تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۸:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110887

مهدی ارجمند کارگردان «برای خرید که نباید پول داد» با اشاره به ویژگی‌های نمایش عنوان کرد که در این نمایش، مخاطبان شاهد آینه تمام نمای وقایع روز جامعه هستند.

به گزارش سینماسینما، مهدی ارجمند کارگردان نمایش «برای خرید که نباید پول داد» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش نوشته داریو فو است که اجرای خود را از ۱۸ فروردین‌ماه در خانه نمایش مهرگان آغاز کرده است. این نمایش توسط شادی جمالی دراماتورژی شده است و از یک متن دو پرده‌ای به اثری تک پرده‌ای برای اجرا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: من علاقه بسیاری به نمایشنامه‌های داریو فو دارم و این نمایش سومین تجربه کاری من و البته سومین متنی است که از این نویسنده به صحنه برده‌ام. دلیل علاقه‌ام به داریو فو ظرافت و صداقتی است که در آثارش وجود دارد. این هنرمند حقایق را با زبانی طنز و جذاب روایت می‌کند و در آثارش شاهد نقد نظام سرمایه داری و فساد اداری موجود در جوامع هستیم.

ارجمند یادآور شد: اتفاقات و مضمون این نمایش نیز با شرایط امروز جامعه ما همخوانی دارد و شاهد به تصویر کشیدن مسائلی چون تورم و گرانی در این اثر هستیم. مساله مهمی که در این نمایش مطرح می‌شود و در جامعه ما نیز وجود دارد این است که افراد منتظر هستند معجزه‌ای رخ دهد تا مشکلاتشان برطرف شود در حالی که تنها خودشان قادر هستند به خودشان کمک کنند و با اتحاد و همدلی و حمایت می‌توانند مشکلات را پشت سر بگذارند.

ارجمند در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: برای اجرای این نمایش زحمات بسیاری کشیده است و میکاییل شهرستانی نیز در مقام مشاور در کنار ما حضور دارد اما متاسفانه آنطور که انتظار می‌رفت کار مورد استقبال قرار نگرفته است در حالی که تماشاگران می‌توانند آینه‌ای از جامعه خود را در این نمایش ببینند اما چون ما از بازیگران چهره و سلبریتی در نمایش بهره نبرده‌ایم، کسی علاقه‌مند به دیدن کار ما نیست.

در این نمایش که میکاییل شهرستانی به عنوان طراح و مشاور کارگردان حضور دارد، الهام رضایی، شیما زادپور، علی کشوری، امید داودوندی و مهدی ارجمند به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دراماتورژ: شادی جمالی، طراح لباس: شیرین فرخنده نژاد، طراح چهره پردازی: مهدیه دوستی، طراح پوستر و بروشور: ندا رضایی، منشی صحنه: نیلوفر نیکبخت، مدیر صحنه: پژمان المعی، عکاسان: بابک حقی و بهادر باستان حق، ساخت تیزر: سارا رحیمی اشاره کرد.

نمایش «برای خرید که نباید پول داد» نوشته داریو فو و به کارگردانی مهدی ارجمند تا ۲۰ اردیبهشت ماه هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰:۴۵ در سالن شماره ۲ در تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

منبع: مهر- آروین موذن‌زاده

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها