
به دلیل تبعیض و رفتار نژادپرستانه، فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» در شصتویکمین کنفرانس جهانی زن در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک به نمایش درنمیآید.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» با حضور عوامل آن، صبح امروز یکشنبه ۱ اسفند ماه برگزار و دلایل انصراف از نمایش این فیلم در مقر اصلی سازمان ملل متحد در آمریکا برای خبرنگاران تشریح شد.
در این نشست خبری، مسعود جعفرى جوزانى در مورد انصراف از نمایش فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» در مقر اصلی سازمان ملل متحد در آمریکا گفت: «نطفه و فکر اولیه ساخت فیلم برای آگاهی بخشی به مخاطب و شکستن تابوی بیماری ایدز بسته شد و اینکه بتوانیم بر جهل و نادانی جامعه نسبت به این بیماری غلبه کنیم. برای همین قرار بر این بود ۲۰ مارس ۲۰۱۷ (۳۰ اسفند ماه جاری)، این فیلم در مقر اصلی سازمان ملل توسط انجمن احیای ارزشها برای انجمنهای سراسر دنیا به نمایش درآید.»
او ادامه داد: «با تصمیم نژادپرستانه و ضد مذهب ترامپ، ما ترجیح دادیم که در مقابل این تصمیم نابخردانه از نمایش فیلم در سازمان ملل پرهیز کنیم.»
کارگردان فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» در ادامه اظهار داشت: «این رفتار ترامپ خلاف قانون اساسی آمریکا است و ملت آمریکا همانطور که در جنگ ویتنام دوشادوش سربازان و ملت ویتنام فعالیت کردند با این تصمیم عجیب مقابله میکنند. در تصور من هیچگاه چنین چیزی خطور نمیکرد که ریاست جمهوری یک کشور این تصمیم را بگیرد، این تفکر ارتجاعی و فاشیستی است. این اتفاق برای من اینقدر عجیب و غیرقابل هضم است که حتی در تصور دور من هم نمیآمد.»
جوزانی با اشاره به نقش مثبت ایرانی ها در جامعه آمریکا تاکید کرد: «دولت آمریکا اطلاعات دقیقی از حضور اقلیت ایرانی در آمریکا دارد و میداند این اقلیت سهم بزرگی در مراکز مختلف پزشکی و ناسا در این کشور دارند و بسیار موفق بودند. ایران از معدود کشورهایی است که مهاجران بسیار با سوادی در آمریکا دارد. »
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





