تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۲۲:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175834

 

📽 فیلم بلند سینمایی «۱۱ سپتامبر» به کارگردانی «مریم ابراهیم وند» بعد از مدت ها همچنان بلاتکلیف است و علی رغم تلاش های فیلمساز، تاکنون وضعیت نمایش آن معلق مانده است.
به گزارش سینماسینما ،در پی این اتفاق، بنابراظهارات خانواده ابراهیم وند،این کارگردان از روز شنبه ۷ خرداد ماه به اعتصاب غذا دست زده است.

این کارگردان که تازگی تصویربرداری مستند « گندم» را به پایان رسانده است، تلاش می کرد که وضعیت نمایش فیلم « ۲۴ سپتامبر » را که در سال ۱۳۹۵ آماده شده بود را قطعی کند.

یادآوری می شود، «مریم ابراهیم وند» تازگی ویدئویی از اظهارات خود در صفحه اینستاگرام خود منتشرکرده و دلایل اعتصاب خود را چنین  تشریح کرده است :«من اعتصاب غذای تر کرده ام به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه و لازم می دانم  توضیحاتی را بیان کنم.طی این مدت فشارهای زیادی روی من بود. زمانی بازداشت  شدم و پرونده ای برایم تشکیل شد. بعد از آزادی برخی از مسئولان وزارت ارشادخیلی من را اذیت کردند. دراین خصوص که نسبت به فیلم سینمایی «۲۴ سپتامبر»و شرکت فیلمسازی « آبیژ رسانه » پیگیر بودم.برای  مجوزات این شرکت و فیلم «۲۴ سپتامبر»در سال  که ۱۳۹۵ توسط خود آقای ایل بیگی که الان هم سازما ن سینمایی وزارت ارشاد هست صادر شده بود ، مشکلاتی بوجود آمد. دراین دوره خود آقای ایل بیگی در سازمان سینمایی هستند وایشان هم فر دی  هستند که می بایست جواب خیلی از سوالات من را بدهد  و از مسئولان دیگر هم حتما توضیح می خواهم و باید جواب دهند بابت نقص حقوقی که علیه من اعمال کرده اندکه تخلف محسوب می شود.ولی خب صدای من جایی نمی رسد! شکایت من هم به جایی نمی رسد تا رسیدگی شود.بنابراین مجبورم با  عموم مردم از طریق رسانه ای که دارم –اینستاگرام – مشکلاتم را  به اشتراک بگذارم تا شاید رسیدگی کنند. من طی این مدت خیلی به وزارت ارشاد مراجعه کردم تا مشکل فیلم سینمایی «۲۴ سپتامبر» را حل کنم و موفق به اخذ پروانه نمایش آن و تمدید مجوز شرکت سینمایی آبیژ رسانه شوم.ولی مسئولان مربوطه به علت های مختلف وقت ملاقات نمی دهند و می گویند سرمان شلوغ است و حتی همین امروز من با وزارت ارشاد تماس گرفتم و گفتم می خواهم آقای ایل بیگی را ملاقات کنم که گفتند سرایشان شلوغ است و نمی توانند وقت ملاقات بدهند! واقعیت این است آقای ایل بیگی و یا مسئولان همچون  ایشان باید برای ما وقت بگذارند و مشکلات ما را رفع کنند…
آقای ایل بیگی! شما که در سال ۱۳۹۵مجوز ساخت فیلم سینمایی «۲۴ سپتامیر» را صادر کردید، امضای شخص شما پای این مجوز هست .اما حالا  پاسخگوی امضای خودتان نیستید!چرا ؟
