محمد حمیدی مقدم در جلسه شورای سیاستگذاری انیمیشن تاکید کرد ترکیب هنر، تخصص و دانش در مرکز به تولید آثار قابل توجه انجامیده است.
به گزارش سینماسینما، امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه در جلسهای، علیرضا گلپایگانی، استاد دانشگاه، مجید اسماعیلی، تهیهکننده و کارگردان پویانمایی و محمد خیراندیش، کارگردان و تهیهکننده پویانمایی، اعضای جدید شورای سیاستگذاری انیمیشن مرکز گسترش، احکام خود را از مدیر عامل مرکز دریافت کردند. در این جلسه امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز هم حضور داشت.
محمد حمیدی مقدم در بخش ابتدایی جلسه گفت: خوشحالم که در مرکز پیوند فضای آکادمیک، هنری، دانش، تخصصی و حرفهای را در شورا شاهدیم. خوشبختانه پویانمایی در مرکز، در سالهای اخیر به ویژه در حوزه کوتاه، قابل توجه بوده و موفقیتهای جهانی بسیاری کسب کرده است. قطعا حضور شما عزیزان، با توجه به تجربه و تخصصی که دارید میتواند زمینه فعالیت در حوزه انیمیشن کوتاه، میان مدت و بلندمدت را گستردهتر کند.
وی ادامه داد: ما در این مدت به کشف استعداد و حمایت ویژه از سینماگران حوزه پویانمایی پرداختیم و البته بر اساس ریلگذاری سازمان سینمایی و حمایت آقای خزاعی، امیدواریم به زودی به حوزه تولید انیمیشن بلند مدت و میان مدت ورود کنیم. ورود به بازارهای جهانی یکی از اولویتهای ماست.
مجید اسماعیلی تهیهکننده، نویسنده حوزه انیمیشن و مدیرعامل موزه سینما گفت: تولید محتوای مناسب با فرهنگ بومی و دغدغههای جامعه ایرانی در حوزه انیمیشن بسیار مهم است. مهم است که فرزندان و کودکان ایرانی را برای دیدن انیمیشنهای بومی تربیت کنیم. درگاههای تولید، عرضه و نمایش انیمیشن به یک اندازه باید مورد توجه قرار بگیرند و آثار ایرانی پویانمایی، وارد حوزه ارتباط با خانوادهها شوند.
علیرضا گلپایگانی، استاد دانشگاه و تهیهکننده پویانمایی به لزوم توجه به انیمیشن مستقل و کوتاه اشاره کرد و گفت: مرکز گسترش در این سالها حامی سینمای انیمیشن مستقل، کوتاه و هنری بوده است، ورود به بازار و یا دغدغه تولید آثار سینمایی نباید مانع از این شود که این بخش باز هم از سوی مرکز حمایت شود. استقلال انیمیشنهای کوتاه، نباید از دست برود.
محمد خیراندیش، کارگردان و تهیهکننده انیمیشن گفت: ما باید در انیمیشن به کار گروهی اهمیت بدهیم. آموزش در حوزه انیمیشن بسیار مهم است، جوانانی که در این حوزه کار میکنند، باید در حوزه تکنیک و کار گروهی باتجربه و ماهر شوند.
حمیدی مقدم در پایان این جلسه و پس از اهدای احکام به اعضای شورای سیاستگذاری گفت: یکی از دغدغههای جدی حوزه پویانمایی، روایتگری و قصهگویی است. ما در زمینه تکنیک پیشرفت و رشد داشته ایم، اما باید به این نقطه برسیم که قصههای بومی را به زبانی جهانی روایت کنیم. به عنوان مثال «پسر دلفینی» که این روزها روی پرده است، توانسته در این زمینه موفق باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





