فیلم سینمایی «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیهکنندگی محمد احمدی از ۱۴ آذرماه اکران میشود.
به گزارش سینماسینما، «اسکی باز» اولین فیلم بلند سینمایی فریدون نجفی است که در سال ۱۳۹۶ در ارتفاعات زردکوه بختیاری ساخته شد. این فیلم نگاهی انسانی و عاطفی به زندگی کودکان و نوجوانان دارد و به نقد چالشهای اجتماعی و تربیتی در این زمینه میپردازد.
اولین فیلم بلند فریدون نجفی با دریافت هفت پروانه زرین در دو بخش بینالملل و سینمای ایران، رکورددار جوایز اصلی جشنواره و پرافتخارترین و بهترین فیلم سینمایی سیامین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان ایران شد.
فیلم سینمایی «اسکی باز» (The Skier) همچنین کاندیدای جایزه بزرگ آکادمی آسیاپاسیفیک (اسکار آسیا) شد و در جشنوارههای بینالمللی از جمله جشنواره جهانی کمبریج انگلستان، جشنواره بینالمللی فیلم ایرلند، جشنواره فیلم المپیا یونان، جشنواره فیلم بیروت، جشنواره کودکان جهانی ترکیه و جشنواره فیلمهای ایرانی لندن حضور داشت و پخش بینالمللی این فیلم هنوز ادامه دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بز کوهی که به روستاه پناه آورده، قرار است قربانی یک رسم محلی شود، جولی پسر بچهای است که تا عصر، قبل از مسابقه اسکی، فرصت دارد او را نجات دهد.
عوامل فیلم سینمایی «اسکی باز» عبارتند از کارگردان: فریدون نجفی، تهیه کننده: محمد احمدی، مشاور پروژه: منوچهر شاهسواری، مجری طرح: سید شهاب الدین طباطبایی، مدیر فیلمبرداری: فرهاد محمودی، صدابردار: سعید بهرامی، موسیقی: ستار اورکی، طراح چهرهپردازی: داریوش صالحیان، تدوین: حمید نجفی راد، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، اصلاح رنگ و نور: هوتن حق شناس، مدیر تولید: ناصر قائدی، فیلمنامه: فریدون نجفی، رضا موری، مدیر رسانهای: منصوره بسمل، پوستر: احسان برآبادی.
امیررضا فرامرزی، آوا دارویت، رضا موری، حبیب تاجمیری، الهه صالحی، سید شهابالدین طباطبایی، مژگان امیدی، مژگان محمودیان، غلامشاه قنبری و منور رشیدی بازیگران فیلم «اسکی باز» هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





