بیژن بیرنگ کارگردان سریال های خاطره انگیز تلویزیون درباره حضور این هنرمند در تلویزیون گفت، آن زمان آقای شکیبایی یک سوپراستار معروف در مملکت ما بود که به سریال «خانه سبز» آمده بود.
به گزارش سینماسینما، روز هفتم فروردین، زادروز خسرو شکیبایی, بازیگر و صدا پیشه بی همتای هنر ایران است. او با احساس خاص و قوی خود توانست ماندگارترین دیالوگها را در تلویزیون و سینمای ایران بیان کند. «من اعتراض دارم به رنگ سرخ که سوزاننده است، به آبی که سرده، به زرد که رنگ جداییه، به هر رنگی که رنگ روح زندگی توش نیست، چون به عقیده شخص خود من جناب رییس، رنگ روح زندگی سبزه…فقط سبز! ببین دلخوری، بـــاش. عصبانی هستی، بـــاش. قهری، باش. هر چی می خوای باشی باش، ولی حق نداری با من حرف نزنی . فــهمیــــــدی ؟»
دیالوگهای بالا همان دیالوگهای ماندگار زنده یاد خسرو شکیبایی است که به خانهی سبز روح زندگی داد.
بیژن بیرنگ کارگردان سریال قدیمی «همسران» درباره خاطرات این سریال گفت: «بازیگران به سریال «خانه سبز» باور داشتند و این باور آنها خیلی مهم بود. من همیشه در مورد زندهیاد خسرو شکیبایی که روحش شاد باشد، این جمله را نه به عنوان تعریف، بلکه به عنوان یک حقیقت و واقعیت میگفتم و آن هم این که آقای شکیبایی کسی بود که نوشتههای مرا که بعضا شعارگونه به نظر میآمد، وقتی مقابل دوربین میرفت، تبدیل به شعور میکرد و تمام این اتفاقات با عشقی که به کارش داشت، رُخ میداد.»
بیرنگ ادامه داد: «آن زمان آقای شکیبایی یک سوپراستار معروف در مملکت ما بود که به سریال «خانه سبز» آمده بود. آن زمان دست و پای ما میلرزید که آقای شکیبایی در سریال ما بازی میکرد. او از جمله افرادی بود که به کار، جملات، مفاهیم، بازی و کارگردانی معتقد بود. بازیگران با اعتقادشان «خانه سبز» را ساختند و آن را ماندگار کردند اما الان دیگر اینطور نیست. من این حرفها را خیلی دردمندانه میگویم که دیگر بازیگران ما به کارهایشان اعتقاد ندارند.»
او در ادامه صحبت هایش افزود: «تمرکز افراد در دهه ۶۰ و ۷۰ به گونهای بود که فقط در یک کار بازی میکردند اما در حال حاضر دیگر اینطور نیست. ما برای «خانه سبز» در طول هفته، چهار روز تصویربرداری میکردیم تا بتوانیم یک قسمت آماده کنیم. بازیگران متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیستند. در حالی که آن زمان این طور نبود. الان اگر دستمزد بازیگری دیر شود، کار به شکایت کشیده میشود و متاسفانه بازیگران فقط برای رفع نیاز مالی کار میکنند.»
بیژن بیرنگ در پایان گفتوگوی خود به لوکیشن سریال «خانه سبز» اشاره کرد و یادآور شد: «لوکیشن «خانه سبز» همان لوکیشنی بود که سریال «همسران»، «دنیای شیرین دریا» و «مجید دلبندم» را در آنجا ساختیم. ما سالهای سال در آن لوکیشن کار کردیم و خاطرات خوبی داشتیم. این لوکیشن در خیابان شانزدهم سعادت آباد واقع است که فکر میکنم همچنان هم برقرار است.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر شد؛ خاطرات صدرعاملی از عزت الله انتظامی و خسرو شکیبایی
- گریه خسرو شکیبایی برای امام حسین (ع) در پشت صحنه «دلشکسته»
- خسرو شکیبایی با الگو از آیتالله خامنهای به شهید مدرس رسید
- حقایقی درباره فیلمهای شب و هرشب تنهایی : فیلمهایی درباره ۱۷میلیون زائر
- چرا شکیبایی و عبدی بیجایگزین هستند
- هنوز در پاشویه اقیانوس بازیگری غرقم/ بازخوانی گفت و گویی قدیمی با خسرو شکیبایی
- توضیح «منیژه محامدی» درباره یک ادعا
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش نهم
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش پنجم
- ویدئویی که بیژن بیرنگ در اینستاگرام خود منتشر کرد/ توضیحات بیرنگ درباره اینکه چرا فیلم و سریال نمیسازد
- گپی با بیژن بیرنگ در دوران کرونایی/ از این که نمیدانم فردا چه میشود لذت میبرم
- خاطره جالب پوران درخشنده از خسرو شکیبایی در فیلم «عبور از غبار»/ فایل صوتی
- سینماسینماست/ نگاهى به بازی زندهیاد خسرو شکیبایی در فیلم “هامون” به مناسبت یازدهمین سالروز درگذشت او
- واکنش بیژن بیرنگ به پخش مجدد «شام ایرانی» از تلویزیون/ سهم من در نظر گرفته نشد
- عزتالله انتظامی کنار خسرو شکیبایی آرام گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش