محمد حمیدی مقدم در جلسه شورای سیاستگذاری انیمیشن تاکید کرد ترکیب هنر، تخصص و دانش در مرکز به تولید آثار قابل توجه انجامیده است.
به گزارش سینماسینما، امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه در جلسهای، علیرضا گلپایگانی، استاد دانشگاه، مجید اسماعیلی، تهیهکننده و کارگردان پویانمایی و محمد خیراندیش، کارگردان و تهیهکننده پویانمایی، اعضای جدید شورای سیاستگذاری انیمیشن مرکز گسترش، احکام خود را از مدیر عامل مرکز دریافت کردند. در این جلسه امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز هم حضور داشت.
محمد حمیدی مقدم در بخش ابتدایی جلسه گفت: خوشحالم که در مرکز پیوند فضای آکادمیک، هنری، دانش، تخصصی و حرفهای را در شورا شاهدیم. خوشبختانه پویانمایی در مرکز، در سالهای اخیر به ویژه در حوزه کوتاه، قابل توجه بوده و موفقیتهای جهانی بسیاری کسب کرده است. قطعا حضور شما عزیزان، با توجه به تجربه و تخصصی که دارید میتواند زمینه فعالیت در حوزه انیمیشن کوتاه، میان مدت و بلندمدت را گستردهتر کند.
وی ادامه داد: ما در این مدت به کشف استعداد و حمایت ویژه از سینماگران حوزه پویانمایی پرداختیم و البته بر اساس ریلگذاری سازمان سینمایی و حمایت آقای خزاعی، امیدواریم به زودی به حوزه تولید انیمیشن بلند مدت و میان مدت ورود کنیم. ورود به بازارهای جهانی یکی از اولویتهای ماست.
مجید اسماعیلی تهیهکننده، نویسنده حوزه انیمیشن و مدیرعامل موزه سینما گفت: تولید محتوای مناسب با فرهنگ بومی و دغدغههای جامعه ایرانی در حوزه انیمیشن بسیار مهم است. مهم است که فرزندان و کودکان ایرانی را برای دیدن انیمیشنهای بومی تربیت کنیم. درگاههای تولید، عرضه و نمایش انیمیشن به یک اندازه باید مورد توجه قرار بگیرند و آثار ایرانی پویانمایی، وارد حوزه ارتباط با خانوادهها شوند.
علیرضا گلپایگانی، استاد دانشگاه و تهیهکننده پویانمایی به لزوم توجه به انیمیشن مستقل و کوتاه اشاره کرد و گفت: مرکز گسترش در این سالها حامی سینمای انیمیشن مستقل، کوتاه و هنری بوده است، ورود به بازار و یا دغدغه تولید آثار سینمایی نباید مانع از این شود که این بخش باز هم از سوی مرکز حمایت شود. استقلال انیمیشنهای کوتاه، نباید از دست برود.
محمد خیراندیش، کارگردان و تهیهکننده انیمیشن گفت: ما باید در انیمیشن به کار گروهی اهمیت بدهیم. آموزش در حوزه انیمیشن بسیار مهم است، جوانانی که در این حوزه کار میکنند، باید در حوزه تکنیک و کار گروهی باتجربه و ماهر شوند.
حمیدی مقدم در پایان این جلسه و پس از اهدای احکام به اعضای شورای سیاستگذاری گفت: یکی از دغدغههای جدی حوزه پویانمایی، روایتگری و قصهگویی است. ما در زمینه تکنیک پیشرفت و رشد داشته ایم، اما باید به این نقطه برسیم که قصههای بومی را به زبانی جهانی روایت کنیم. به عنوان مثال «پسر دلفینی» که این روزها روی پرده است، توانسته در این زمینه موفق باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
- حاجی مشهدی: فضای مجازی شبه منتقد پروری میکند/ لزوم تقویت ساختارهای نقد جدی
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- «کلنل، ققنوس و پر» روی پرده میروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد





