برخی حامیان تیمهای شهرستانی میگویند صداوسیما نباید آپارتاید رسانهای ایجاد کند، بین تیمها فرق بگذارد و باعث اختلاف و تفرقه در فوتبال شود. این موج جدید علیه سیما در شهرستانها در حال اوج گرفتن است.
به گزارش سینماسینما،حرفهای عباس قانع که در جریان گزارش بازی پرسپولیس و شهرخودرو بعد از گلزنی سرخپوشان تهرانی گفت: «بااصالتها میدانند نام این تیم پرسپولیس است»، جنجال درست کرد. این اظهار نظر گزارشگر تلویزیون که اشارهای بود به حرفهای مالک تراکتور، همان شب به دل طرفداران پرسپولیس نشست، اما نامه سرگشاده باشگاه تراکتور به سازمان صداوسیما را درپی داشت و در ادامه برخی تیمهای شهرستانی را مقابل تلویزیون قرار داد.
تا همین چند ماه پیش، طرفداران استقلال و پرسپولیس از گزارشگران شهرستانی دلخور بودند که چرا در جریان گزارش بازیهای لیگ برتر، از تیمهای شهر خود حمایت میکنند و چرا طوری گزارش میکنند که انگار تیم سرخابی پایتخت، دشمن است و تیم میزبان «خودی»؟ اعتراضها بیشتر به گزارشگران اهوازی و اصفهانی بود که بعضاً حتی موقع حمله تیمهای مهمان سکوت میکردند، ولی موقعی که تیم میزبان از نیمه زمین میگذشت و توپ را به زمین مهمان میبرد، فریاد میکشیدند و هیجانی میشدند. بارها فوتبالدوستان از رسانهها خواستند حتی در بازیهای شهرستانها هم از گزارشگران تهرانی استفاده شود، ولی حالا با خروج مزدک میرزایی از ایران و ممنوعالکاری عجیب عادل فردوسیپور که به واسطه اختلاف با فروغی، دیگر در شبکه ۳ سیما حضور ندارد، شهرستانیها به گزارش گزارشگرانی که برای بازیهای تهران انتخاب میشوند، اعتراض دارند و آنها را به جانبداری از تیمهای تهرانی متهم میکنند.
اگر قبلاً طرفداران استقلال و پرسپولیس شاکی بودند چرا مثلاً در اهواز، گزارشگر جوری گزارش میکند که حملههای تیم میزبان هیجانانگیز به نظر برسد و حملههای تیم مهمان کمارزش شود، حالا هواداران تیمهای شهرستانی معترض میشوند که چرا گزارشگران تهرانی بیش از حد حامی استقلال و پرسپولیس هستند و به هواداران تیمهای محبوب شهرستانی مثل سپاهان، تراکتور، شهرخودرو، نفت آبادان، نساجی، فولاد و… احترام نمیگذارند؟
البته بحث گزارشگری از گذشتههای دور در فوتبال ایران وجود داشت. در سالهای پایانی دهه ۶۰ که کیومرث صالحنیا، گزارشگر خوشصدای تلویزیون متهم بود به طرفداری از پرسپولیس و استقلالیها میگفتند او گاهی اوقات وقتی پرسپولیس گل میزند، چنان از خود بیخود میشود که میگوید یک – هیچ به نفع ما و انگار در حال گزارش بازی تیم ملی مقابل یک تیم خارجی است تا همین امروز، هر ازگاهی یک گزارشگر به حمایت از استقلال یا پرسپولیس متهم میشود. نمونه اخیرش احمدرضا احمدی که چندی پیش صدایش پخش شد و قبل از شروع گزارش بازی، در استودیو مشغول شوخی با دوستان استقلالیاش بود و سربه سرشان میگذاشت، اما برخی اعتراضها فراتر از علاقه به استقلال یا پرسپولیس است و حالا برخی حامیان تیمهای شهرستانی میگویند گزارشگران تلویزیونی طوری از تیمهای تهرانی حمایت میکنند که انگار سایر تیمها ایرانی نیستند. آنها میگویند تلویزیون که پولی به فوتبال نمیدهد، رایگان بازیها را پخش میکند و از این پخش تلویزیونی، درآمد تبلیغاتی هم به دست میآورد، نباید آپارتاید رسانهای ایجاد کند، بین تیمها فرق بگذارد و باعث اختلاف و تفرقه در فوتبال شود. این موج جدید علیه سیما در شهرستانها در حال اوج گرفتن است.
