کسی از اکران فیلمهای این ژانر اطلاعی ندارد. از سوی دیگر برای دیدن یک فیلم شما مشکلی ندارید، اما سینمای کودک یک خانواده را به همراه دارد، چرا که بچه به تنهایی نمیتواند فیلم ببیند و به سینما برود، در نتیجه باید همراه خانواده باشد و خب قیمت بلیت سینما گران است. شاید یکی دیگر از دلایل عدم اقبال فیلمهای کودک، همین موضوع باشد. باید بیشتر روی این موضوعات تأمل کرد و بیشتر به آن پرداخت و جایگاهش را محکمتر کرد تا اوضاع این ژانر سینمایی بهتر شود.
امیرفضلی با اشاره به اینکه در شرایطی که همیشه بودجه ساخت برنامههای کودک در تلویزیون حداقل بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر نسبت به چند سال پیش بودجه صداوسیما بسیار پایین آمده است. در تلویزیون همیشه حداقل بودجه برای برنامههای کودک در نظر گرفته میشد و الان عملاً برای برنامهسازی حوزه کودک بودجهای وجود ندارد و همکاران با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند. در چنین شرایطی به نظرم همین اندازه که برای کودک برنامه تولید میشود خوب است. بچه از این بیشتر خوراک فرهنگی میخواهد، ولی وقتی خوراک مناسبی وجود ندارد که به بچه داد، همین هم که تولید میشود، کافی است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره استقبال کم مردم از تئاتر و سالنهای نمایش /یادداشتی از ارژنگ امیرفضلی
- انتشار خبر جعلی درگذشت ارژنگ امیر فضلی در ویکی پدیا/واکنش امیر فضلی
- واکنش اینستاگرامی ارژنگ امیرفضلی به شایعه تمسخر اعتراض دانشجویان در «خندوانه»
- فیلم/ اعتراض به استفاده غیراخلاقی از تصویر محمدرضا گلزار برای تبلیغ
- ارژنگ امیرفضلی و یوسف تیموری در «خرها آدم نمی شوند»
- حمیدرضا صدری سازنده موسیقی «لازانیا» شد + تصاویر جدید
- دلجویی رئیس اداره اوقاف شهرری از ارژنگ امیرفضلی
- اعتراض یک بازیگر به تخریب مزار پدرش/ کار ما خنداندن مردم است کار شما گریاندن ما
- واکنش متفاوت ارژنگ امیرفضلی به سانسور ناصر ملکمطیعی در تلویزیون
- ارژنگ امیرفضلی: باید فیلمهایی را ببینیم که به فکر وادارمان کند
- تعجب ارژنگ امیر فضلی از زندگی دو زوج/ویدئو
- رحیم نوروزی و ارژنگ امیرفضلی پشت صحنه یک سریال + عکس
- محمدرضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، علی صادقی و ارژنگ امیرفضلی در یک فیلم
- دوخت و دوز شکمِ بازیگر طنز از زبان خودش
- از قطع همکاری با مهران مدیری تا اوضاع طنز در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





