داوران بخش اصلی دوازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم۱۰۰ معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، رضا میرکریمی، محمدحسین مهدویان، منیره قیدی، بهروز شعیبی و بیژن میرباقری اعضای هیات داوری بخش اصلی این دوره جشنواره را تشکیل میدهند.
در این خبر آمده است: رضا میرکریمی فارغالتحصیل رشته گرافیک از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران متولد ۱۳۴۵ از زنجان است. میرکریمی علاوه بر سابقه مدیریتی و دبیری چند دوره جشنواره جهانی فیلم فجر؛ ساخت آثاری چون «کودک و سرباز»، «زیر نور ماه»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «یه حبه قند»، «امروز»، «دختر» و «قصر شیرین» را در کارنامه هنریاش دارد.
محمدحسین مهدویان متولد ۱۳۶۰ از بابل است. او دارای مدرک کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) از دانشگاه سوره و همچنین کارشناسی ارشد تهیهکنندگی از دانشگاه صدا و سیما است. مهدویان برای ساخت فیلم «ایستاده در غبار» سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۴ را نیز دریافت کرد. وی برای فیلم «ماجرای نیمروز» برای دومین بار سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۵ را دریافت کرد.
منیره قیدی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. شروع فعالیت هنری او به عنوان منشی صحنه در سال ۱۳۶۸ در فیلم «زیر بامهای شهر» ساخته اصغر هاشمی بود. وی اولین فیلم سینمایی خود را در مقام کارگردانی با فیلم ویلایی در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد.
بهروز شعیبی (متولد ۱۳۵۸ در مشهد) است. او برای کارگردانی فیلم «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو (مسابقه فیلمهای اول) شد. از جمله فعالیتهای وی در مقام کارگردانی به فیلمهایی چون: «دارکوب»، «دهلیز»، «سیانور» و… میتوان اشاره کرد.
بیژن میرباقری متولد ۱۳۴۷ در تهران. او فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری سینما از دانشگاه هنر است. فعالیتش را از ۱۳۶۴ آغاز و به عنوان مربی نقاشی در مرکز آفرینشهای هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار پرداخت، همچنین وی انیماتور فیلم «نقلی و بلورهای برف» و دستیار عروسک ساز در فیلم «همبازی» بوده است. از دیگر آثارش میتوان فیلمهای «آفتاب میشود»، «گل»، «مرد و سایه»، «پسرک آبی»، «مه سا»، «دو خواهر»، «پرنده»، «پدربزرگها شعر نو بلد نیستند»، «نامه نانوشته» و «خاموشی» را نام برد.
دوازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی طی روزهای ۸ تا ۱۰ اسفند در پردیس سینمایی آزادی برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- بازدید اهالی وزارت بهداشت از پشت صحنه «ماجرای نیمه شب»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتشار نسخه سینمایی «زخم کاری ۳»
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





