کوئنتین تارانتینو فیلمساز مشهور سرانجام درباره رسوایی هاروی واینستین به سخن درآمد و گفت به حد کافی از کارهای او مطلع بوده و باید در این باره کار بیشتری انجام میداد.
به گزارش سینماسینما، کارگردان «هشت نفرتانگیز» در گفتگویی با نیویورک تایمز نظرش را درباره رسوایی اخلاقی که همه فضای اطراف تهیه کننده هالیوود را احاطه کرده ابراز کرد و گفت: به حد کافی میدانستم و باید کار بیشتری انجام میدادم.
وی افزود: درباره او حرفهای زیادی زده میشد و حجمشان آنقدر زیاد بود که دیگر نمیشد به عنوان شایعات معمول به آنها نگاه کنی. من فرد دست دومی در رابطه با او نبودم و میدانستم او برخی از این کارها را انجام دادهاست.
تارانتینو در ادامه با تاکید بر این که کاش در قبال آنچه میشنید احساس مسئولیت میکرد، گفت: اگر این کار را کرده بودم باید دیگر با او کار نمیکردم.
به این ترتیب تارانتینو تایید کرد که پیش از انتشار گزارشهای نیویورک تایمز و نیویورکر از رفتار هاروی واینستین مطلع بودهاست.
نامزد سابق تارانتینو، اریا سوروینو، به وی گفته بود که واینستین قصد نزدیک شدن به وی را داشته است. این کارگردان گفت از بازیگر دیگری نیز چیزی مشابه این را شنیده بود و میدانست واینستین مورد مشابهی را با رز مکگوان حل و فصل کرده است.
وی معتقد است با وجود این که از چنین مسایلی مطلع بود اما همه آنها را در کنار هم نگذاشت تا بر مبنای آنها الگوی رفتاری واینستین را بررسی کند و همچنان به ساخت فیلمهایش با وی ادامه داد؛ و این کاری است که امروز دیگر امکان ندارد انجام دهد.
سازنده «جانگوی آزاد شده» درباره رفتار خودش گفت: کاری که من کردم ماندن در حاشیه بود به همین دلیل هر چه حالا بگویم اهمیتی ندارد.
این کارگردان در ادامه اظهار کرد به این ماجراها خیلی جدی نگاه نمیکرد و فکر میکرد حداکثر در حد فیلمهای دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ باشد که منشی یک رییس دور و بر میز او میچرخد.
وی درباره موضوع مربوط به نامزد پیشین خودش هم گفت که تصور سوروینو این بود که واینستین یک علاقه شخصی به وی دارد و همین موجب این رفتار شدهاست.
این فیلمنامهنویس از مردان هالیوودی خواست تا نقش مسئولانهتری در این موارد بر عهده بگیرند و گفت تنها با دادن اعلامیه مشکل حل نمیشود بلکه باید به فکر خواهرانمان باشیم.
تارانتینو هفته پیش سکوتش را شکسته بود اما اظهارنظری نکرده بود و گفته بود احساس خشم و درد میکند.
این در حالی است که تهیه کننده همه فیلمهای تارانتینو از زمان ساخته شدن «داستان عامهپسند» هاروی واینستین بوده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- تارانتینو به مایکل مدسن ادای احترام کرد
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو/ کیت جفرسون درگذشت
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- کدام هنرمندان جوایز گلدن گلوب را اهدا خواهند کرد
- پاسخ تارانتینو به معترضان خشونت در فیلمهایش/ چیز دیگری ببینید!
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره رم برای تارانتینو
- آنجلینا جولی: همکاری برد با کسی که به من تعرض کرد برایم سخت بود
- وداع سینمایی تارانتینو با نسخه جدید «سگهای انباری»/ تارانتینو: بهتر است بازنشسته شوم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





