تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۵:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 116342

 

دفاع از آثار اجتماعی و جدی سینما باعث شده که فضای تخریبی علیه فیلم های کمدی شکل بگیرد. مسعود اطیابی که فیلمش «تگزاس۲» از اواخر فروردین ماه پس از توقیف «رحمان۱۴۰۰» روی پرده سینما آمده نسبت به این جریان معترض است.

به گزارش سینماسینما ، او در یادداشتی در این باره نوشت :

۱ کسانی که علیه سینمای کمدی جریان سازی می کنند آگاه نیستند که عملکرد آنها در راستای اهداف دشمنان است. قطعا فیلم ما حرفی برای گفتن دارد اما مهم ترین تاثیر آن خارج کردن فضای جامعه از خمودگی است. وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشورمان ایجاب می کند که فضای مفرح و شاد برای جامعه ایجاد کنیم. نمی شود اوقات فراغت و تفریح که ارزان ترین آن سینماست را از زندگی مردم حذف کرد. رئیس جمهور هم که باشید نمی توانید تفریح را از زندگی تان حذف کنید.

۲ درباره این که آیا مناسبات فضای رقابتی ناسالم گریبانگیر فیلم ما شده به طور یقین می گویم تا جایی که از همکاران خودم چه به عنوان رفیق و چه به عنوان رقیب شناخت دارم چنین کاری را بعید می دانم. وجود روبات های کامنت گذار علیه برخی فیلم ها را تکذیب نمی کنم اما درباره فیلم خودم شاهد چنین اتفاقی نبوده ام. قطعا نظرات منفی هم وجود دارد و خیلی از نقدها پذیرفتنی است و تلاش می کنم در فیلم های بعدی ام بهانه کمتری به منتقدان بدهم. اما برخی از اتهامات به فیلم ناشی از بیماری است و برخی همه چیز را شوخی جنسی تعبیر می کنند. اگر بخواهیم بر اساس نگاه این آدم ها فیلم بسازیم هیچ واژه ای نمی تواند در یک دیالوگ دو نفره رد و بدل شود چون از هر دیالوگ صد شوخی جنسی بیرون می کشند. این هم یک نوع بیماری است که در برخی آدم ها وجود دارد.

۳ هم فیلم کمدی و هم غیرکمدی و حتی فیلم های مرتبط با دفاع مقدس هم می توانند سخیف باشند. ارزشی تر از فیلم های دفاع مقدس که نداریم، مگر در این حوزه فیلم سخیف نداشتیم. با فیلم سخیف در هر گونه ای باید مبارزه کرد اما این که فقط به یک گونه خاص نسبت بدهیم و در یک ژانر هر چه ساخته می شود لقب فاخر بدهیم غلط است. اتفاقا دشمن به گونه ای از فیلم های ارزشی ما خیلی هم علاقه مند است و دوست دارد که سرگرم ساخت این دست فیلم ها شویم به خاطر این که هیچ خاصیتی ندارند؛ نه اندیشه دارند، نه مفرح هستند و نه ترغیب می کنند به دفاع از وطن.

روزنامه ایران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها