«بر اساس صورتجلسه هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمتالله، در سال ۱۳۹۸ به جشنواره ارائه و با امضای هفت عضو هیأت انتخاب، بازبینی شده است.»
به گزارش سینماسینما، در پی اظهارات همایون اسعدیان، یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر۳۸ دبیرخانه جشنواره اطلاعیهای را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: دبیرخانه جشنواره بار دیگر یادآوری میکند: بر اساس آییننامه چهلمین جشنواره فیلم فجر، «جشنواره فیلم فجر، فقط فیلمهایی را که حداکثر در سالِ پیش از برگزاری جشنواره تولید و قبلاً به جشنواره ارائه نشده باشند، میپذیرد. بنابراین، کلیه فیلمهای متقاضی شرکت در هر یک از بخشهای رقابتی، باید از سال ۱۳۹۹ به بعد تولید شده و در دورههای گذشته جشنواره نیز مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته باشند.»
بر اساس مستندات دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، فیلم «قاتل و وحشی» ساخته آقای حمید نعمتالله، پیش از سال ۱۳۹۹ تولید شده، در سال ۱۳۹۸ به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده، مورد بازبینی هیأتانتخاب قرار گرفته و صورتجلسه آن به امضای هفت عضو هیات انتخاب دوره سی و هشتم رسیده است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، پیرو فضاسازیهای اخیر رسانهای پیرامون فیلم «قاتل و وحشی»، اخیرا همایون اسعدیان، عضو هیأت انتخاب دوره سیوهشتم جشنواره فیلم فجر، در گفتوگو با ایسنا اعلام کرد: فیلم قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمتالله با دستور دبیر وقت جشنواره بازبینی نشده است. به گفته او: «هیچ برگه یا نوشتهای برای ارزیابی درباره این فیلم امضا نشد. چون به دستور دبیر جشنواره هیچ گونه بررسی درباره فیلم «قاتل و وحشی» صورت نگرفت و اگر بازبینی شده بود ما حتما مثل بقیه فیلمها باید به آن نمره میدادیم. هیچ سند مکتوبی مبنی بر ارزیابی و نمرهدهی به فیلم قاتل و وحشی با نام و امضای اعضای هیات انتخاب دوره سیوهشتم فیلم فجر وجود خارجی ندارد.»
صورتجلسه بازبینی فیلم قاتل و وحشی به امضای محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی [هفت عضو هیأت انتخاب دوره سیوهشتم جشنواره] در زیر قابل دسترسی است.
بر اساس اسناد دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، در سال ۱۳۹۸ نسخهای از فیلم «قاتل و وحشی» به مدت ۱۵۶ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارائه شده که در سه دقیقه پایانی این نسخه، کارگردان رو به دوربین، نماهای پایانی فیلم را شرح میدهد. تمامی اعضای هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این نسخه را مورد بازبینی قرار داده و صورتجلسه بازبینی را امضا کردهاند.
بر اساس اطلاعات دبیرخانه جشنواره فجر، سال ۱۳۹۸ فیلم قاتل و وحشی به طور کامل بازبینی شد؛ اما به خاطر مشکلاتی که در مالکیت داشت، با تصمیم دبیر وقت جشنواره کنار گذاشته شد. این فیلم در سال ۱۳۹۹ نیز برای شرکت در جشنواره فجر ثبت نام کرده بود که به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد.
شایان ذکر است نمایش هر فیلمی در سالنها و مکانهای عمومی مستلزم دریافت پروانه یا مجوز نمایش است و نمایش در جشنواره نیز مستثنی از این امر نیست. بنابراین کلیه فیلمهایی که در جشنواره به نمایش در میآیند لازم است از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز نمایش دریافت کنند.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ضمن احترام به تلاش سترگ همه هنرمندان و سینماگران کشور، بر لزوم پایبندی به قانون و رعایت آئیننامه جشنواره، تأکید میکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دبیر شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اکران عیدفطر به جای اکران نوروز ۱۴۰۴/ ارائه طرحی برای تغییر قیمت بلیت سینما
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
- پاسخ همایون اسعدیان به حاشیههای اکران، بلیت نیمبها و …/ بلیت سینما ۱۰۰ هزار تومان میشود؟
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: وضعیت «قاتل و وحشی» تغییر نکرده/ پروانه نمایش فقط برای خارج از کشور
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- آخرین وضعیت اکران نوروزی و افزایش قطعی قیمت بلیت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار