محمد حمیدی مقدم در جلسه شورای سیاستگذاری انیمیشن تاکید کرد ترکیب هنر، تخصص و دانش در مرکز به تولید آثار قابل توجه انجامیده است.
به گزارش سینماسینما، امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه در جلسهای، علیرضا گلپایگانی، استاد دانشگاه، مجید اسماعیلی، تهیهکننده و کارگردان پویانمایی و محمد خیراندیش، کارگردان و تهیهکننده پویانمایی، اعضای جدید شورای سیاستگذاری انیمیشن مرکز گسترش، احکام خود را از مدیر عامل مرکز دریافت کردند. در این جلسه امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز هم حضور داشت.
محمد حمیدی مقدم در بخش ابتدایی جلسه گفت: خوشحالم که در مرکز پیوند فضای آکادمیک، هنری، دانش، تخصصی و حرفهای را در شورا شاهدیم. خوشبختانه پویانمایی در مرکز، در سالهای اخیر به ویژه در حوزه کوتاه، قابل توجه بوده و موفقیتهای جهانی بسیاری کسب کرده است. قطعا حضور شما عزیزان، با توجه به تجربه و تخصصی که دارید میتواند زمینه فعالیت در حوزه انیمیشن کوتاه، میان مدت و بلندمدت را گستردهتر کند.
وی ادامه داد: ما در این مدت به کشف استعداد و حمایت ویژه از سینماگران حوزه پویانمایی پرداختیم و البته بر اساس ریلگذاری سازمان سینمایی و حمایت آقای خزاعی، امیدواریم به زودی به حوزه تولید انیمیشن بلند مدت و میان مدت ورود کنیم. ورود به بازارهای جهانی یکی از اولویتهای ماست.
مجید اسماعیلی تهیهکننده، نویسنده حوزه انیمیشن و مدیرعامل موزه سینما گفت: تولید محتوای مناسب با فرهنگ بومی و دغدغههای جامعه ایرانی در حوزه انیمیشن بسیار مهم است. مهم است که فرزندان و کودکان ایرانی را برای دیدن انیمیشنهای بومی تربیت کنیم. درگاههای تولید، عرضه و نمایش انیمیشن به یک اندازه باید مورد توجه قرار بگیرند و آثار ایرانی پویانمایی، وارد حوزه ارتباط با خانوادهها شوند.
علیرضا گلپایگانی، استاد دانشگاه و تهیهکننده پویانمایی به لزوم توجه به انیمیشن مستقل و کوتاه اشاره کرد و گفت: مرکز گسترش در این سالها حامی سینمای انیمیشن مستقل، کوتاه و هنری بوده است، ورود به بازار و یا دغدغه تولید آثار سینمایی نباید مانع از این شود که این بخش باز هم از سوی مرکز حمایت شود. استقلال انیمیشنهای کوتاه، نباید از دست برود.
محمد خیراندیش، کارگردان و تهیهکننده انیمیشن گفت: ما باید در انیمیشن به کار گروهی اهمیت بدهیم. آموزش در حوزه انیمیشن بسیار مهم است، جوانانی که در این حوزه کار میکنند، باید در حوزه تکنیک و کار گروهی باتجربه و ماهر شوند.
حمیدی مقدم در پایان این جلسه و پس از اهدای احکام به اعضای شورای سیاستگذاری گفت: یکی از دغدغههای جدی حوزه پویانمایی، روایتگری و قصهگویی است. ما در زمینه تکنیک پیشرفت و رشد داشته ایم، اما باید به این نقطه برسیم که قصههای بومی را به زبانی جهانی روایت کنیم. به عنوان مثال «پسر دلفینی» که این روزها روی پرده است، توانسته در این زمینه موفق باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