همچنین از آقای حجت الله ایوبی، رییس وقت سازمان سینمایی توضیح می خواهم و به اذهان عمومی جواب بدهند که چرا خلاف واقع و فراقانونی عمل کردند و علیه بنده دستورصادر کردند. یک نهاد امنیتی که من را  بازداشت کرده بود، نامه ای به وزارت ارشاد می زند مبنی بر این که تمامی مجوزات من  از حالت تعلیق در بیاید تا به اتهامات من در دادگاه رسیدگی شود.این نامه را خطاب  به آقای ایوبی ، رییس وقت سازمان سینمایی می زنندو آقای ایوبی در جواب این  نامه به تمامی ادارات مربوط پاراف می کند که تمامی مجوزات خانم مریم ابراهیم وند لغو و ازورود این به سازمان سینمایی ممانعت شود! آقای ایوبی ! نهاد امنیتی از شما خواست مجوزات تعلیق شود، در حالی که شما همه مجوزات را لغو کردید! شما چکاره  هستید که تمامی مجوزات را لغو کنید؟الان که شما در سینما نیستید! اما تشریف بیاورید و جواب مشکلات زندگی من را بدهید! وباید جواب بدهید که چرا دستور فراقانونی صادر کردید ؟
آقایان ایوبی و ایل بیگی ! سال ۱۳۹۵ شعبه دادسرای فرهنگ ورسانه  که مرا بازداشت کرد به شما نامه زدندکه خانم ابراهیم وند در این شعبه پرونده دارند ، ولی فعالیت ایشان بلامانع می باشد. اما شما دستور مقام قضایی را نادیده گرفتید و روی دستور نهاد امنیتی که از شما فقط تعلیق خواسته بود، دستور جدیدی صادر کردید! چرا ؟
البته هیچ کدام ازاین موارد قابل انکار نیستند.چون همه نامه ها را به شکل مکتوب در اختیاردارم.
آقای ایل بیگی ! شما هم این دستورآقای ایوبی را اجرا کردیدو امروز هم با همان شیوه گذشته با من رفتار می کنید. در سال ۱۳۹۴ چندین میلیارد هزینه این فیلم شده است والان چه کسی باید پاسخگو باشد که چرا پروانه نمایش فیلم «۲۴ سپتامبر» صادر نمی شود؟
آقای محمد خزائی ،رییس سازمان سینمایی! من اخیرا مصاحبه ای از شما دیدم که گفتید فیلمسازانی که مبادرت به ساخت فیلم سینمایی کرده اند و تا امروز مبادرت به اخذ  پروانه ساخت نشدند، به دلیل این که به سرمایه های خصوصی اجحاف نشود و حیف و میل نشوند می توانند به وزارت ارشاد  مراجعه کنند.
آقای خرائی!به  شما که نگران سرمایه خصوصی هستید، باید بگویم که سرمایه من و شرکایم از سال ۱۳۹۴ بابت فیلمی که مجوز از وزارت ارشاد داشت، تا امروز بلاتکلیف است و هیچ کدام اززیر مجموعه های شما پاسخگو نیستند!وفقط شعار در رسانه ها می دهیدو مصاحبه می کنید ولی در عمل چیزی نمی بیینم !
به همین دلیل من به اعتصاب غذای خودم ادامه خواهم داد و از مسئولان- آقایان ایوبی ، ایل بیگی و صالحی امیری ، وزیر وقت ارشاد –  بابت این دستورات فراقانونی شکایت می کنم.
آقای صالحی امیری! آقای قاسمی، رییس وقت حراست ارشاد ، خطاب به شما نامه ای نوشت و از شما کسب تکلیف کرد که آقای ایوبی مجوزات من را لغو و از ورود من به وزارت ارشاد جلوگیری کرده و از طرفی به شما هم ابلاغ کرد که شعبه بازداشت کننده اظهار کرده که فعالیت بنده بلامانع  است و در این مورد از شما کسب تکلیف کرد. اما در نهایت شما به سازمان و  تمامی معاونت های وزارت ارشاد  نامه ابلاغیه می زنید که تمامی مجوزات خانم ابراهیم وند لغو شود و با ایشان هیچ گونه همکاری نکنند!چرا ؟
من تا زمان  پاسخگویی به اعتصاب غذای تر خودم ادامه خواهم داد…».

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها