جوایز اسب طلایی که به عنوان نسخه چینی زبان جایزه اسکار شناخته میشود، برگزیدگانش را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، یک بازیگر باسابقه و یک کمدی رمانتیک روز شنبه در مراسم اهدای جوایز اسب طلایی، نسخه چینی زبان اسکار جهان، موفق ظاهر شدند و جوایز این رویداد را دریافت کردند. کشور چین برای دومین سال به دلیل اختلافات سیاسی در این جوایز حضور نداشت.
فیلم سینمایی «عشق گمشده من» یک فیلم تایوانی بود که در این مراسم پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد. اما گرمترین استقبال از بازیگر کهنه کاری به نام چن شو فانگ ۸۱ ساله صورت گرفت که بیش از شش دهه در سینما فعالیت داشته است.
او در این رویداد دو جایزه متفاوت دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم «مستاجر عزیز» و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم «زنان کوچک و بزرگ» که هر دوی آنها درامهای خانوادگی بودند. این بازیگر نه تنها پیش از این موفق به کسب این جایزه نشده بود، بلکه هیچگاه نتوانسته بود در این جوایز نامزد شود. او در هنگام دریافت جایزه اش گفت اگرچه دیگر نمیتوانم راه بروم اما از کارگردان میخواهم که نقش یک ویلچری را برای من بنویسد.
مسئولان سینمای چین از حضور و شرکت کردن فیلمهای این کشور در این رویداد تایوانی که از سال ۱۹۶۲ در این کشور برگزار میشود جلوگیری کردند. این تصمیم زمانی صورت گرفت که کارگردان تایوانی در مورد استقلال رسمی تایوان اظهار نظر کرد.
جوایز اسب طلایی امسال در مقابل تماشاگران به صورت حضوری برگزار شد و به نظر میرسد تایوان در کنترل همه گیری کرونا موفق بوده است. چندین ستاره برجسته از جمله انگ لی، کارگردان برنده اسکار، که برای حضور در این مراسم به تایوان رفته بودند، باید قرنطینه ۱۴ روزه را پشت سر میگذاشتند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