تا همین چند ماه پیش، طرفداران استقلال و پرسپولیس از گزارشگران شهرستانی دلخور بودند که چرا در جریان گزارش بازیهای لیگ برتر، از تیمهای شهر خود حمایت میکنند و چرا طوری گزارش میکنند که انگار تیم سرخابی پایتخت، دشمن است و تیم میزبان «خودی»؟ اعتراضها بیشتر به گزارشگران اهوازی و اصفهانی بود که بعضاً حتی موقع حمله تیمهای مهمان سکوت میکردند، ولی موقعی که تیم میزبان از نیمه زمین میگذشت و توپ را به زمین مهمان میبرد، فریاد میکشیدند و هیجانی میشدند. بارها فوتبالدوستان از رسانهها خواستند حتی در بازیهای شهرستانها هم از گزارشگران تهرانی استفاده شود، ولی حالا با خروج مزدک میرزایی از ایران و ممنوعالکاری عجیب عادل فردوسیپور که به واسطه اختلاف با فروغی، دیگر در شبکه ۳ سیما حضور ندارد، شهرستانیها به گزارش گزارشگرانی که برای بازیهای تهران انتخاب میشوند، اعتراض دارند و آنها را به جانبداری از تیمهای تهرانی متهم میکنند.
اگر قبلاً طرفداران استقلال و پرسپولیس شاکی بودند چرا مثلاً در اهواز، گزارشگر جوری گزارش میکند که حملههای تیم میزبان هیجانانگیز به نظر برسد و حملههای تیم مهمان کمارزش شود، حالا هواداران تیمهای شهرستانی معترض میشوند که چرا گزارشگران تهرانی بیش از حد حامی استقلال و پرسپولیس هستند و به هواداران تیمهای محبوب شهرستانی مثل سپاهان، تراکتور، شهرخودرو، نفت آبادان، نساجی، فولاد و… احترام نمیگذارند؟
البته بحث گزارشگری از گذشتههای دور در فوتبال ایران وجود داشت. در سالهای پایانی دهه ۶۰ که کیومرث صالحنیا، گزارشگر خوشصدای تلویزیون متهم بود به طرفداری از پرسپولیس و استقلالیها میگفتند او گاهی اوقات وقتی پرسپولیس گل میزند، چنان از خود بیخود میشود که میگوید یک – هیچ به نفع ما و انگار در حال گزارش بازی تیم ملی مقابل یک تیم خارجی است تا همین امروز، هر ازگاهی یک گزارشگر به حمایت از استقلال یا پرسپولیس متهم میشود. نمونه اخیرش احمدرضا احمدی که چندی پیش صدایش پخش شد و قبل از شروع گزارش بازی، در استودیو مشغول شوخی با دوستان استقلالیاش بود و سربه سرشان میگذاشت، اما برخی اعتراضها فراتر از علاقه به استقلال یا پرسپولیس است و حالا برخی حامیان تیمهای شهرستانی میگویند گزارشگران تلویزیونی طوری از تیمهای تهرانی حمایت میکنند که انگار سایر تیمها ایرانی نیستند. آنها میگویند تلویزیون که پولی به فوتبال نمیدهد، رایگان بازیها را پخش میکند و از این پخش تلویزیونی، درآمد تبلیغاتی هم به دست میآورد، نباید آپارتاید رسانهای ایجاد کند، بین تیمها فرق بگذارد و باعث اختلاف و تفرقه در فوتبال شود. این موج جدید علیه سیما در شهرستانها در حال اوج گرفتن است.
خبر ورزشی
برچسبها: صداو سیما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





