ارژنگ امیرفضلی بازیگر میگوید یکی از مشکلات این است که بزرگترها در امر ساخت آثار کودکان دخالت میکنند در حالی که باید از دید یک کودک برای او نوشت.
به گزارش سینماسینما، ارژنگ امیرفضلی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فعالیتهای اخیر خود گفت: فیلم «۱۲ صندلی» به کارگردانی اسماعیل براری قرار است پس از چند سال اکران شود. فیلم «دو دزد و دو پری» و «قهرمانان کوچک» حسین قناعت را نیز آماده اکران دارم و به زودی فیلمبرداری فیلم سینمایی «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیهکنندگی ایرج محمدی میروم.
وی ادامه داد: یک کار تئاتر هم به زودی آغاز میکنم با یک کارگردان جوان، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست و از اواخر شهریورماه دو اجرا در شهرستان خواهیم داشت.
بازیگر فیلم سینمایی «محاکمه در خیابان» درباره چرایی کار در سینمای کودک و نوجوان و علاقهاش به این ژانر سینمایی اظهار کرد: کودک حس همذاتپنداری بسیاری خوبی دارد و سریعتر از بزرگسال است. بزرگسال کمی در مقابله با موضوعات جبهه میگیرد، به همین دلیل نیز کار برای او سخت است. اما وقتی بلد باشید با کودک چطور رفتار کنید و بدانید چه میخواهد، خیلی راحتتر میتوانید او را جذب کنید.
وی با اشاره به مهجور ماندن سینمای کودک ادامه داد: من کار کودک ساختم و درباره او نوشتم. یکی از مشکلات این است که بزرگترها در امر ساخت آثار کودکان دخالت میکنند در حالی که نباید از دید بزرگسال برای کودک کار کرد، بلکه باید از دید یک کودک برای او نوشت. باید خودت را جای کودک بگذاری و برای آنها کار کرده باشی تا بفهمی بچه از چه چیزی خوشش میآید و چه چیزی برای او مضر است. گاهی کارهایی تولید میشود که نه تنها برای کودک مفید نیستند، بلکه جنبه تخریبی و مضری برای او دارند.
امیرفضلی همچنین افزود: متأسفانه برخی بازیگران هم هستند که تا به آنها میگویی فیلم برای کودک است، راضی به حضور نمیشوند. در حالی که دنیای کودک بسیار بزرگتر از بزرگسال است و تکلیفش مشخص است. سینمای بزرگسال یکسری چارچوب مشخص دارد و بسیار کوچک است، اما سینمای کودک ابعاد بسیار وسیعی دارد و باید نسبت به آن آشنایی کامل داشت.
بازیگر فیلم سینمایی «الو الو من جوجوام» در پاسخ به این سؤال که چرا از سینمای کودک استقبال نمیشود، بیان کرد: اکران خوب به فیلمهای کودک داده نمیشود، سالن خوبی ندارد، تبلیغات خوبی برای این فیلمها نمیشود و عمدتاً کسی از اکران فیلمهای این ژانر اطلاعی ندارد. از سوی دیگر برای دیدن یک فیلم شما مشکلی ندارید، اما سینمای کودک یک خانواده را به همراه دارد، چرا که بچه به تنهایی نمیتواند فیلم ببیند و به سینما برود، در نتیجه باید همراه خانواده باشد و خب قیمت بلیت سینما گران است. شاید یکی دیگر از دلایل عدم اقبال فیلمهای کودک، همین موضوع باشد. باید بیشتر روی این موضوعات تأمل کرد و بیشتر به آن پرداخت و جایگاهش را محکمتر کرد تا اوضاع این ژانر سینمایی بهتر شود.
امیرفضلی با اشاره به اینکه در شرایطی که همیشه بودجه ساخت برنامههای کودک در تلویزیون حداقل بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر نسبت به چند سال پیش بودجه صداوسیما بسیار پایین آمده است. در تلویزیون همیشه حداقل بودجه برای برنامههای کودک در نظر گرفته میشد و الان عملاً برای برنامهسازی حوزه کودک بودجهای وجود ندارد و همکاران با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند. در چنین شرایطی به نظرم همین اندازه که برای کودک برنامه تولید میشود خوب است. بچه از این بیشتر خوراک فرهنگی میخواهد، ولی وقتی خوراک مناسبی وجود ندارد که به بچه داد، همین هم که تولید میشود، کافی است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره استقبال کم مردم از تئاتر و سالنهای نمایش /یادداشتی از ارژنگ امیرفضلی
- انتشار خبر جعلی درگذشت ارژنگ امیر فضلی در ویکی پدیا/واکنش امیر فضلی
- واکنش اینستاگرامی ارژنگ امیرفضلی به شایعه تمسخر اعتراض دانشجویان در «خندوانه»
- فیلم/ اعتراض به استفاده غیراخلاقی از تصویر محمدرضا گلزار برای تبلیغ
- ارژنگ امیرفضلی و یوسف تیموری در «خرها آدم نمی شوند»
- حمیدرضا صدری سازنده موسیقی «لازانیا» شد + تصاویر جدید
- دلجویی رئیس اداره اوقاف شهرری از ارژنگ امیرفضلی
- اعتراض یک بازیگر به تخریب مزار پدرش/ کار ما خنداندن مردم است کار شما گریاندن ما
- واکنش متفاوت ارژنگ امیرفضلی به سانسور ناصر ملکمطیعی در تلویزیون
- ارژنگ امیرفضلی: باید فیلمهایی را ببینیم که به فکر وادارمان کند
- تعجب ارژنگ امیر فضلی از زندگی دو زوج/ویدئو
- رحیم نوروزی و ارژنگ امیرفضلی پشت صحنه یک سریال + عکس
- محمدرضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، علی صادقی و ارژنگ امیرفضلی در یک فیلم
- دوخت و دوز شکمِ بازیگر طنز از زبان خودش
- از قطع همکاری با مهران مدیری تا اوضاع طنز در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





